Nagyon nagyon régen, még 2008-ban volt egy sorozatom, amiben végigmentem a Delorean születésének a fontosabb állomásain. Akkor egy 1974-es újságcikket vettem az első mérföldkőnek, de ahogy az lenni szokott megint találtam némi információt, ami módosítja ezt a képet.
Eszerint az egész történet pont 5 évvel korábban kezdődött, 1969-ben. Ekkor készült el a Chevroletnél két Aerovette, XP-882-es kód alatt Zora Duntov (a Corvette atyja) vezetésével. John Delorean azonban elkaszálta a tervet, mert túl drágának és impraktikusnak tartotta az autót. Azonban amikor a Ford úgy döntött, hogy saját márkakereskedőinél fogja árulni a DeTomaso Panterát, Delorean úgy döntött, hogy porolják le az egyik Aerovettet és vigyék el az 1970-es autókiállításra New Yorkba.
1972-ben aztán Delorean egy ráncfelvarrásra adott parancsot. Az autó új kódnevet kapott (XP-895) és az egész autót újraépítették alumíniumötvözetből valamint Wankel motort kapott. Azt nem tudom, hogy a sirályszárny ajtók mikor kerültek fel, de úgy gondolom, hogy már az első változatnak is szerves részét képezték. Ekkor azonban jött az olajválság, Delorean felmondott, a terv pedig a süllyesztőbe került. A felmondás egyik okának egyesek az Aerovettet tartják, mert Delorean nem tudta átverni a vezetésen a gyártását és ezért mondott fel.
És itt jön az igazi csavar a történetben. John Delorean miután kitalálta, hogy megcsinálja a saját autóját, megpróbálta megvenni az úgysem használt Aerovettet mindenestől, hogy saját cégével gyárthassa. A GM azonban nem adta el neki, részben azért, mert Delorean felmondási feltételeiben az is benne volt, hogy nem mehet el másik autógyártó céghez dolgozni. Ha pedig meg akarja szegni a szerződést, akkor nehogy már saját autót adjanak a majdani konkurensnek. Emiatt csábította el Delorean Bill Collinst és emiatt épült az első prototípus Wankel farmotorral, sirályszárny ajtóval, ezüstszínben, bár nem alumíniumból. Nagyon hasonló a koncepció, mint az Aerovette esetében.
Aztán még egy laza kapcsolat 1964-ből. Ebben az évben Delorean még a Pontiacnél dolgozott ahol szintén Bill Collins volt a munkatársa. Itt is egy végül soha ki nem adott autó volt a központban, ami a Pontiac Banshee volt. A történet hasonló, mint az Aerovette esetében. Elkészült az autó, de aztán a főnökség nem engedi gyártatni, de az ok itt az volt, hogy túl nagy veszély lett volna a Corvettere nézve. Pedig Delorean mint Mustangverőt próbálta beállítani. Később aztán a Banshee lett az alapja sok későbbi GM autónak, mint az Opel GT, a Firebird és a Corvette. Hogy mi a kapcsolat a Banshee és a DMC-12 között? Igazából a két készítőjét levéve nem sok. Csak azért említettem meg, mert sokan ezt az autót mindig összekeverik az Aerovettel és ezt az autót veszik a GM-es elődnek. Na jó, meg annyi, hogy a negyedik Banshee párszor feltűnik a Vissza a Jövőbe második részében.