HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Delorean kérése alkalomra I.

2013.11.06. 10:00 :: Sidaries

Gondban voltam a mai írással, mert az elmúlt három hétben nem mentem sehova Deloreannel és így nem történt semmi amiről írhatnék. Vagy az idő volt rossz vagy az elfoglaltságom sok, esetleg csak antiszociális voltam és nem volt kedvem elindulni sehova. Ezért aztán egy régebbi ötletemet írom meg - mint használati utasítás - a velem való kommunikációhoz.

Amit az 5 év alatt megtanultam, az az volt, hogy a Deloreant szeretik az emberek. És mivel szeretik, ezért nézegetni is szeretik. Emiatt pedig sok embernek eszébe jut, hogy egy Deloreant szerető embernek azt ajándékozza valamilyen alkalomra, hogy láthasson egy ilyen autót. Sok ilyen eseményen voltam, zömében ez születésnapokat és évfordulókat jelentett, bár volt esküvő is. Az esetek nagy részében igyekszem eleget tenni a kérésnek, bár van pár szabály, amit szeretem ha betartanak a találkozó előtt, illetve közben. Kicsit illemkódex jellegű és némileg kioktató modorú lesz, ezért elnézést kérek.

Először is az előzetes kapcsolatfelvétel: Mivel a telefonszámom nem publikus és a facebookon is kell egy kis keresés a személyazonosságom megállapításához, ezért zömében a delorean.hu-s emailcímemen keresnek meg a potenciális kérők. Ez szerintem a legjobb megoldás, de pár dologra szeretem, ha odafigyel a levélíró. Így jobb esély van arra, hogy találkozunk is.

-  Szeretem ha egy levél úgy néz ki mint egy levél. Van köszönés, bemutatkozás, témafelvetés, lezárás, elköszönés. Nem csak egy tipikus harmadik évezredbeli odaböffenés, hogy kénekocsimiéradod?

- A helyesírás legyen jó. Nem tökéletes, pár elgépelés nem számít, de látszódjon, hogy az illető odafigyel arra, amit kiad a keze közül.

- Az első levélben még nem vagyunk országos haverok. Némi tiszteletet elvárok magammal és az autóval szemben. A lazaságot és a közvetlenséget szeretem, de az azonnali bizalmaskodás nem.

- Szerencsés, ha az időpont nem egy héttel a levél írása után van. Jó eséllyel van programom hétvégére, ezért ha szerdán kapok meghívót egy szombati eseményre, akkor nem túl valószínű, hogy el tudok menni. Legalábbis nagyon jó fejnek és szerencsésnek kell lenni hozzá.

- A Deloreanezés szezonja kb. márciustól októberig tart. Ezen az időszakon kívül nem szeretek hosszabb útra indulni. Van, hogy egy-egy rövidebb távú pár órás találkozót elfogadok, de messzebbre nem fogok elmenni. Tehát karácsonyra, szilveszterre körülbelül kizárt, hogy elmenjek

- A Delorean vezetését, több napos kibérlését el lehet felejteni. Egyikőnk sem adja oda ilyen feltételekkel az autót. Nagyon ritka esetekben előfordul, hogy eltérünk ettől a szabálytól, de ilyenkor vagy nagyon komoly kompenzáció vagy igazi épségi garanciák állnak a háttérben.

- A legfontosabb pedig, hogy ha valaki úgy mutatkozik be, hogy óriási rajongója a filmnek és az autónak, akkor ne Delorient akarjon már látni! Ha valaki elrontja az autó nevét azzal nem valószínű hogy fogok találkozni, hanem elküldöm a legközelebbi autóstalálkozóra, ahol valamelyikőnk ott lesz.

Végül pedig akkor iderakok egy képet, ami elég jó példa arra, hogy hogyan nem szabad nekem levelet írni.

levelek1.jpgElemezve tehát: Nincsen bemutatkozás és elköszönés, a Delorean ragozása rossz, a mondatnak se füle se farka, a válaszomra pedig simán odaírta az én levelem közepébe a saját válaszát, ráadásul hibásan. Rettenetes. Lehet, hogy elitista vagyok, de elvárom, hogy az emberek a társas érintkezés minimumait azért elsajátítsák. Azt hiszem nem meglepő, hogy eszemben sincs találkozni a levél írójával.

Ha ezeken a szervezési körökön átestünk és találkozunk, akkor ott már nem szokott gond lenni, mert egy ilyen pár leveles beszélgetés egész jó szűrés, hogy a másik féllel akarok-e találkozni vagy sem. Ott csak egy minimális elvárásom van. Az, hogy nagyjából legyünk pontosak. Nem kell percre pontosan jönni, negyed óra ide-oda nem számít, de ennél nagyobb késésnél azért illik telefonálni, én is szoktam.

Szóval ha valaki szeretne tőlem kérni valamit és még nem találkoztunk, akkor legyen szíves ezeket betartani jó?

19 komment

Címkék: találkozó

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr255615854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2013.11.06. 10:18:50

heló

el kéne jönöd a delorinal a szülinapra. jösz? nagyon örülnének neki mindenki. vanpénzem fizetek. jössz?
Jó kocsi.

:D :D :D

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2013.11.06. 13:12:24

Majd írhatnál a mennyijéadodee' kérdések kezeléséről is :)

Egyébként az esküvőt hogyan lehet megoldani? Én biztos nem adnám ki a kormányt a kezemből, marad tehát 1 szállítható fő. Kizárásos alapon ez csak a vőlegény lehet, mert egy uszályos menyasszonyt nemigen lehet be- majd kipréselni :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.11.06. 13:54:58

@Szabi DMC: Tapasztalataim szerint aki a találkozásunk második percében megkérdezi, hogy mennyibe kerül egy Delorean, annak simán megmondom az európai árat és nézem a fejét. Megéri. Ezek az emberek jellemzően nem gondolkodnak 1M Ft fölött és az elszörnyedő arckifejezés csodálatos látvány. Bár egyébként sem szoktam titkolni, habár nem ez a kedvenc kérdésem.

Esküvő egy jut az eszembe amire el is mentem. Ott csak a jövendőbeli férjet kellett a templom elé vinni, bár engem nem zavar, ha más vezeti az autót. Már többször előfordult.

Lorenzo von Matterhorn 2013.11.06. 16:22:32

Én is pont így gondolom. Ki nem állhatom a rossz helyesírást, a hibás ragozást, ha mindent kisbetűvel írnak, tulajdonképpen az egész mostani internetes társalgási formát. Arról nem is beszélve, ha valaki tényleg olyan nagy rajongó, akkor miért nem tudja leírni az autó nevét.

Polgár78 2013.11.06. 21:10:40

Sziasztok:)

Viktor tudja, hogy nagyon ritkán szoktam beírni, inkább figyelem a dolgokat:)Az alapítás után kb 3 nappal ismertem meg Viktort:)) A lényeg, hogy az én esküvőmön volt Delorean, és nagyon köszönöm, hogy ez létrejöhetett. Fotózkodás volt a Delorean előtt, mögött, benne:)) Igazán szép élmény volt. Thx még egyszer. Absz. egyet értek amit írtál! üdv: Gyuri

Rocko- 2013.11.06. 22:40:07

"de elvárom, hogy az emberek a társas érintkezés minimumait azért elsajátítsák."
ennyi. azt írod, hogy kioktató jellegű, holott nem az. szimplán leírod az alapvető kommunikációs formát.
az a baj, hogy ennek evidensnek kéne lennie, nem pedig deklarálni, mint ha valami kuriózum lenne. ez a minimum.

Rocko- 2013.11.06. 22:41:29

@Sidaries: :)))
hogyan szoktad finoman lepattintani az ilyen alakokat, mint akik a posztban szerepelnek?

Prien-u47 2013.11.06. 23:02:45

Hehe... én 1. már kétszer (Scirocco tali és Oldtimer Sokadalom) meglátogattam az autót, 2. megkérdeztem, hogy beülhetek-e és 3. jó a helyesírásom.

Akkor kérném a gépet Karira, ajiba. :D

hdnctrl 2013.11.07. 10:19:23

@Szabi DMC: Én egy esküvőre odaadtam a kocsit. Belefért a menyasszony is a vőlegény mellé, igaz, nem uszályos ruhában. A vőlegény autójával mentem mögöttük (egyébként elsőre ő is azt gondolta, hogy a Delorean értéke valahol 2M Ft körül lehet, mert hiszen az USA-ban lehet már 10 ezer dolcsiért kapni az Ebay-en).

Ami a múltkor különösen okos dolog volt: a schönherzesek (asszem) vasárnap délután 4-kor szóltak Sid-nek, hogy aznap este 8-ra el kéne menni a koli elé a kocsival, mert tavaly is milyen jó volt. Ezúton is gratulálok a szervezőknek.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.11.07. 10:56:47

@Rocko-: Hát a jelenlegi helyzet egyszerű volt, mert tél közepére kérte. Akkor pedig könnyű lemondani, mert nem járok az autóval.

@Prien-u47: Hát perszenaná!

@scuynat: Az tényleg ügyes dolog volt. A dátumot megmondták már korán, de az óra valahogy nem volt nekik fontos. Megoldották Delorean nélkül.

Rocko- 2013.11.07. 10:58:29

@Sidaries: értem. :)
mondjuk nyáron nehéz bedobni, hogy sózzák az utakat. :D

Rocko- 2013.11.07. 10:59:45

@scuynat: lol.
ilyenkor kell közölni, hogy a fluxuskondenzátor CSAK A FILMBEN SZEREPEL, nem egy valós, létező dolog.

Prien-u47 2013.11.07. 11:07:03

@Sidaries: A hülyeséget félretéve; nincs tervben véletlenül egy győri út szombatra? :))

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.11.07. 12:16:04

@Prien-u47: Hát véletlenül nincsen. :)
Már nem megyek túl sokat. Bármikor jöhet egy rossz idő és nem szeretek megázni a autóval.

Prien-u47 2013.11.07. 12:59:20

@Sidaries: Tökéletesen megértem.

Igazából fogalmam sem volt arról, hogy a "Delorean kérése alkalomra" opció létezik. :)

Csak azért kérdeztem rá, mert szombaton Győrben lesz egy 16 csapatos focitorna kb. 120-140 emberrel és olvastam, hogy jársz Győrbe.

Elképzeltem az arcokat... :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.11.07. 13:42:33

@Prien-u47: Elég sokat járok arra. Tavasszal biztosan megyek. Ha akkor szólsz, akkor szervezhetünk egy találkozót.

Prien-u47 2013.11.07. 22:10:29

@Sidaries: Köszi, de a győri foci viszont mindig november első vagy második hétvégéjén van, szóval inkább kinézek szólóban vmi pesti eseményre. :)

bopat 2013.11.10. 22:21:16

Eléggé enyhén fogalmaztál, én tuti hogy gorombább lennék.
Sokszor előfordul, hogy alig bírom megállni, hogy ne szóljak rá azokra akik hasonló stílusban foglalnak nálunk szállást. Sajnos nem tehetem, mert ebből élek, de azért igyekszem finoman tudtukra adni, hogy ezt azért mégse kéne. Sajnos a sok idióta már a Facebookon van, azok akik miatt annak idején eljöttem az iwiw ről.

Szóval én hiszem hogy a felújított autómat bárkinek is átengedem vezetni.
Pár ilyen kérésnek eleget teszek, ha lesz, de nem fogok belőle sportot űzni, az biztos...
süti beállítások módosítása