Eddigi írásaimmal elértem a jelent és a blog frissítése előreláthatólag kicsit lassabb lesz. Emiatt gondoltam, hogy indítok folytatásos rovatokat. Ezekből az első lesz a "Típushibák és tipikus hibák" sorozat. Később majd lesznek másikak is, ahogy jönnek az ötletek. Akinek esetleg ötlete van az a hozzászólásokban nyugodtan írhatja. Annyit szeretnék kérni, hogy az autóval szorosan kapcsolatban lévő témákról legyen szó benne. Pl. a Vissza a Jövőbe filmről nem akarok írni. Nagyon jó film, minden évben megnézem a trilógiát, de ennek a blognak nem a témája. Valamint mivel nem nagyon értek az autószereléshez, ezért ne várjon senki nagyon technikai jellegű írásokat. A saját szavaimmal írom le a dolgokat, de a dmctalk-on nagyon jó leírásokat lehet olvasni minden szerelésről. Igyekszem minden témához írni az angol nyelvű alkatrészeket is, mert az alapján könnyebb az érdeklődőknek rákeresni. Szóval akkor a lényeg:
Lengőkarcsavarok (Trailing Arm Bolts vagy rövidítve TABs)
Azért ezt a témát vettem legelőre, mert az autó biztonságos működése szempontjából talán ez a legfontosabb. Sok helyen olvastam róla, hogy a Delorean lengőkarjainak a tartócsavarjai gyengék és mivel az autó már a 27. évét tapossa, ezért megéri megvizsgálni őket. Sok vezetett kilométer és a rossz utak nagyon meg tudják viselni ezeket a csavarokat. Mivel az én autómban kb. 100000 km van, és a hazai utak elég ramaty állapotban vannak, ezért adta magát a kivizsgálás.
Hiba esetén több dolog történhet. Amennyiben csak elgörbül a csavar az nem okoz nagy gondot, esetleg az autó útfekvése lesz egy kicsit gyengébb. Ez - mivel folyamatosan történik - nehezen észrevehető. Viszont ha menet közben a csavar eltörik, akkor az autó könnyen irányíthatatlanná válik, és azt nem kell magyaráznom mennyire kellemetlen mondjuk 130-as tempónál.
Igaz még soha nem olvastam olyan Deloreantulajdonosról akinek a lengőkarcsavarja eltörött volna, de ennek ellenére nem szabad lebecsülni a hibát! Én is rendeltem Hollandiából két darabot (2db 30euro), majd a szerelőmmel átnézettem és kicseréltettem őket. Jól is tettem, mert az egyik már el volt görbülve! A képen látszik egy régi és egy új csavar:
Ez rendben van, de van még amiről írnom kell. Szóval folytatása következik.