Durva volt ez a Szombat, de lehetne még sok ilyen. A delorean.hu által megismertem egy jó fej fickót, akivel pár levélváltás után megbeszéltünk egy találkozót. Mivel elmondása szerint ért az autóelektromossághoz azonnal szerelőnapot terveztünk.
Szombaton egykor találkoztunk és kábé kettőkor estünk neki az autónak. Szegény jól megkapta az ívet. Elég sok helyen kiszedtük a belét szegénynek, de után össze is tudtuk rakni. Ez volt az igazán nagy sikerélmény. :)
Elöl kezdtük a jobb és bal oldali oldalsó helyzetjelzőnél. A bal oldali már teljesen bele volt rozsdásodva a foglalatba, ennek megfelelően elég nehéz volt kiszedni. A végén már por jött ki a szétrohadt foglalatból. A jobb oldalival nem volt komoly gond. Ott műanyag foglalat volt és csak égőt kellett cserélni. Mivel nem tudtuk, hogy indexként kellene-e működnie, ezért kiszedtük azt is. Íme egy kép:
Miután végeztünk nekiestünk a tolatólámpámnak, mert a jobb oldali nem égett. Ez már nem volt olyan nagy sikertörténet viszont a végén jót röhögtünk. Szétszedtük mindkét lámpát, mert a bal oldali a jobb oldalin keresztül megy és minden rendben volt. Utána méricskéltünk és már a fő kapcsolórekeszben sem volt áram. A lényeg, hogy eltöltöttünk majdnem két boldog órát a tolatólámpával mire rájöttünk, hogy ha berakom egyesbe és aztán rükvercbe akkor megy, viszont ha csak rükvercbe és úgy adok neki gyújtást akkor nem. Szóval utólag rájöttünk, hogy kábé fél óra alatt elkészültünk volna, ha tudjuk, hogy hogyan működik. Mindenesetre értékes tapasztalat volt. Erről is egy kép:
Ezután kicsit elkezdett csöpögni az eső, úgyhogy beálltunk a garázsba. Kicsit kisebb volt a hely, viszont cserébe nem áztunk el és a szél sem fújt annyira. Itt gondolkodtunk egy kicsit, hogy mibe kezdjünk, végül a műszerfal lett a nyertes és a középkonzol. Itt is átnéztünk egy kupac ledet és most már működik az ajtónyitásjelzőm és az övjelzőm. Állat. :) A középkonzolon a légkondi háttérvilágításán akartunk javítani, de sajnos mikor benyomtuk a rossz lámpákat (úgy lehet kiszedni őket, hogy benyomod, elcsavarod) akkor bent is maradtak. Végül abban maradtunk, hogy a rádiót is ki kéne szedni a javításhoz és ahhoz már nem volt idő és annyira nem is volt fontos. Majd legközelebb.
Szórakoztunk inkább a hátsó ablakfűtésemmel. Na itt találkoztam az első nagyon irreális Delorean élményemmel (a tolatólámpát nemszámolva, mert az csak user error). Kiderült, hogy csak a kapcsoló a rossz. Gondoltuk, hamar összerakjuk, de tévedtünk. Ilyen baromállat kapcsolót még életemben nem láttam. Külön van levezetve belőle a hátsó ablak fűtése és a középkonzoli led felkapcsolása. Nekem csak a led nem világított, de miután a kapcsolót csak szétszedni sikerült, ezért a hátsó ablak fűtés sem megy már. Viszont mivel egy kapcsoló 6000Ft, ezért inkább összerakom valahogy. Ha meg nem megy, akkor sem fontos, mert hátul van a motor és pillanatok alatt úgyis leolvaszt bármit hátulról. Egy kép a középkonzolról jobb középen az ominózus kapcsolóval:
Utolsó nekifutásra még megnéztük az ajtó világításait ami eddig egyáltalán nem ment. Miután összedugtuk az ajtónyitásjelzőket, - amiket még az előző tulaj húzott szét - a zöme elkezdett világítani. A maradék pedig csak kontaktos volt. Ezzel hamar megvoltunk. Eddigre sajnos már elég jól besötétedett és a tesómék is elmentek már Cseszkóba beinni aztán bebűnözni, úgyhogy mi is abbahagytuk. Eléggé el is fáradtunk és a következő alkalomra is kellett hagyni valamit. Ami maradt:
- A légkondinak az a kis kapcsolója a jobb első kerék mögött.
- A légkondi panelvilágítása és hogy merre fújjon.
- Jobb oldali ablakemelő.
- Az ajtózárjelző fordítva van bekötve. Akkor világít mikor nyitva van az ajtó.
- A lámpakapcsolóm az első állásban semmit sem nyinál, másodikon viszont minden jó. Első állásra be kéne kötni a helyzetjelzőket.
- Ami még eszünkbe jut.
Végül egy kép a Delorean "elektromos központjáról". :)
Valamint ezúton is szeretném megköszönni a segítséget!