A Holland útnak hosszú távon is voltak hatásai. Az első és legfontosabb a sebváltóm rendetlenkedése volt, amit gyorsan meg kellett javítani, mert nem állapot, hogy az autót rossz állapotban rakjam el télire. Kedd este megérkeztünk és szerdán már vittem is szervizbe a gépet. Az odaúton semmi gond nem volt és mint kiderült később, volt benne még bőven olaj, szóval nem is nagyon lehetett volna probléma.
Otthagytam a gépet és hazamentem. (Ez a nap maga megérne egy külön bejegyzést, de mivel Deloreanszempontból irreleváns, ezért kihagyom) Pár nap múlva visszanéztem és ezt láttam:
Leszedték a sebváltót és csak a helyét hagyták. Mivel még nem láttam így az autómat, gyorsan fényképeztem egy jót. Ami viszont még jobb volt az ez:
Nagyon szétborították a sebváltót. Ez nem a teljes kép, mert még mellette is volt pár négyzetméter alkatrész.
Nekiálltunk összeszedni, hogy milyen alkatrészek kellenek. A legfontosabb két szinkrongyűrű. Az egyik a 2. a másik pedig az 5. fokozathoz. Akik vezették a Delorean, azok talán emlékeznek, hogy a kettest néha egy kicsit furán vette. Ezt mindenképpen meg akartam javíttatni. Az ötös hibája Hollandiából hazafelé jött elő. Mikor felkapcsoltam, akkor mindig meg kellett várni, míg leesik a fordulat, mert különben reccsenve váltott. Ez a szinkrongyűrű nem nézett ki olyan rosszul, szóval nem biztos, hogy az volt a hibás, de ha már egyszer szétszedtük, akkor legyen jó. Ezen kívül kellett még pár tömítés és szimering. Ezeket szépen felírtam, aztán este küldtem is az Ednek a listát.
Ezúttal elég nehezen ért ide a csomag, mert neki sem volt raktáron, de szerencsére meg tudott küldeni szinte mindent. Szűk két hét alatt már ott is voltam a cuccokkal és a szerelők be is építettek mindent. Ja és 3,7 liter olaj kell a váltóba. Elég sok. Utána már csak a tesztelés volt hátra.
Először nem ment jól. Recsegett és minden fokozatnál bizonytalankodott a váltó, de kb. 10 km alatt összerázódott és utána nagyon jó lett. Az ötös tökéletes lett, a kettessel párszor még volt gond ( kb. minden 50. esetben ), azt majd meglátom. Lehet, hogy lesz még egy nekifutás.
Elmaradás viszont lett most is két dologgal. Mindkettő hasonló, hogy nem volt raktáron olyan cuccuk, amit kértem. Az első a felni, a másik pedig az injektortisztító. Ezeket majd magamtól kell beszereznem. A felni koszossága főleg a restaurált Delorean felnijeivel összehasonlítva durva. Rajta van a marha sok kosz az útról és az elmúlt évből, ráadásul a fékcsere is teleszemetelte. Jó mulatság lesz ezt is megtisztítani. Az injektortisztító pedig ahhoz kell, hogy kicsit jobban menjen az autó, mert Ed szerint egy-két injektorom nem lehet a legjobb és emiatt 20-30 lóerővel kevesebbem van. Megnézzük, ártani nem fog.