HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

VIN 7075

2008.10.22. 09:22 :: Sidaries

Szóval a mai napon egy kicsit a Deloreanok sorozatszámairól (ezentúl VIN) szeretnék beszélni. A mostani autókkal ellentétben egy Delorean esetében a sorozatszámnak nagyon nagy jelentősége van! A VIN elsősorban külső, de néhány esetben belső különbözőségeket mutat meg.

Amikor rájöttem, hogy Deloreant akarok venni még nem volt pontos elképzelésem ezekről, de mire a vásárláshoz jutottam, már tudtam, hogy egy késői '81-es példány lenne az álmom. Azért, mert mind külsőben, mind belsőben ez volt a legmegfelelőbb számomra. Előbb linkelek egy képet, aztán majd beszélek róla, hogy mit kell nézni. Valamint szép paintes piros körökkel ki is emelem a fontosabb részeket. Szóval amiket a VINről minden Deloreanrajongónak tudnia kell:

Csomagtartó, szépen balról jobbra haladva.

- A legbaloldalabbi kör az antennát jelöli.A korai '81-eseken ez az antenna a szélvédőbe van beépítve. Emiatt gyengébb a jel, de nem kellett átfúrni az acélt. A '82-eseken és azok után pedig már bal hátul van egy elektromosan mozgatható antenna.

- A középső kisebb kör az üzemanyagtöltő nyílás helyét jelöli. A koraiakon itt van egy kis csapóajtó (gas flap) amit felhajtva lehet tankolni. Az enyémről ez hiányzik.

- A jobboldali kör azt jelöli, hogy a csomagtartón van egy dizájncsík. Nem tudom hogyan van a rendes magyar fordítása, de én így hívom. Angolul mindenesetre grooved hood. Ez csak a '81-eseken van meg, utána a magas selejtarány miatt csak sima egyenes lett a csomagtartó.

Itt a bőrből készült ajtólehúzó a lényeg. Ez is körülbelül a '81-esek közepétől kezdve van meg az autókon. Az azelőttieknél csak a rendes lehúzóval lehetett az ajtót csukni. Ez kisebb termetű tulajdonosoknak gondot tudott okozni.

Az utolsó kép a középkonzol alját mutatja. Itt a korai '81-esekben még volt egy digitális óra, amit szintén költséghatékonysági megfontolásokból kiszedtek. Az enyémből már hiányzik.

Ezek voltak a külső jegyek ami által nagyjából megállapítható egy autó gyártási dátuma. Ezen kívül van még néhány fontosabb dolog is. Az egyiket már említettem az elektromos résznél, miszerint a korai Deloreanokban gyengébb a generátor. Valamint volt néhány műszaki jellegű visszahívás is, ami elsősorban a korai szériákat érintette.

Általánosságban elmondható, hogy a késői '81-esek már megbízható autók voltak, míg az első kb. 500 darab elég rosszul sikerült. Persze 27 év elteltével ez már annyira nem számít, mert minden gyári hibát régen kijavítottak minden autón. Legalábbis azon, amelyik eleget futott hozzá. Még egy ok, hogy miért nem éri meg pár ezer mérföldet futott Deloreant venni. Elsősorban a műszaki megbízhatóság miatt döntöttem én is a késői '81-es mellett és a csomagtartó kinézete miatt. Persze egy üzemanyagtöltő nyílás még jó lett volna, de a műszaki megbízhatóság fontosabb volt.

Ennek az írásnak hamarosan elkészítem egy általánosabb, bővebb verzióját is hamarosan ami majd a delorean.hu-ra fog kikerülni. Ha elkészült, azt itt a blogon is jelezni fogom.

Elkészült. Itt a link.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr83725928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mentos 2008.10.22. 11:14:00

Egy kis nem mondanám h helyreigazítás, inkább kiegészítés a középkonzolos órához:

A költséghatékonyság nem tudom mennyire játszott szerepet az óra kihagyásában, de az biztos hogy azért (is) nem került beépítésre az óra, mert a későbbi '81-esekbe egy 'újfajta' rádió került beépítésre, ami már a korábbival ellentétben mutatta az időt, így feleslegessé vált a középkonzoli óra, hisz minek 2! :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.10.22. 12:35:34

Könnyen lehet bár erről még nem hallottam. Itt jön be annak a hátránya, hogy nekem nem az eredeti rádió volt benne.

dubniczkia 2008.10.22. 20:49:18

Nekem is a '81-es a kedvencem, de azert a kesobbiekrol nagyon tetszik a logo a csomagtarton es a fifikassan elobujo antenna hatul.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.10.23. 08:50:48

Nekem a logo nem a szivem csücske, de az antenna az már buli.

mentos 2008.10.23. 15:52:51

Nekem is jobban tetszik a hátsó antenna, de sajnos túl nagy érte az ár amit a sima díszcsík nélküli "snassz" csomagtató miatt kell fizetni érte...

volante · http://volante.blog.hu 2008.10.26. 22:09:04

Érdekes, a Ferrari 512-nél pont fordított irányba haladtak: az első néhány (próba)példányon még külső antenna volt, amit elég hamar, a "nagy"széria beindulásakor váltott fel a szélvédőbe integrált. A vételi minőségről nem hallottam. :)

volante · http://volante.blog.hu 2008.10.26. 22:10:29

P.S.: 512 = a Berlinetta Boxer

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.10.27. 10:12:15

Szerintem itt is ezt szerették volna, mert gondolom sokkal menőbb lett volna. :)
süti beállítások módosítása