Az egész úgy kezdődött, hogy Bopat autójának a motorja csak nem akar beindulni. Emiatt aztán elment pár helyre, hogy megpróbálja megjavíttatni és múlt szerdán beszéltünk, hogy leviszi a Zsigához is. Habár ő maga nem javít motort, de azért diagnosztikában nagyon tud segíteni. Ami pedig még fontosabb, őszintén és odafigyelve mondja a véleményét, néha kicsit túl őszintén is, ami azt illeti.
Szóval szerdán beszéltem mindkettőjükkel és akkor úgy tűnt, hogy Bopat ott hagyja az autóját és megegyeztünk, hogy vasárnap elmegyek és megnézem, hogy mire is jutottak eddig. Közben aztán mégsem így alakult, mert az autó továbbment a következő (vagy néhánnyal korábbi - nem emlékszem pontosan) szervizbe, de én már annyira beleéltem magam a kirándulásba, hogy mégis elmentem. Zsigánál úgyis mindig lehet különféle csodás és ritka járműveket találni, biztos voltam benne, hogy jól fogok szórakozni.
Így is lett. Vasárnap összeszedtem egy haveromat és meglódultunk a Deloreannel. Az odaút eseménytelen volt az ottlét pedig minden elvárásnak megfelelő. Zsiga megint összehordott egy kisebb autókiállítást, habár a kiállítás nagy része szokás szerint elég rossz állapotban van. Láttunk viszont sok szép gépet is, természetesen főleg Jaguárokat. Az Amphicar még mindig rettenetesen csúnya, a Mercedes 190 viszont még mindig gyönyörű. A Messerschmitt még mindig olyan, mintha egy autógyár nullával osztott volna, a Porsche traktor pedig még mindig nyírja a füvet. A sok félkész autót nem is írom le, mert úgysem tudnám, de örülök, hogy megint megnéztem, hogy mi változott. Szokás szerint volt sok sztorizás, beszélgetés meg általános jó hangulat. Bónuszba eljött Zsiga felesége, lánya és annak barátja is és ahogy észrevettem ez utóbbi igazán örült az Deloreannek. Ahogy Zsiga mondta: "Amióta szerencsétlen gyerek megtudta, hogy eladtam a Deloreant, azóta a konnektorba hugyozik", szóval valószínűleg őszinte volt az öröm. :) Mentünk is egy kört a faluban, hogy igazán jó napja legyen.
Innen már csak a hazaút volt hátra, ami ezúttal azért egy kicsit problémásabban sikerült a megszokottnál. Nagy gond nem volt, de az elmúlt hetek során egyre inkább romlik az alapjárat ingadozása. Most már sokszor van olyan, hogy beáll 800-ra, elkezd csökkenni, majd 500 körül hirtelen észbe kap, felmegy 1500-ig, majd lassan megint visszaesik. Ha a légkondi be van kapcsolva, akkor gyakrabban csinálja, valamint ha terhelés alá kerül a motor, mondjuk éppen egyesben indulok, akkor szintén jobban leesik a fordulat, mint illene. Emiatt párszor már az is előfordult, hogy egyszerűen lefulladt a motor. Érdekes hiba és most már komolyabb annál, mint hogy magától elmúljon. Még nem döntöttem el hogy elektromos vagy mechanikus lehet a gond, de majd eszerint elviszem valami szerelőhöz.