Ami azt illeti nagyon egyszerű, túl sok dolgot nem kell tenni érte.
Mindig is írtam, hogy a Delorean hűtésére oda kell figyelni, mert az egyik legkritikusabb pontja az autónak. Részben ennek köszönhető, hogy habár még közepes állapotban volt az autóm hűtése, szépen lassan mégis kicseréltem az összes fő komponenst az elmúlt évek alatt. Mindezt azért, hogy aztán pár héttel ezelőtt, egy szép hétvégén, zárójelbe tegyem az összes eddigi szabályomat és stresszteszteljem az egész rendszert.
Pedig teljesen átlagosan indult a dolog. Mivel régen járattam már meg az autót a rossz idő miatt és tudtam, hogy az elkövetkező egy-két héten sem lesz lehetőségem egy tisztességes körre, ezért beindítottam, hogy járjon egy kicsit. Majd bementem ebédelni, gondolva, hogy majd félúton kijövök és leállítom, miután rendesen bemelegedett. Naná, hogy elfelejtettem.
Jó 20-25 perc múlva jöttem ki és hallottam meg, hogy még mindig megy az autó és mennek az első ventilátorok is. Gondoltam, most már biztosan bemelegedett, leállítom. Beültem és láttam, hogy 220 F-on áll a mutató, ami 104 Celsiust jelent. Óazanyádúristenit, mi van itt? Gyorsan leállítottam, majd hátramentem és beleléptem a kifojt hűtővízbe. Na mondom, helyzet van, mi történhetett, eddig még nem volt ilyen. Felnyitottam a motorteret, megnéztem a hűtővíztartályt, úgy tűnt van még benne, habár nagyon soknak tűnt a kifolyt mennyiség. Mint kiderült, a tartályban levő víz inkább csak úgy mutatóban volt.
Vártam egy pár órát, majd újra beindítottam az autót és rendesen beindult, minden rendben levőnek tűnt. Nem járattam, talán csak fél percig, gondoltam most, hogy nincs nagyobb baj, kerítsünk hűtővizet. Volt otthon fél liter hűtőfolyadék és egy liter desztillált víz, beleöntöttem. Nem volt a végén sem csobogás, csak a fémtartály aljának a hangja. Szép. Aztán elmentem következő nap a benzinkútra, vettem további két liter vizet és egy liter hűtőfolyadékot. Hazamentem, beöntöttem, semmi. Mondom ilyen nincs, menjünk egy kicsit, melegszik-e. Naná, hogy melegszik, ráadásul a hűtőventilátorok sem indulnak be, 5 km alatt már fölötte volt a hőmérséklet a szokásos alsó negyednek, mentem is haza. Vártam egy kicsit, újabb liter víz. Mentem tovább, most már nem melegedett. Elmentem a benzinkútra, hagytam járni egy kicsit, állásában melegedett. Újabb fél liter hűtőfolyadék, egy liter víz és ezzel helyreállt minden. Innentől rendesen melegszik, kapcsol a ventilátor, lehűl, aztán újrakezdi. Ahogy régen is volt. Persze azért az elkövetkező időszakban erre jobban oda kell most figyelni.
Tehát a gyári tizenegy literből körülbelül hét liter vizet nyomott ki magából a hűtés, de vajon miért? A hipotézisem a következő. Amikor télen járatom a Deloreant, akkor általában csak annyira veszem le a takaróját, hogy beférjek az autóba és így hagyom járni a motort. Ennek pedig van egy hátránya. Mivel a motortéren is rajtahagyom a takarót, gyorsabban melegszik a motor, ami végül is jó dolog, de nem akkor, amikor a takaró ott van az elöl levő hűtés előtt is. Ugyanis amikor elérte a motor hőfoka a ventilátorok bekapcsolási szintjét, azok beindultak, elkezdték a hátulról jövő egyébként is kicsit melegebb levegőt átfújni a hűtőn, majd belefújták a takaróba, ami így nem hagyta azt távozni. Szóval ezzel az egyszerű módszerrel kiiktattam a hűtőventilátorokat a rendszerből. Innentől már csak az kellett, hogy felforrjon a víz és a túlnyomás miatt hátul távozzon. Szerintem ha még egy tíz percig nem néztem volna az autó felé, kinyírtam volna a motort.
Szóval akárhogy is nézem, igazán ügyes voltam, de szerencsére nem lett nagy gond. Tanuljatok az esetemből, nem volt annyira jó érzés, hogy megismételjem.