HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Év eleji történések

2020.04.24. 10:00 :: Sidaries

Ez a vírus a Deloreanezésnek is keresztbe tesz. Az év eleji szervizt jellemzően február-március környékén szoktam megcsinálni, de idén februárban még nem volt túl jó idő, március elején meg sok volt a dolgom, mert nem tudtam, hogy a hónap közepétől most akkor lesz teljes karantén vagy sem, ezért amivel csak lehetett, végig kellett érnem. Amikor meg tudtam az autóval foglalkozni, a zárat szereltem, illetve interjút adtam, bár egy kisebb oroszlányi Jeep találkozó még éppen belefért a korlátozások előtt. A zárszerelést leírtam korábban, arról nem írok mást, levéve azt, hogy azóta sikerült a jobb oldalról is zárhatóvá tenni az autót. Amióta megjött a Delorean, azóta nem tudtam onnan bezárni, mert nem fordult el a kulcs, viszont most, hogy nekiálltam foglalkozni a problémával, eljutott az agyam odáig, hogy mi lenne, ha telenyomnám a zárat WD40-nel, hátha nincs semmi komoly gond, csak koszos. És láss csodát, bejött! Szóval azóta már onnan is nyitható-zárható az ajtó, kis szépséghibaként a központi zár onnan ugye nem működik, de akkor is előrelépés.

A Jeep találkozó még március 14-én volt, az oroszlányi V8 étteremben. Párszor voltam már ott, nagyon jó hely, ezúttal is hívtak, gondoltam úgysem lesz sok találkozó mostanában, elmegyek. Jó ötlet volt, jót kajáltunk, beszéltem pár jó fej emberrel. A szokásos. Ami különlegesebb volt, hogy a Delorean év eleji szokása szerint a jobb hátsó fék oda és visszafelé úton is befogott egy kicsit, valamint a bal első is nyikorgott néha. Ez nagyjából ki is jelölte az idei év szervizirányát.

Az interjúfelkérés pedig a 24.hu-tól érkezett, mert az egyik korábbi kisfilmes, aki még valamikor megkeresett, azóta már újságíróként dolgozik, és úgy gondolta, hogy a Delorean egy jó téma lenne egy üres hétvégére. Erről már írtam korábban is, a lényeg, hogy megkeresett, megcsináltuk az interjút és azóta ki is került az oldalra. Íme:

eveleje1.jpg

Jó kis cikk, örülök, hogy ilyen is van. Bár ha tudom, hogy szószerint fognak bizonyos dolgokat leírni, akkor lehet, hogy egy kicsit megválogatom a szavaimat, de így meg kicsit személyesebb lett a dolog. :)

Szóval ezek voltak év elején, ezután pedig már nagyon érett az év eleji olajcsere és átnézés. Ilyenkor mindig szeretek egy kis fejlesztést is véghezvinni, és most erre bőven megvolt a keret, mert tavaly év végén küldtem Ednek pár kormányt, majd azt ismét nem fizettettem ki vele, hanem mondtam neki, hogy azt a bő 500 eurót rakja el nekem hitelkeretbe, majd év elején úgyis levásárlom nála. Ez pedig egy marha jó ötlet volt, mert az akkori 320 forintos euróárfolyam azóta inkább 350-360 körül van, így csak ezen már nyertem 15-20e Ft-ot. Na oké, de mi legyen a fejlesztési irány? A keret így legalább 170e Ft volt, de inkább 200e, mert hát egy kicsit azért rakjunk hozzá, hogy Ed is hallja, hogy csipog az sms az átutalásról.

eveleje2.jpg

Mivel az elmúlt pár év mindegyike azzal kezdődött, hogy a kevés téli használattól berozsdásodott fékek rakoncátlankodtak, majd a jobb hátsó idővel rendbe jött, a bal első meg egész évben nyikorgott, ezért ránéztem az Ed oldalára, majd megrendeltem mind a négy féknyerget, meg pár kisebb dolgot. A szokásos szűrőket, plusz 16 kerékcsavart, mert a régiekből öt darab már vállalhatatlanul ronda volt, a maradék meg legalább háromféle. 

Elvittem hát a cuccokat a szerelőhöz, ahol aztán bő egy hetet dokkolt az autó, mert két napig nem volt idejük ránézni, utána meg megküzdöttek minden egyes csavarral, és a 40 éve összeállt kosszal. A szétszedés-összeszerelés közben kiderült, hogy a tárcsák még teljesen jó állapotúak, viszont a jobb hátsó fék betétei nem meglepő módon teljesen szétkoptak, és a bal hátsó sem volt túl jó. Annak ellenére, hogy az első betétek még jók voltak, mégis megrendeltem az összes fékbetétet (40e Ft), plusz előkerítettem otthonról a sufniból még pár félrerakott kézifékbetétet is. A félig rosszakat meg elraktam. Így aztán összeállt a gép, mentem vele egy tesztkört és igazából nem éreztem, hogy hú, de mennyivel jobb lett. Azt viszont igen, hogy nincs nyikorgás, és hát a jobb hátulja sem fogott be, tehát a célt elértem. Remélem most a fékekhez nem kell komolyabban hozzányúlni 15-20 évig. A szerelőnek további 65e Ft-ot fizettem, szóval ez a kis szerelgetés 270e Ft körül volt, ami jóval fölötte lett a tervnek, de szerencsére még mindig nem egy átlagos közbeszerzés.

eveleje3.jpg

Innen már csak az volt hátra, hogy egy napra a Delorean lett a napi autóm, mert a Passat meg egy visszahívás miatt megint szervizes volt. Most aztán még jobb vele menni, már csak egy hibája van, ami még komolyabb odafigyelést igényel. Az ötös fokozat szinkrongyűrűje egyre rosszabb, ha nem odafigyelve váltok, akkor reccsen. Azt hiszem megvan a jövő év elejének is a dolga.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés találkozó megjelenések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr5615634740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása