A pletykák szerint John Delorean nagyon sok szabadalom tulajdonosa volt. Egyesek szerint ez a szám akár a százat is elérhette. Mivel nem értek ehhez, ezért nem tudok érdemben állást foglalni, viszont múlt héten ráakadtam egy érdekes dologra. A google az amerikai szabadalmak között is tud keresni, így egyértelmű volt, hogy ránéztem John Z. Delorean nevére (két alakban is, mert Lorean John Z. De néven is vannak találatok) és a Delorean Motor Companyre is. A nézelődés közben észrevettem, hogy sok szabadalmat a hivatalos fejlesztő leányvállalat, a Delorean Research Limited Partnership (DRLP) nevére jegyeztek be, ezért ezt is átnéztem.
Találtam elég sok mindent (90 találtat, de ahogy néztem van redundancia), de igazán érdekes csak kettő volt, a Delorean Motor Company két szabványa. Az egyik a prototípus felnijének a szabadalma. 1978 májusában adták be a kérelmet és végül csak 1981 szeptemberében fogadták el. Igaz, addigra már lecserélték a ráncfelvarrott verzióra.
A másik érdekesség pedig az 1981 júniusban beadott kérvény, ami magát a DMC-12-t védi le, mint terméket. Az amerikai szabványügyi hivatal pikkpakk döntött és 1986 májusára már jóvá is hagyta a kérvényt. Igaz, addigra a cég már romjaiban sem volt meg, de John Delorean biztosan nagyon örült, mikor megkapta a döntést.
Mondjuk a képen szereplő és a valódi autó eléggé különbözött.
Ezeken felül volt még sok egyéb szabadalom is az ajtófelfüggesztéstől kezdve motor és sebváltószabványokon át a különleges felfüggesztésekig, de ezek valahogy nem keltették fel az érdeklődésemet. Akiét igen, annak ajánlom a fenti linkeket. Elég sok kép is van és még több szöveg.