HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Elő-műszaki

2012.04.18. 10:00 :: Sidaries

Habár az OT meglett és műszakilag patent a gép, azért volt pár dolog, amit meg kellett néznem a biztonság kedvéért. Ilyen volt, hogy a fékek, lengéscsillapítók nem voltak mérve pár éve és az OT vizsgán mondták, hogy a lámpáimat is meg kéne nézni, mert az egyik más fajta. És valóban. A belső reflektorok ugyanolyanok, de a két szélső tompított különböző. Na nem nagyon, de más a gyártójuk. A három normál az sima Halogen feliratot visel, míg a vezető oldali szélső Wagner Halogen néven fut. Ez a Wagner Halogen hasonló a túloldalihoz, de nem teljesen azonos és emiatt problémáztam, na de erre a következő bejegyzésben még visszatérek.

Szóval először is meg akartam mérni a mérni valókat és erre a Tibi bá volt ezúttal is a legjobb megoldás. Viszont mivel már nincsen rendszámom, ezért trailerezni kellett az autót, ami azért szívás. 15 ezer Ft volt a trailer, de mivel nem akartam kétszer fizetni, ezért jó előre bejelentkeztem és megvárattam magam a traileressel és így 20 ezerből megvolt az egész túra, plusz még 5 ezer az elő-műszakira.

indulaselomuszakira.jpg 

Az odaút eseménytelen volt azt levéve, hogy alig bírtam felállni az autóval, mert olyan széles a Delorean. Pontosabban sikerült felállni, de a jobb hátsó kerékből lelógott kb 2 centi. Nem szép dolog, legurultam, visszaálltam. Így aztán már jó volt, de a trailer mindkét oldalán jó ha 3 centi volt a gumik és a szél között. Nem egészen ide tartozik, de nekem ez a trailerre felállás, legurulás mindig egy tortúra. Totál para, mert nem érzem az autót. Jobban szeretek inkább az aszfalton mozogni.

Na de végül odaértem, leszedtük az autót, beálltam az akna fölé. A lengéscsillapítók tökéletesek, kár lett volna cserélni őket pár megviseltebb gumi miatt. A fékek szintúgy jók. Ezt mondjuk gondoltam, elvégre 2009-ben lettek új tárcsák és betétek és azért nem megyek én annyit az autóval. Meg különben is, majd pont fékezéssel fogom elpazarolni a drágán megszerzett mozgási energiát.

Volt viszont két gond is. Az egyik, hogy a kézifékem bal oldala nem nagyon akart működni. Felemelték az autót, a szerelő állítgatott valamit és a következő mérésre már jó is lett. Persze ez azért bizonyos határok között értendő és inkább azt jelenti, hogy jól  működik. Ez a kézifék nem olyan veszettül erős, hogy mondjuk egy 30%-os lejtőn megfogja az autót, de azért eltolni nem tudják, ha behúzom. 

A másik gond az volt, amit tudtam, csak nem jutott az eszembe. Amikor felraktam az új hátsó rendszámtartót, akkor nem raktam vissza fölé a világítást, mert minek az. Hát azért, mert műszakin anélkül nem megy át a gép. Ezzel sokat nem tudtunk ott tenni, tudomásul vettem, hogy jó  lenne előtúrni azokat a lámpákat.

felallas.jpg 

Ezután már csak a hazaút volt hátra, megint azzal a fránya felállással. Azt már előre elmondom, - már bocsánat a kifejezésért - hogy itt aztán meghűlt bennem a szar. Mégpedig azért, mert - talán valami magasságkülönbség vagy nem tudom mi miatt - miközben álltam fel, a két feljáró rámpa egyszer csak leakadt és kilőtt hátrafelé, én meg ott álltam az autóval félig a traileren, félig a földön. Szerencsére senki és semmi nem sérült meg, de legközelebb inkább csörlővel húztuk fel az autót. Lehet, hogy a hátsókerék hajtás sem volt szerencsés, de tényleg elég rossz élmény volt.

Innen aztán már nem volt semmi a hazaúton. Csináltam pár képet, hazamentem és örültem, hogy ezt is megúsztuk.

vurdontelep.jpg 

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr734410760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása