Folytatom a múlt heti cikket a szerintem érdekesebb részekkel.
Azonban az autó nem az a világmegváltó volt, amit Delorean elképzelt. Végül egy sor rossz üzleti döntés, gyártási késés, valamint a '70-es évek olajválsága eltorzította Delorean vízióját. A DMC-12 végül egy alulméretezett motorral jelent meg, jóval a tervezett 200 lóerő alatt, ami a 0-100-at 10 másodperc alatt futotta. (Ez kb. hasonló, mint a mostani Nissan Versa) Végül kevesebb, mint 10000 Delorean DMC-12 készült., és a céget a brit kormány kaparintotta meg, miután Deloreant 1982-ben letartóztatták kábítószer kereskedés vádjával.
1985-re, mire a Vissza a Jövőbe megjelent, Delorean már csak álmodozhatott azon, hogy a saját időgépébe ülhessen. Habár megúszta a börtönéveket, mert felmentették a vádak alól, soha többé nem jutott vissza az üzleti életbe. 1994-ben beadott egy szabadalmat egy monoraillel kapcsolatban, de soha nem tudta megépíteni. Órákat is adott el, hogy összegyűjtse a pénzt a DMC második eljövetelére, sikertelenül. 2005-ben halt meg.
Mindig is érdekelt, hogy vajon milyen autót csinálna Delorean a jelenben. Most pedig egy beismerés: Delorean egy távoli rokonom. Soha nem találkoztam vele. de ugyanaz a nagybácsi, aki beprotezsálta Deloreant a Chryslerhez, elintézett apámnak is ugyanott egy mérnöki állást. A legfontosabb, amit Deloreanről tudok, az az, hogy főleg önerejéből lett az, aki. Egyszer a testvére, Chuck azt mondta, hogy: "Szegények voltunk. Annyira szegények, hogy még egy vödrünk sem volt, amibe belehugyozhattunk. Amikor én három, ő meg négy és fél éves volt, anyánk baboszsákból készített nekünk ruhát. Delorean mégis üstökösként emelkedett a detroiti autós világban, mint egy olyan bomlasztó erő, ami egyszerre tudott elbűvölő és egyben szemtelen is lenni. Amikor először kitört, hogy a saját feje után menjen, mondhatni, ő volt korának az Elon Muskja.
Azonban nem tudhatjuk hogy Delorean mit gondolna a Tesláról vagy a Google autójáról. Ami ránk maradt, az csak a saját autója, aminek a kinézete még mindig visszavisz minket a jövőbe.
Jelenleg, a Delorean Motor Company egy újabb verziója még most is üzemel Houston egyik külvárosában, és DMC-12-esek felújítását, javítását és alkatrészellátását végzi. Egy ritka, tökéletes állapotú Delorean akár a 100 000 dollárt is megéri (én ezt kétlem), míg egy elhanyagolt darab, ami fél lábbal már a sírban van, akár 5000 dollárért is megkapható (ezt is kétlem). Természetesen egy Delorean, köszönhetően az elválaszthatatlan filmnek, szinte soha nem szállhat a sírba, akármilyen állapotban is van. Még olyanok is vannak, akik ezeket a guruló ereklyéket elektromos meghajtással modernizálják.
Ahogy pedig az elvárható volt, a Delorean iránti rajongás a Vissza a Jövőbe napon új szintet ért el, amikor a Stanford egyetem egy driftautót készített belőle. A belfasti Királyi egyetem - a város, ahol az autót gyártották - máshogy állt a dologhoz, ők a saját elektromos megoldásukkal építettek Deloreant. Viszont más cégek is meglovagolják ezt a Vissza a Jövőbe napot. A Toyota például egy módosított Toyota Tacoma pickuppal jelentkezett, ami McFly pickupján alapul. A 3M egy speciális aranyszínű fóliát készített, amivel a gyári aranyborításos Deloreaneket imitálja, a Verizon és a Lyft pedig Deloreanekkel fuvarozza az embereket New Yorkban.
Szóval John Delorean békében nyugodhat, a DMC-12 úgy tűnik megtalálta a helyét. Mert van valami ebben a bukott autóban, ami végül megmenti a jövőt, ahol minden a fluxuskondenzátor töltöttségén múlik.