HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Írország - 1. nap avagy No para! Mi baj lehet?

2016.06.08. 10:00 :: Sidaries

Hétfő este Sid értem jött Gödre, hogy másnap időben el tudjunk indulni. Valami probléma tényleg lehet velünk, mert majdhogynem el is sikerült indulni a tervezett időben.

Persze az előző éjszaka érkezett viharban még volt annyi szufla, hogy egész álló nap áztasson minket. Egész pontosan érkeztünk meg Ausztriába, a megbeszélt találkozási pontra, ahonnan majd Bopatékkal konvojjá erősödve indulhatunk tovább. Azért a szakadó esőben és nagyon csúszós úton sikerült majdnem összetörni a járgányt, de szerencsére nem esett semmiben kár. Gyorsan meg is egyeztünk abban, hogy ezek a Cooper Cobra gumik annyit érnek mint vakondnak a napszemüveg. (S: Ez úgy volt, hogy próbáltunk egy elhaladós képet csinálni, miközben vártunk Bopaték érkezésére, akik Pozsonynál dugóba kerültek, de egy nagyon szar aszfaltú szakaszon az autó egyszerűen elfelejtett kanyarodni, le is csúsztam az útról. Nagyon félelmetes volt, ez volt a Cooper Cobráim utolsó nagy útja. Soha többet nem veszek ilyen gumit.)

eurofest1-1.jpgBopaték apró késéssel meg is érkeztek és tétovázás nélkül tovább is indultunk. A két autó közötti kommunikációt két walkie talkieval oldottuk meg az egész út során. Ausztrián végig szakadó esőben fűztük át magunkat és a nyugalmunkat csak a rengeteg terelés tudta felborzolni. Meg egy apró drifter stílusban bevett elnyújtott kanyar, amit Bopat mutatott be, ezzel is illusztrálva a Cooper gumik hatásfokát esőben. Szerencsére ebből sem lett baj, mert Bopat nem először ment keresztben és jól tudta, hogy mit kell csinálnia.

Egy tankolás után — már újra a pályán — rendőrök mellett mentünk el. Bopat a rádióban röhögött is, hogy tuti, hogy ki fognak szedni minket. Majdnem így lett. Másodpercekkel később a rendőrök megelőzték Bopatékat, és elég határozottan kiparancsolták őket egy közeli parkolóba. Itt kiderült, hogy ez előző tankolásukat elfelejtették kifizetni. Mindketten azt hitték, hogy a másik fizetett. Persze visszakísérték őket a rendőrök a kúthoz, mi pedig a hirtelen jött szabadidőnket ökörködéssel ütöttük el. (S: A rendőrök egyébként határozottan jó fejek voltak, egyáltalán nem voltak bunkók és mondták, hogy bárkivel előfordulhat az ilyesmi. Látszott, hogy itt nem szándékos bűnözésről volt szó.)

eurofest1-2.jpgInnen már majdnem minden simán ment. Persze dehogy ment simán, hisz' 100 kilométert szinte lépésben tudtunk csak megtenni. Óriási dugó volt és egy helyen le is tereltek minket a pályáról. Ebben az a rossz, hogy fogalmunk sem volt, hogy merre tovább, viszont a jó az az, hogy gyönyörű ködös erdei utakon sikerült tennünk egy kisebb kerülőt. Ezt szerintem csak én élveztem. A cél erre a napra az volt, – hogy ha lehet – jussunk túl Frankfurton, hogy elkerüljük az esetleges másnap reggeli dugót és még be tudjunk ugrani Ed műhelyébe a komp indulása előtt. Ez azért volt fontos, mert Bopat kocsijának a fényszóró kapcsolója az úton dögledezni kezdett. Volt, hogy csak kiékelve működött, volt, hogy úgy működött, ahogy kell. (S: Messze ez volt az eddigi legrosszabb odautam. Általában 4-5 óra körülre szoktam lenyomni a 800 kilométeres távot, de ezúttal 8 óra körül értünk Pommersfelden közelébe. Hihetetlen szopórollerezés volt, a valamikor elkészülő videóban majd látszódni fog.)

eurofest1-3.jpgValahol Frankfurt és Koblenz között egy Bad Camberg nevű helyen találtunk egy pálya melletti, indokolatlanul drága hotelt. De 950 megtett kilométer után mindannyiunknak megfelelt ez a szállás. Egy lefekvés előtti egészségügyi pálinka után Sid még a biztonság kedvéért megnézte a komp foglalásunkat, hogy biztosan rendben van-e. Hát... őőő... A pár hónappal korábban foglalt és mindhármunk által átnézett foglaláson szinte minden rendben volt. Jól emlékeztünk az indulás napjára, sőt percre pontosan tudtuk, hogy mikor indult, csak éppen az irányokkal akadt egy nagyobb probléma. Sajnos nem Amsterdamból Newcaste irányba volt foglalásunk, hanem pont fordítva. Sid hitetlenkedve meredt a bookingra miközben kihordott lábon egy pitvarit. Bekopogtunk Bopatékhoz, hogy elmondjuk, hogy akadt egy szemmel jól látható problémánk. Nagy izgatottságra nem volt ok, hisz' az efféle szarságok szinte mindig megoldódnak. Ez a holnap problémája. Legalábbis ezekkel a gondolatokkal feküdtünk le aludni. (S: Nem vagyok az idegeskedős típus senki szerint, de itt én tényleg agybajt kaptam. Egész napos szopás a dugóban, meg ez is. Készen voltam. Viszont a többiek klubhoz illő totális nyugalma és vállvonogatása visszaadta az életkedvemet és reményemet. Ekkora pozitív kisugárzással nem veszthettünk.)

14 komment

Címkék: írország eurofest

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr68784862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2016.06.08. 11:08:21

Mindkét elb#szás tipikusan Ti vagytok :D

A megcsúszás ellen meg a cement a csomagtartóban lehet, hogy többet érne, mint az új gumi.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.06.08. 11:24:17

@scuynat: A cement tényleg működne, de hidd el, a gumik is kellenek. Nagyon szarok.

Rocko- 2016.06.08. 22:06:45

nagyon sokat segít vizes úton egy jó gumi.
én mondom.

kewcheg 2016.06.09. 11:28:08

Cooper Discoverer téli suv gumikkal (kb. hatéves, barázdák mint a grand kanyon) vizes úttesten a körforgalomban keresztbe szinte leesek az útról.Oldaltartás a nullával egyenlő....

Köldök_szösz 2016.06.09. 15:55:02

Én a helyetekben beszerelnék egy fluxuskondenzátort és klasszabb helyekre utazgatnék!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.06.09. 16:10:34

@Köldök_szösz: Próbáltuk már korábban, de az a baj, hogy bitang drága a plutónium, a Mr Fusion meg bedöglött és éppen garanciális ügyintézésen van.

bopat 2016.06.09. 19:39:50

@scuynat: Amíg Sid nem szólt, nem tűnt fel hogy ilyen fosok a gumik.
Most meg én is azonnal le akarom cserélni őket. Ha nem tudtam volna mit kell csinálni, már Bécsben véget ért volna az utunk.
Kipróbáltam kis sebességnél 20-30 km/h kanyarban úgy tolja az orrát az autó kanyarban, mintha nem is lenne gumi rajta. Semmi. Katasztrófa,

bopat 2016.06.09. 19:41:50

@kewcheg: Ezek is majdnem új gumik. Van benne kb 10,000 óvatos km...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.09. 23:56:40

Királyak ezek a gépek, egyértelműen, csak a színválasztékon kéne kicsit javítani valahogy...
:D

(Jó, tudom, tudom, csak ilyen inoxban csinálták, de jól esett trollkodni egyet...)

Ilyen civatásokat meg mindenki megejt, én pl pont egy hónappal korábbra foglaltam hajójegyet a hazaútunkhoz, mint kellett volna...Meg kútról is "lógtam" meg fizetés nélkül, de csak robogóval, meg utána magamtól visszamentem. :-)
Télleg no para, valahogy majd csak lesz.Jó utat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.10. 00:02:06

Gumi ügyben, meg elnézést, ha nem vagyok képben, de sosem hallottam még a Cooper márkáról.Miér' nem vesztek Miskát, Contit, Jóévet, azzal nem lehet mellélőni.
Egyszer vettem használt Semperiteket, még volt rajta bőven; de egy kezdődő esőben olyat csúsztam a takonyfilmen, hogy bevállaltam há-turul az előttem menőt.(Akkoriban kiszabott csóró voltam, nem éltünk még idekint.).Szerencsére semmi baj nem volt.De akkor megfogadtam, hogy vagy normális gumi lesz fent, vagy nem autózok.
Manapság már csak attól ijedek meg néha, hogy a Miskával 150-nel megyek az autópályán szakadó esőben.Szóval ég és föld tud lenni a különbség.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.06.10. 09:05:35

@bopat: A km kevés bennük, de a koruk azért már nem olyan fiatalos. Ha jól emlékszem idén 7 évesek a gumijaink.

@geegee: Igazából szükségmegoldás volt. A hátsó kerékméret elég speciális, (235/60 R15) ezért ilyet nagyon nehéz szerezni. Ami meg van, azt aranyárban mérik (Pirelli P-600 - 50-60e Ft/db) A Cobrák vannak méretben és ami nagy előny, hogy az első gumikban is van hasonló mintázatú. A Pirelli esetében előre Pirelli P-6000-et kell oda rakni, ami kicsit más.

Szóval ezért lettek a Cobrák, de jövőre a jobb tapadás miatt más fajta kompromisszumot kell hozni.

hdnctrl 2016.06.10. 11:53:19

Az enyémen Falken van, abból van (vagy volt amikor vettem) mindkét méret.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.06.10. 12:29:29

@scuynat: És jó? Esőben mondjuk te nem sokat használod, ha jól gondolom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.13. 02:16:08

@Sidaries: Jaaa, hogy ilyen spéci a kerékméret...Persze akkor nehezebb lehet.
süti beállítások módosítása