Szerintem többen láttátok a Totalcaron a K-Jet-es cikket, de gondoltam, jó lenne összeszedni belőle a lényeges részeket két okból is. Az egyik, hogy a Deloreanben is ez van, a másik pedig, hogy a K-Jet szereléséről elég sok rémtörténetet hallottam.
Az eredeti cikk itt olvasható (megéri megnézni), Néhány részt viszont kiemelek ide is:
A hidegindítás után a motor bemelegedésével együtt fokozatosan kell a benzin-levegő keveréket a dús állapotról a fent említett lambdaérték közelébe mozdítani. Erre a feladatra van ott a melegedésszabályozó.
... nélküle a motor hideg alkatrészeire (például hengerfal) lecsapódó benzin miatt nem maradna homogén benzin/levegő keverék a gyújtógyertya közvetlen közelében.
Jólmegmondomén 2011.02.26. 13:25:24
...
A sima,öreg K-Jetronic-os autóknál akinek már volt dolga velük élből rávágja túlfogyasztás esetén hogy bemelegedésszabályzó cserés. Ez az első.
Azt pedig hogy egy termosztát túl korán nyit vagy nem zár le rendesen, azt általában kimutatja a műszerfalon lévő vízhőmérséklet visszajelző, de ha az nem is működik (pláne ilyen hidegben), gondolom hogy van a szervizben ipari hőmérő amivel gond nélkül tudnak mérni 120°C-ig.
...
Az pedig egyáltalán nem nevezhető hibának hogy levette a K-Jet fejet, mert öreg autóknál a sok kókányolás és elcsavargatás következtében össze-vissza nyom a fej és a torlótárcsa is szeret megkopni ha elállítgatják.
Volt még egy link egy blogra is, ahol leírják az egész rendszer működését. Az egész cikket lelopni nem lenne szép dolog, úgyhogy akit érdekel az közlekedjen errefelé.
(U.I. A pénteki bejegyzés szombaton érkezik)