HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Egy árva autó birtoklása - Owning an Orphan car

2010.09.15. 11:39 :: Sidaries

Mivel a saját autómmal nincs semmi azon kívül, hogy hétvégén kicsit megjárattam, gondoltam lefordítom a dmctalk egyik nagyon jó írását. Aki teheti, inkább angolul olvassa, de azért igyekszem minél jobban átadni én is az eredeti szöveget, azt olykor csak távolról követve. Néhány helyen kibővítve saját véleménnyel, olykor bizonyos részeket kihagyva fordítom a jelenlegi állapotoknak megfelelően. Szokás szerint javításokat elfogadok. 

 

Az emberek sok okból akarhatnak Deloreant. Sokan, mikor meglátják az autómat azt mondják, hogy bárcsak nekik is lehetne egy ilyenjük. Szerintem ezeknek az embereknek a zöme nem is tudja mit beszél. Azt hiszik, hogy elég az, hogy jól néz ki, de azt nem tudják, hogy mennyire hibbant személyiség kell egy egzotikus autó tulajdonlásához.

Először is szeretned kell a Deloreant. Ezt úgy értem , hogy teljes mértékben márkafanatikusnak kell lenned. Ha ez nincsen meg, akkor el fogod adni az autót előbb-utóbb. Ez olyan, mintha elvennél egy különleges csajt. Ha igazán szereted, akkor megbocsájtod neki sok hülyeségét, de ha nem, akkor előbb utóbb el fogtok válni.

Nem akarok senkit elkedvteleníteni, de sok ember gondolja, hogy Deloreant akar, pedig nem is. Ahhoz, hogy valaki hosszú ideig Deloreantulajdonos legyen két dologra van szüksége. 

- Pénzre a folyamatos javításokra, fejlesztésekre.

- Türelemre és elhivatottságra (némi szerelőtudással), hogy meg is csináljad (megcsinálja valaki) a javításokat.

És ehhez kell a márka iránti igazi fanatizmus (vagy Deloreankór (Delorean Disease)). Ha az nincs, akkor az emberek zömének egyszerűen nem éri meg a családtagok, ismerősök folyamatos cseszegetése.

Sokan nem értik, hogy miért olcsó a Delorean. Egy ilyen előbb említett tipikus tulajdonos története a következő:

1. Megveszi az autót,mert kinézetéhez képest olcsó az ára. "Wow, egy 1981-es Delorean csak 10000$-ért!"

2. Megmutatja a haverjainak, csajozik vele, örül neki egy darabig. 

3. Aztán előjönnek a gondok.

a. Egyetlen autóként elég limitált a felhasználási köre a kis csomagtartó és a két ülés miatt.

b. Megbízhatósági problémák (elektromos gondok, beázás, nem indul stb.), ami miatt az autó sokszor sok ideig használhatatlan.

c. Néhány alkatrész drága és nehezen beszerezhető (Bal első sárvédő 300000Ft+).

d. Olykor szerelés közben egy valami cseréjéhez 10 másik dolgot is meg kell bontani.

e. Nincs márkaszerviz és a gyár is régen bezárt.

f. Az emberek képtelenek nem összetapogatni az autót.

g. A sok hülye ismétlődő kérdés.

h. A 10000$-os autónak további 15000$-ra van szüksége, hogy mindenben szinten lehessen tartani.

4. Ezért, ha valami elromlik, akkor általában nincs a közelben megbízható és igazán hozzáértő szerviz, nincs rá pénz, elmegy a kedv.

5. Ekkor az autót egy kicsit állni hagyja, amíg összegyűlik a pénz. Ez alatt az állás alatt további hibák lépnek fel, ami további pénzt igényel.

6. Vesz másik autót napi használatra.

7. Az ismerősök, rokonok gyakran viccelődnek azon, hogy a Delorean soha sem működik és ha megy is, akkor milyen gyakran megy tönkre újból.

8. Ekkor jönnek a gyorsjavítások, amikor nem rendesen csinálnak meg dolgokat, hanem csak úgy nagyjából, hogy menjen legalább az autó. Ekkor kezd a tulajdonos PO-vá (Previous Owner) vagy DPO-vá (Dreaded Previous Owner) azaz Előző Tulajdonossá, illetve Átkozott Előző Tulajdonossá válni.

9. Az olcsó javítás miatt elromlik valami más. Esetleg teljesen magától romlik el valami. Vagy előkerül valahonnan a Lucas szó... (Lucas tervezte a Delorean elektromos rendszerét. Nem végzett jó munkát.)

10. Ez után az autó egy "igazi szerelőhöz" kerül, ahonnan néha még rosszabb állapotban kerül vissza, mint ahogyan odakerült. Emellé még jár egy nagy számla, olykor olyan alkatészcserékkel, amikre nem is volt szükség. Bónuszba pedig a régi hibák újra felbukkannak. 

11. Végül sok szenvedés és csalódás után az autó tárolásra kerül, végül pedig felad egy hirdetést, miszerint "Olcsó Delorean eladó."

 

És még egy dolog. A Deloreant rövid ideig gyártották, ezért sok hibáját a gyárban nem javították ki. Ez pedig azt jelenti, hogy egy Delorean megbízhatósága és használhatósága sokkal nagyobb mértékben függ a tulajdonostól, mint egy szokásos autó esetében. Igaz nincsen gyár és kiépített szervizhálózat, de van egy jó közösség és sok fejlesztett alkatrész. Pénzért.

Végül pedig egy idézet:

"Ezt az autót igazán, de úgy tényleg igazán szeretni kell, mert mindent el fog követni azért, hogy utáljad."

10 komment

Címkék: történetek

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr372297717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bopat 2010.09.16. 12:23:25

Hát nem derítettél jókedvre...

hdnctrl 2010.09.16. 12:45:24

én viszont elhatároztam, hogy nem fogok venni olyan autót, amit eleve fel kell újítani... nincs hozzá türelmem se, meg tárolóhelyem se.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.09.16. 12:50:40

@bopat: Többször eszembe jutottál írás közben és direkt azért választottam ezt a témát, hogy lássad milyen buktatók lehetnek.

Mairtin 2010.09.16. 18:05:54

...én viszont még jobban kedvet kaptam hozzá.
A lényeg, hogy tisztában legyen az ember, hogy mit vállal.

bopat 2010.09.17. 19:28:18

@Sidaries: Tisztában vagyok vele. Mert ha nem lettem volna, akkor megbántam volna.
Viszont én akkor akadtam volna ki, ha egy olyan autót veszek, amelyről azt hiszem hogy jó, közben meg lerohad állandóan.
Az enyémmel szemben nincsenek elvárásaim, így nem is lehet csalódás.
Az más kérdés, ha mindent szépen megcsinálunk rajta, és nem akar beindulni, vagy akkor fog szarakodni. Akkor dühös leszek és leengedem a sípályán :)

Mairtin 2010.09.19. 11:32:22

@bopat: "Akkor dühös leszek és leengedem a sípályán :)"
Na azt azért ne. :)
Én is szívesen építgetném az a saját Delorean-emet. Itt arról volt szó, hogy a fenntartása költséges és nagyon sok törődést igényel. (a már kész autónál)

Mairtin 2010.09.19. 11:36:14

...ez az ami az autóval együtt jár és vállalni kell. Nem úgy mint mondjuk egy Volvo-nál. Ami nagyon jól össze van rakva és nagyon megbízható.

hdnctrl 2010.09.20. 09:05:13

....vót valamikó. mostanság a volvo is csak ford.

egyébként nekem sok gondom lesz azzal, hogy - mivel nem értek a kocsikhoz - egyáltalán mi romlott el, stb, de majdcsak megoldom valahogy. sípálya nincs nálunk, max leengedem a beregszász úton és belemegy a renault baumgartnerbe :D

RCH 2010.09.23. 20:56:33

>g. A sok hülye ismétlődő kérdés.
------------
- Hol a fluxuskondenzátor?
- Mennyi plutóniumot fogyaszt?
- 1.21 gigawatt...?
süti beállítások módosítása