HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Csak egy kép az automata váltóval kapcsolatban

2012.04.11. 10:00 :: Sidaries

Mindig is manuális váltó párti voltam, de ez a kép meglepetésként ért. John Delorean a képből ítélve nem kedvelte túlzottan a DMC automata váltóját.

deloreanvalto.jpgSajnos a képen nincsen meg a teljes szöveg, de csak pár szó hiányzik róla:

DELOREAN NYK
12/30/81

TO: GEORGE LACY

FROM: JOHN Z. DE LOREAN

THE RENAULT AUTOMATIC IS A DISASTER -- WE MUST FIND A DIFFERENT
AUTOMATIC. WHAT ABOUT ZF? WHAT UNIT DOES LANCIA GAMMA USE?
ITS FORE AND AFT. HOW ABOUT AUDI -- THEIR UNIT SHOULD WORK.

CC: D.H. LANDER
B. WILLS
C. R. BROWN

(A Renault automata egy katasztrófa - egy másik automatát kell találnunk. Mi van a ZF-fel? A Lancia Gamma milyen egységet használ? (Ez az "előre, hátulra" rész nem értem mire vonatkozik) Mi van az Audival - Az ő egységüknek működnie kéne.)

Számomra két igazán érdekes rész van. Az, hogy 1981 végi keltezésű a levél, mire már legyártottak vagy 8000 autót, valamint hogy a csőd előtt másfél hónappal még ilyen jellegű problémákkal foglalkoztak. Bár a pénteki bejegyzések is mutatják, hogy John a csődvédelmet az utolsó pillanatig nem tudta elképzelni.

Utószóként még annyi, hogy a tapasztalatok szerint az automata váltó, ha nem is egy túl okos, de elég megbízható darab és ha nem csak a váltót, hanem a teljes működési egységet (kuplung, hidraulika) nézzük, akkor még olcsóbb is a javítása, mint a manuálisnak. Tehát ez a levél nem a megbízhatóságról szól, hanem valami más szubjektív okról.

5 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr744344075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2012.04.11. 10:22:33

A FORE-AND-AFT jelentése "hosszanti", tehát hosszában, nem keresztben (úgy is lehet?) beépített.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.04.11. 10:56:30

@scuynat: Hmmm, lehet. Igazából azt nem értem, hogy a szövegkörnyezetbe hogyan illik ez. Talán akkor csak egy megjegyzés, hogy mellesleg ez ilyen.

Rocko- 2012.04.11. 11:23:24

hmm, érdekes bejegyzés.

@Sidaries: gyanítom hogy a gyorsulással nem lehet megelégedve. (kiindulva az akkori automatákból.)
mennyivel volt lassabb? váltási érzet milyen abban?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.04.11. 14:57:02

@Rocko-: Én is ezt tartom valószínűnek. Elméletileg 1 másodperccel volt lassabb és pár literrel evett többet. A fogyasztást skynet szerintem nagyjából alá tudja támasztani, de az ő gyorsulása a katalizátor hiánya miatt még jobb is mint az enyém, szóval azt első kézből nem tudom bizonyítani.

Rocko- 2012.04.11. 15:00:04

@Sidaries: áhhám. akkor a leleplezés várat magára.
süti beállítások módosítása