HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Szélvédőproblémák

2011.08.17. 10:00 :: Sidaries

Szerencsére nem az én autómmal van a baj, de mostanában találtam pár érdekes dolgot a Delorean szélvédőjéről. Egy fickó kavicsot kapott és az után érdeklődött, hogy hol tud cserét szerezni. Ráadásul balszerencséjére korai autója van, amelyikben még a szélvédőben volt az antenna. A késői szélvédőkkel is tud baj lenni beszerzésügyileg, de ez aztán az igazi szívás. Nekünk Európában még egész jó, mert van egy angol cég, akik pont gyártanak ilyet. Uroglass a nevük és Birmingham mellett van a székhelyük. Persze innen is elég para meghozatni,de akkor sem Amerika.

Egy másik dolog, ha valaki kénytelen szélvédőt cserélni. Más autókkal szemben itt ez sem egyszerű az ajtók miatt. A gyárban először mindig a szélvédőt rakták be, majd az ajtókat, mert ha fordítva történik, akkor a nyitott ajtók és a tetőszerkezet a kb. 100 kilós tömegükkel nagyon megterhelik az A oszlopot, ami emiatt deformálódhat. Ez kiküszöbölhető, ha szélvédőcsere előtt kitámasztjuk a tető elejét, majd a szélvédő behelyezése után kiszedjük ezt a támasztékot vagy ha csukott ajtóval végezzük a műveletet, bár a csukott ajtós szerelés kicsit bonyolult lehet. Mindenesetre így a szélvédő is teherviselő elemmé válik és az A oszlopok már csak a tervezett terhet kapják.

Van viszont ennek a teherviselő szerepnek két nagyon fontos másodlagos jelentősége is. Mégpedig az, hogy a szélvédő valamennyire együtt mozog, csavarodik, görbül az autóval és nem csak áll a helyén. Emiatt ha valahol nem hagyjuk, hogy mozogjon az törést okozhat. Emiatt nagyon fontos, hogy SOHA ne ragasszuk a visszapillantó tükröt az üvegre. Mindenképpen a kb. 2000 forintos 111976-os számú kétoldalú ragasztót használjuk, amit itt is lehet venni. A második pedig, hogy az autót mindig teljes egészében emeljük, ha szükség van rá, ne pedig az elején egy egykaros emelővel. Ez is úgy tudja csavarni az autót és üveget, amitől az szintén megrepedhet.

Szerencsére ezek a törések nem túl gyakoriak, valamint a szélvédő nagyon meredek dőlésszöge miatt a kavicsoknak is kis esélye van betalálni. Habár egy kisebb találatot már én is kaptam, de szerencsére csak nagyon kicsit látszik.

És végül még egy utolsó dolog. Néha lehet hallani, hogy a Lotus Esprit szélvédője azonos a Deloreanével. Ez nem igaz, mindenki felejtse le sürgősen.
 

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr143155692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása