Most pedig borul a kronológia is. Amit most írok, az valamikor március elején történt, közvetlenül az idei rendszám megszerzése után. Szóval munka ügyben el kellett mennem Biatorbágyra és akkor már miért ne menjek Deloreannel? Mivel ketten mentünk és a Delorean éppen két személyes tökéletes választásnak tűnt.
Aztán persze az is lett. Az úton semmi extra nem volt a szokásos tél eleji átnézéseket levéve. Rendszám fel, lámpák, guminyomás ellenőrzése (jobb elsőbe kellett is bőven), pályamatrica és már húztunk is elfele. Bár egy valami van, bár ez sem új dolog. Bizonyos sebesség fölött az autó érezhetően ráz. 90%-ot adok rá, hogy a régi gumik miatt. Elméletileg Bopat haverja hamarosan meghozza az új gumikat aztán azokkal remélem ez megszűnik. És innen kanyarodok el szépen a mai nap második témájához, a gumik korához. A totalcaron nem rég volt egy írás (Amit nem bírok megtalálni. Ha valaki megtalálja légyszi pattintsa be kommentbe!), ami szépen leírta a lényeget, de hátha valaki még nem olvasta. Azon kívül pedig az én listámon már régebb óta rajta volt, mint az övékén. :)
Közben megkaptam a linket. Itt olvasható. Kösz!
Ja és végül még valami. Hazafelé meglett az 56000 mérföld.
Szóval gumik. Sokan elfelejtik, hogy a gumiknak nem csak két paraméterük van a csere szempontjából (barázdamélység és töredezettség), hanem egy harmadik is, mégpedig a kora, ugyanis az összes gumigyártó maximum hét évre ajánlja a gumikat és azt is csak szakszerű tárolás esetén. Ennyi idő után a guminak maga az anyaga kezd el romlani és ez kintről nem feltétlenül látszik. Előfordulhat, hogy egyszer csak minden előjel nélkül szétszakad és ez autópályatempónál azért kellemetlen helyzetet tud teremteni.
Honnan lehet megtudni a gumink korát? Nagyon egyszerűen, mert rá van írva. Persze nem nagyon mondja el senki, hogy hol, de hát ezért vagyok én (és a totalcar :) ). Előbb egy kép:
Itt szépen bejelöltem pirossal a számunkra fontos információt. Nem olvasható annyira könnyen, így ideírom: 237
Ebből a számból az első kettő mindig a gyártás hetét, a harmadik (és az itt nem látható negyedik) pedig a gyártás évét. Az első kettő nem igényel magyarázatot, de az utána levő igen. Ugyanis a 0 szám 1990-t jelöli. A 7 ami a képen is van pedig 1997-et. A 2000-ben gyártott gumi már két hátsó számjegyet kap, ami 00, a 2007-es pedig 07.
Tehát a Deloreanen gyártott gumi 1997 közepén készült, majdnem 14 éve. Azt hiszem bőven megérett a cserére. Ez alapján most pedig mindenki rohanhat és nézegetheti az autója gumiját és eshet pánikba. :)