Néha találok régi John Delorean interjúkat, aztán azokat meg is írom ide. Volt már egy kb. 1985-ös, aztán volt egy 2005-ös, most pedig egy 1999-esre találtam rá, ami a San Diego Union Tribuneben jelent meg. Látszik, hogy az öreg nem változott túl sokat az idők folyamán, folyton új autókon járt az esze, bár ezúttal más témák is előkerültek. A kérdező Uri Berliner volt és az interjú 1999 május 3-án készült "John Z. Delorean nem adja fel" címmel. Elég csapongó és összeszedetlen, de van benne sok érdekes információ. Érdekes összefüggés, hogy ez után kicsivel John Delorean csődöt jelentett.
John Delorean 74 évesen is egy sirályszárnyas, csillogó, kompresszoros autóról álmodik, ami majd felkavarja az autóipar csendes állóvizét. Biztos benne, hogy hamarosan meg is tudja építeni. Ha nem is idén, de két-három éven belül biztosan.
"Az autózás a véremben van" - mondja Delorean, ez a különleges ember, aki ugyanolyan ismert a bírósági csatározásairól, mint az egy emberöltővel ezelőtt épített rozsdamentes acél kultuszautójáról. "Ez az egyetlen dolog, amivel egész életemben foglalkoztam."
Egyszer - egy előző életében - Delorean sok időt töltött 48 hektáros citrom és avokádótermesztő birtokán Pauma Valleyben, San Diego megyében. Azonban eladta a 2,5 millió dolláros területet az ügyvédjének, aki a hírhedt kokainügyében képviselte, ami még a Delorean Motor Company idejéből maradt rá. A '80-as évek közepén felmentették minden vád alól, de ennek ellenére mégsem szeret erről a jogi maratonjáról beszélni.
"Nem nézek vissza." - mondja.
Delorean jelenleg bedminsteri háza és New York City között osztja meg az idejét és továbbra is az aerodinamika, a könnyű anyagok és a sebesség megszállottja.
Mi van most a tervezőasztalon? Egy 1450 fontos (kb. 650 kg) műanyag sportautó, ami 3,2 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld / órára. természetesen alapfelszereltség Delorean névjegye, a sirályszárny ajtó.
Elegáns megjelenésével, ősz halántékával és drámai gesztusokra való hajlamosságával az egykori General Motors vezető mindig igyekezett a tömeg elé állni.
"Az autóipar sikerének a kulcsa az, hogy izgalmat váltsunk ki és jelenleg nagyon kevés olyan autó van, amiért az emberek akár az életüket is adnák. Nekem úgy tűnik, hogy az összesnek amorf, lehangoló gömbformája van."
Amikor a téma a pénz forrására és a partnereire terelődik Delorean megváltozik. Amikor az új vállalkozásának a nevét kérdezem, akkor így válaszol: "Ha hozol pénzt, akkor rólad nevezem el."
Közben pedig a maradék Delorean Motor Company egyfajta ikonná vált, miután az autó időgépként szerepelt a Vissza a Jövőbe című filmben. A rajongók alkatrészeket és információkat cserélnek az interneten, Delorean pedig rendszeresen kap tőlük leveleket és csomagokat.
"Éppen most kaptam egy kesztyűtartót egy nőtől, aki azt szeretné, ha aláírnám a férjének." - mondta a legutóbbi telefonos interjún. Ez azért van, mert több ezer DMC van még az utakon, bár Delorean nem DMC-t vezet. Ő előre tekint. Részben mint mérnök, részben pedig mint sci-fi fantaszta, de nem hagyja, hogy csendben a háttérbe szoruljon.
Egy másik Delorean terv: Egy megemelt vasútrendszer, ami körülbelül 50 méterrel futna olyan nagy forgalmú utak felett, mint amilyenek a dél kaliforniaiak. A vasúti kocsik pehelykönnyűek lennének és részben repülőalkatrészekből állnának. A végsebessége 300 mérföld / óra lenne és egy San Diego - Los Angeles távolságot 30 perc alatt tennének meg.
"Ülnél az autódban az autópályán, felnéznél és azt mondanád, hogy: Van egy jobb megoldás." - mondja Delorean, miközben a legnagyobb áttörést vázolja a metró feltalálása óta. "Éppen helyet keresünk, ahol demonstrálhatjuk az ötletünket."