HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Experimental Workshop III.

2015.02.06. 10:00 :: Sidaries

Most pedig a befejező rész. Előző rész itt.

experimentalworkshop3.jpg

13. Kábelkorbács

Átnéztük a kábelkorbácsot, hogy segítsük az autóba építését, miközben remélhetőleg csökken a súlya és a költsége. Ezzel együtt közös fejlesztéseket végzünk a motortér környékén is hogy ugyanezeket a célokat elérjük.

14. Kompresszor felfogatás

Módosítottuk a kompresszor felfogatását, így mindkét feszítőgörgőt eltávolíthattuk, ezzel pedig csökkentettük a súlyt és a költséget. Ezen felül pedig a nagyobb hely miatt könnyebb lett a hozzáférés a gyertyákhoz és az injektorokhoz, valamint a kompresszor beállítása is egyszerűbbé vált.

15. Lengőkar

Kifejlesztettünk egy az autó mindkét oldalán használható lengőkart, bár le még nem teszteltük. Ennek a célja az egyszerűsítés és a kezelési költségek csökkentése volt. Ez magában foglalta az első felfüggesztés vertikális újrapozicionálását, kb. ½ ’’-csel.

16. Vontatószem

Jelentős előrelépést értünk el ezzel kapcsolatban és több lehetséges megoldást is kipróbáltunk. Az Experimental Workshopban több tesztet végeztünk azzal kapcsolatban, hogy összekössük valahogy a vonószemet az üvegszálas kasznival. Rajzok még nem készültek.

 

Végszóként pedig még annyi, hogy habár így részleteibe menően nem tudtam még annak idején hogy mennyi mindent javítottak az autón a gyártás során, de emiatt akartam mindenképpen kései '81-est. Jó részben szerintem ezek a fejlesztések és módosítások azok, amik miatt a korai VIN-es tulajok mint Bopat vagy Szabi annyit tudnak szívni a késői alkatrészek beépítésével.

6 komment

Címkék: történelem evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr837143755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2015.02.06. 11:53:33

A radius arm (=radius rod) az lengőkar.

Jó lenne megnézni, az enyémen mi nincs meg ebből.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 13:17:01

@scuynat: Gondoltam rá, de az mindenhol trailing arm, nem pedig radius rod.

hdnctrl 2015.02.06. 13:59:30

@Sidaries: GIB műszaki szótár és a radius rod-ot nézd meg, ott van:
gépk lengőkar (futóműé)

plusz: keress rá a google-lal arra, hogy lökőkar és néz meg a képeket, aztán ugyanezt a lengőkarral

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 16:19:03

Nincs szívás a késői alkatrészekkel, egyszerűen vacakokat küld Ed. A második-harmadik már jó szokott lenni.

Súlycsökkentés, költségcsökkentés, egyszerűsítés: nem vagyok benne biztos, hogy ezektől jobb lett (volna) a kocsi, sőt. Inkább olyan íze van a dolognak, hogy "JZD azt mondta, hogy faragjunk le x dollár költséget, na akkor nézzük meg, hol lehetne megtenni anélkül, hogy nagyon életveszélyessé tennénk az autót".

Például az én kocsimban még fémből van a klímakompresszor mellett elmenő hűtőcső, nálatok már bonyolultan kanyargó, baromi hosszú gumicsővel váltották ki. Hááát, nem tudom...

Valamelyik amerikai űrhajós mondta a hogyléte iránt érdeklődőknek: itt ülök egy rakéta tetején, aminek a 2 millió alkatrészét mind a legalacsonyabb árat ajánló beszállítók gyártották, szóval hogy is érezném magam?
:)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 16:22:33

Amúgy elöl van vonószem? Nem emlékszem rá, hogy lenne.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.02.07. 15:46:49

@scuynat: Meggyőztél. Javítva.

@Szabi DMC: Hát azért erről még megvárom Bopat véleményét is, de akkor lehet hogy kevertelek benneteket.

Őszintén szólva én sem emlékszem vonószemre, bár eddig még nem is nagyon kerestem.
süti beállítások módosítása