HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Experimental Workshop III.

2015.02.06. 10:00 :: Sidaries

Most pedig a befejező rész. Előző rész itt.

experimentalworkshop3.jpg

13. Kábelkorbács

Átnéztük a kábelkorbácsot, hogy segítsük az autóba építését, miközben remélhetőleg csökken a súlya és a költsége. Ezzel együtt közös fejlesztéseket végzünk a motortér környékén is hogy ugyanezeket a célokat elérjük.

14. Kompresszor felfogatás

Módosítottuk a kompresszor felfogatását, így mindkét feszítőgörgőt eltávolíthattuk, ezzel pedig csökkentettük a súlyt és a költséget. Ezen felül pedig a nagyobb hely miatt könnyebb lett a hozzáférés a gyertyákhoz és az injektorokhoz, valamint a kompresszor beállítása is egyszerűbbé vált.

15. Lengőkar

Kifejlesztettünk egy az autó mindkét oldalán használható lengőkart, bár le még nem teszteltük. Ennek a célja az egyszerűsítés és a kezelési költségek csökkentése volt. Ez magában foglalta az első felfüggesztés vertikális újrapozicionálását, kb. ½ ’’-csel.

16. Vontatószem

Jelentős előrelépést értünk el ezzel kapcsolatban és több lehetséges megoldást is kipróbáltunk. Az Experimental Workshopban több tesztet végeztünk azzal kapcsolatban, hogy összekössük valahogy a vonószemet az üvegszálas kasznival. Rajzok még nem készültek.

 

Végszóként pedig még annyi, hogy habár így részleteibe menően nem tudtam még annak idején hogy mennyi mindent javítottak az autón a gyártás során, de emiatt akartam mindenképpen kései '81-est. Jó részben szerintem ezek a fejlesztések és módosítások azok, amik miatt a korai VIN-es tulajok mint Bopat vagy Szabi annyit tudnak szívni a késői alkatrészek beépítésével.

6 komment

Címkék: történelem evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/7143755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2015.02.06. 11:53:33

A radius arm (=radius rod) az lengőkar.

Jó lenne megnézni, az enyémen mi nincs meg ebből.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 13:17:01

@scuynat: Gondoltam rá, de az mindenhol trailing arm, nem pedig radius rod.

hdnctrl 2015.02.06. 13:59:30

@Sidaries: GIB műszaki szótár és a radius rod-ot nézd meg, ott van:
gépk lengőkar (futóműé)

plusz: keress rá a google-lal arra, hogy lökőkar és néz meg a képeket, aztán ugyanezt a lengőkarral

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 16:19:03

Nincs szívás a késői alkatrészekkel, egyszerűen vacakokat küld Ed. A második-harmadik már jó szokott lenni.

Súlycsökkentés, költségcsökkentés, egyszerűsítés: nem vagyok benne biztos, hogy ezektől jobb lett (volna) a kocsi, sőt. Inkább olyan íze van a dolognak, hogy "JZD azt mondta, hogy faragjunk le x dollár költséget, na akkor nézzük meg, hol lehetne megtenni anélkül, hogy nagyon életveszélyessé tennénk az autót".

Például az én kocsimban még fémből van a klímakompresszor mellett elmenő hűtőcső, nálatok már bonyolultan kanyargó, baromi hosszú gumicsővel váltották ki. Hááát, nem tudom...

Valamelyik amerikai űrhajós mondta a hogyléte iránt érdeklődőknek: itt ülök egy rakéta tetején, aminek a 2 millió alkatrészét mind a legalacsonyabb árat ajánló beszállítók gyártották, szóval hogy is érezném magam?
:)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 16:22:33

Amúgy elöl van vonószem? Nem emlékszem rá, hogy lenne.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.02.07. 15:46:49

@scuynat: Meggyőztél. Javítva.

@Szabi DMC: Hát azért erről még megvárom Bopat véleményét is, de akkor lehet hogy kevertelek benneteket.

Őszintén szólva én sem emlékszem vonószemre, bár eddig még nem is nagyon kerestem.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása