Volt tavaly nyáron egy cikk a DMC Northwestről. Akkor sok írnivaló volt, elraktam a hosszú téli estékre, amikor jól fog jönni pár ilyen konzerv. Jó hosszú cikk, de a már korábban megírt általános részeket kiszedem belőle, megpróbálok az egyedi információkra koncentrálni. Akit a teljes cikk érdekel, az ide kattintson.
Toby Peterson nem tud visszaküldeni a jövőbe, de a Deloreanedet olyan fényesre tudja csiszolni, mint egy vadiúj mosogató, és visszatereli az elkószált lóerőket az öregecske hathengeresbe.
Peterson, a Delorean Service Northwest tulajdonosa Porschék, Lamborghinik és Ferrarik javításával is foglalkozik, de a Deloreanek vannak nála igazán becsípődve. 2018 januárjában költöztette Woodvillebe a 11 éve működő autószerelő műhelyét, mert a korábbi főbérlője Bellevueben 60 százalékot szeretett volna emelni a bérleti díjon.
- Még mindig csak költözködünk - mondja a 380 négyzetméteres, két szintes boltjában. A füves domb nagyon szép hátteret ad az előtte parkoló Deloreaneknek.
...
1988-ban valamilyen egyedi sportautót szerettünk volna a feleségemmel, és ekkor láttam meg egy szórólapot az egyik szupermarketnél, amin egy Deloreant hirdettek. Kicsivel később már csak egy sárral és penésszel borított autót láttam - ami a nyirkos fészerben való tárolásnak volt az eredménye - és mivel átláttam a sok koszon, már vettem is elő a csekkfüzetemet. 12000 dollárért vettem magamnak egy "nagyon hosszú mentőexpedíciót".
...
Egy penészes Delorean felélesztése nagyon sok akadályt foglal magában. Az internet előtt nagyon nehéz volt az alkatrészbeszerzés. - Sok alkatrészt én magam gyártottam le. - mondja Peterson, aki korábban repülőmérnökként dolgozott. (Itt jegyezném meg a híres Toby Tab nevű hátsó lengőkarcsavarját, ami már régóta nincs gyártásban, de az eladó darabok egészen horribilis többszáz dolláros áron cserélnek gazdát.) Peterson az autó felújítása során csatlakozott a helyi klubhoz, ahol elég hamar a helyi szerelővé vált.
...
2007-ben Peterson megvett egy autójavító műhelyt, és ekkor indította el a második karrierjét. Ki akarod cserélni a kazettás magnót valami újabbra? Nem gond. Távolról nyitható ajtók? Már kész is. Akár még fluxuskondenzátort is tud szerezni az autódba egy Floridai cégtől, de készülhetsz egy 600 dolláros árra.
...
A 130 lóerős hátsó motoros sportautó csak az utolsó pillanatban került bele a Vissza a Jövőbe filmekbe. Az eredeti ötlet egy hűtő lett volna, de nem szerették volna, ha a gyerekek a hűtőbe másznak időgépeset játszani. A második gondolat a Mercedes Gullwing lett volna, de az túl drága volt, a Ford Mustang meg nem illett a Doki karakteréhez.
...
Shawn Knight, 35, azok közé tartozik, akik sokkal a gyártás vége után ismerték meg a Deloreant. Napi autónak egy Ford F-150-et használ, de hétvégenként egy 1981-es Delorean nagyon mély ülésébe veti magát.
- Csak éppen bementem a boltba nézelődni. Toby két órát beszélt hozzám, aminek az lett a vége, hogy ajánlatot tettem az egyik ott álló autóra. Következő héten felhívott, hogy az eladó elfogadta az ajánlatot. Ez négy éve volt. - mondja Knight, aki most a Pacific Northwest Delorean Klub elnöke.
Jól emlékszik még az első körére az autóval, ahova a húgát vitte magával.
- Megálltunk a Starbucksnál. Amikor bementünk, majd kinéztünk - egy elég hideg decemberi este volt - megláttuk, hogy emberek gyűltek az autó köré. Akkor jöttem rá, hogy ilyen a Deloreantulajdonosság. De ez még rosszabb is tud lenni. Az egyik barátomnak van egy teljesen újraépített 1965-ös Ford Mustangja, de a Delorean sokkal több érdeklődőt vonz, mint a Mustang.
...
A Deloreanek furák, ahogy sok autó fura a '80-as évekből. Nem kimondottan jó autók, de a vagányságukra nem lehet panasz.
...
A Deloreanek után 37 év elteltével is megfordulnak az emberek.