HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Kerékcsere

2011.04.27. 11:30 :: Sidaries

Az elmúlt hetekben két hétvégén is elvittem egy valamirevaló túrára a Deloreant, mert hát ok is volt és le akarom tesztelni Írország előtt. Az első az OT expós kiállítás volt, amiről megírtam már a beszámolót, viszont egy előzményét még nem. 

Írtam már a Delorean "enyhén" koros gumijairól. Gondolkodtam rajta, hogy ezzel már nem kéne elmenni a nagymesszibe így nekiálltam új gumikat keresni. Tudtam, hogy nagy szopás lesz, és elsőre annak is tűnt. Az első gumik nem veszélyesek, elég sok félét lehet kapni sok felé, de a hátsó az már nem ilyen egyszerű. Ezt a méretet (235/60 R15) csak nagyon kevés helyen lehet kapni és ott is horror áron. Ráadásul legalább valami nagyjából azonos típusú és mintázatú gumit szerettem volna. Némi keresés után egy Pirelli P600 (hátsó) és Pirelli P6000 (első) gumira esett a választásom. Az árakat elnézve viszont már kicsit elbizonytalanodtam. A P600-as darabára minimum 50000 Ft, ami a négy gumi árát minimum kb. 130000 Ft-ra lőtte volna be. Ez azért durva.

Tudtam, hogy Bopat gumijai is elég rosszak, gondoltam miért is ne most rendeljünk újakat. Szerencsére ő is így gondolta, így egy haverjával konténerben tudott is hozatni Amerikából Cooper Cobrákat. Igaz így lassabban ért ide, de nem siettem sehova, így nagyon örültem hogy a végén a szállítással együtt 90000 Ft-ból kijött minden. Ez után már csak el kellett vinni felszereltetni a gumikat és ezt éppen az OT Expo előtt csináltam meg. Itt már nem volt semmi extra, felmentek a gumik, minden jó.

Utána egyből fel az autópályára és a tapasztalataim szerint sokkal jobbak az új gumik. A kormányremegés teljesen megszűnt és ezek sokkal halkabbak is. Szóval a csere abszolút megérte. Nagy az öröm. :)

Egy másik dolog pedig a húsvéttal kapcsolatos. Mivel nálunk még megy a locsolkodás, ezért idén is megindultunk a tesómmal. Erről túl sok extrát nem tudok mondani, az egyetlen, hogy amióta megérkezett az autó a fordulatszámmal azóta gond van az alapjárattal. Ez a hiba néha jobb, néha kevésbé jó, de ahogy elnézem, szépen lassan romlik a helyzet. Mostanában néha már egész stabilan beáll 1500-ra az alapjáratom a gyári 850 helyett. Azt hiszem itt is kinéz egy jó kis takarítás a környéken.

A végére pedig még egy tanács. Amikor valamiért emelni kell az autót, MINDIG teljes emelővel emeljük! Ha karos emelővel emeljük  az autó elejét, akkor a különleges alvázszerkezet miatt a kaszni enyhén deformálódik és ez rosszabb esetben a szélvédő kitörését jelentheti. Ezt még én is csak olvastam, de jobb félni, mint megijedni.

Szólj hozzá!

Címkék: vezetés szerelés használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr552858909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása