HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Szabadalmak

2013.09.13. 10:00 :: Sidaries

A pletykák szerint John Delorean nagyon sok szabadalom tulajdonosa volt. Egyesek szerint ez a szám akár a százat is elérhette. Mivel nem értek ehhez, ezért nem tudok érdemben állást foglalni, viszont múlt héten ráakadtam egy érdekes dologra. A google az amerikai szabadalmak között is tud keresni, így egyértelmű volt, hogy ránéztem John Z. Delorean nevére (két alakban is, mert Lorean John Z. De néven is vannak találatok) és a Delorean Motor Companyre is. A nézelődés közben észrevettem, hogy sok szabadalmat a hivatalos fejlesztő leányvállalat, a Delorean Research Limited Partnership (DRLP) nevére jegyeztek be, ezért ezt is átnéztem.

Találtam elég sok mindent (90 találtat, de ahogy néztem van redundancia), de igazán érdekes csak kettő volt, a Delorean Motor Company két szabványa. Az egyik a prototípus felnijének a szabadalma. 1978 májusában adták be a kérelmet és végül csak 1981 szeptemberében fogadták el. Igaz, addigra már lecserélték a ráncfelvarrott verzióra.

USD260510.jpgA másik érdekesség pedig az 1981 júniusban beadott kérvény, ami magát a DMC-12-t védi le, mint terméket. Az amerikai szabványügyi hivatal pikkpakk döntött és 1986 májusára már jóvá is hagyta a kérvényt. Igaz, addigra a cég már romjaiban sem volt meg, de John Delorean biztosan nagyon örült, mikor megkapta a döntést.

giugiaropatent1986page1.jpg

 

giugiaropatent1986page2.jpg

 

giugiaropatent1986page3.jpg

 

giugiaropatent1986page4.jpg


Mondjuk a képen szereplő és a valódi autó eléggé különbözött.

Ezeken felül volt még sok egyéb szabadalom is az ajtófelfüggesztéstől kezdve motor és sebváltószabványokon  át a különleges felfüggesztésekig, de ezek valahogy nem keltették fel az érdeklődésemet. Akiét igen, annak ajánlom a fenti linkeket. Elég sok kép is van és még több szöveg.

5 komment

Címkék: történelem dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr415506997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2013.09.13. 11:57:31

Öt csavaros felni??? A prototípuson is négylyukas felni volt. Akkor ez mi?
Már régóta foglalkoztat: nem tudjátok a standard DMC felni paramétereit? Osztókör, ET-szám?

dubniczki 2013.09.13. 12:12:04

Megvan:

Elsők: 14x6 coll Felniközép: 72.1 mm, Lyukosztás: 4x100 Súly: 8 kg
Hátsók: 15x8 coll Felniközép: 72.1 mm, Lyukosztás: 4x100 Súly: 10 kg

JSHannibal 2013.09.15. 08:24:05

na. az első felni felmenne a Ladára is :D

JSHannibal 2013.12.15. 13:08:46

de igen, de rá lehet tenni okosban. persze én sem 4x100-asokat veszek általában.
süti beállítások módosítása