HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Benzinpumpa, emberek! Benzinpumpa!

2012.06.27. 10:00 :: Sidaries

Ez a történet is a miskolci túra alatt kezdődött, de aztán a kerékcsapágy kicserélése utáni próbaúton ért el a végkifejlethez. Már korábban is említettem, hogy volt egy érdekes problémám, amit eleinte a gyújtásra fogtam vagy egy esetleges beázásra. Miután viszont megvolt a másodiknak linkelt kirándulásom a hiba ismét előjött kétszer is, pedig itt nem 700 kilométerről, hanem maximum 30-ról volt szó. Szóval mondhatom, hogy a hiba egyre súlyosabbá kezdett válni.

A biztonság kedvéért leírom újra a hibajelenséget. Haladok tetszőleges sebességgel, egyszer csak elölről búgás hallatszik, a gáznyomásra semmi reakció és az autó lassulni kezd. 3-10 másodperc múlva aztán mintha mi sem történt volna, minden visszaáll normális állapotba. Első két alkalommal elég gyorsan mentem, ezért a búgás nem volt olyan jól elkülöníthető, viszont harmadik és főleg negyedik alkalommal már jobban figyeltem és mivel lassabban mentem, sikerült meghallgatnom. És ekkor jöttem rá a megoldásra, hogy itt bizony a gyújtással, beázással nincsen gond, itt a benzinpumpából jön ez a furcsa hang.

Mikor ez megvolt, gyorsan elindultam hazafelé és még azon melegében szét is kaptam az autó elejét és meghallgattam a pumpát. Maga a hiba nem jött elő, de így, hogy közelről meghallgathattam már észrevehető volt olykor a pumpából egy furcsa kattogás. Olyan, mintha néha megakadt volna. Ekkor péntek kora délután volt és fel is hívtam két telefonos segítségemet, dubnickia-t és McFly-t. Adtak pár tanácsot, hogy mit is kéne megnéznem, mivel tudok biztosra menni, de elég hamar eljutottunk odáig, hogy ez nem elektromos gond, hanem kőkemény mechanikai nyűg, tehát a pumpát cserélni kell, mert nem sok van neki hátra. A javítás sajnos nem nagyon volt opció, mert elég szépen egybe van öntve. Biztos meg lehet valahol bontani, de nem akartam ilyenekkel pöcsölni, bár azért lehet, hogy elviszem egy szerelőhöz, hogy küzdjön vele egyet, aztán esetleg lesz egy tartalékom.

Most viszont egy kis kitérő. Itt már írtam a harmadik pontban a felhangosodó benzinpumpa miatti bedöglésről és ezt az én tapasztalatom is alátámasztja. Ez a hiba viszont azért idegesítő, mert 2010 nyarán is nagyon hangos volt már, ezért egyszer cseréltem. Egy év garanciát adtak a pumpára és két év alatt be is döglött. Kellemetlen.

Na de vissza a szerelésre. Odáig jutottam, hogy új pumpa kell pénteken 3-kor. Emlékeztem, hogy a neten mindent meg lehet találni róla, ezért utánanéztem és pár perc alatt meg is lett a típus amit legutóbb is megtaláltam. Két típust írnak, 0-580-254-973 és 0-580-254-954, gondolom nem nagyon különbözik a kettő. (Mellesleg ezt azért írtam ide, hogy ha legközelebb bedöglik, akkor még könnyebben tudjam keresni. :) ) Ja de még vissza egy percre az árra: A gyári alapára, az OEM pumpa az valami 70e Ft-os áron beszerezhető, ami értelemszerűen azért elég irreális, Edtől 35e Ft-ért lehet megvenni + postaköltség, McFly 21e-ért tudott szerezni egy kívülről tök ugyanolyat mint az eredeti, úgyhogy szombat délután már estünk is neki.

Maga a szerelés küzdéssel ugyan, de elég hamar lement, nagyjából az történt, mint legutóbb. Megfürödtünk benzinben plusz szenvedtünk a benzincső felrakásával ezért hajszárítóval melegítettük, hogy könnyebben felmenjen. Valamint ennek a pumpának a tetején nem állt a víz, hanem pont olyan jól nézett ki kívülről mintha új lenne. Kár, hogy belül már nem ez volt a helyzet. Indítás után sokkal halkabb az előzőhöz képest és a szerelés utáni tatabányai McDonalds látogatás és a következő heti bóklászásom alatt csendesen tette a dolgát.

Tehát ami jó, hogy a Delorean ismét abszolút működőképes. Ami rossz, hogy mégsem bírta ki az augusztust ráköltés nélkül, ezért ahhoz a listához +21000 Ft-ot hozzá kell dobni és hogy egy darab képet sem csináltam, mert hanyag disznó vagyok.

9 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr264600772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2012.06.27. 10:13:07

...de a lényeg, hogy újra működik! :))
McFly-al nagyon nagy szerencséd van. Jó áron, ilyen gyorsan... Szuper. Nem tudom, hogy milyen gyártmány ami ilyen gyorsan beszart? Ez típushiba?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.06.27. 14:29:13

@dubniczki: A benzinpumpa nyűgje az típushiba. Az viszont, hogy ez ilyen hamar kinyuvadt szerintem inkább gyári hiba, mert amennyire észrevettem, mostanában nem annyira jellemzőek ezek a problémák. (bár ennek ellentmond, hogy a DML-en éppen ma és tegnap volt szó új benzinpumpáról. :) )

dubniczki 2012.06.27. 14:34:50

@Sidaries: OK. de nem tudod hogy milyen gyártmány? Vagy több beszállító is van?

hdnctrl 2012.06.27. 16:27:32

Sid, nagyon rá vagy kattanva erre a költség-dologra... én akkor nem költök az autóra, ha nem megyek vele, egyébként úgyis előjön valami gond.

dubniczki 2012.06.27. 16:50:54

Ez a költség dolog furcsa... Aki még akar rajtatok kívűl ilyen autót venni itthon (talán 3-4 ember) azt szerintem az effajta költségek nem tartják vissza a vásárlástól. Viszont nagyon jó viszonyítás például ahhoz, hogy nem kerül többe ez az autó sem mint a többi. Ami engem nagyon bosszantana, az az, ha már valamit megcsinálok/csináltatok az ne menjen már tönkre két év után.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.06.27. 17:01:30

@dubniczki: Nincs ráírva. Elméletileg Bosch, de gyakorlatban fogalmam sincs. Remélem a mostani jobban bírja majd és ez csak gyári hibás volt, mert ez eddig nem túl szerencsés.

@scuynat: Nem vagyok rákattanva (elvégre 1-2 évente írok egy összesítőt), csak éppen hozzátartozik az autóhoz és azért írom le, meg magamnak is jó egyfajta naplóként.
Ha pedig valaki venni akar vagy érdekli a Delorean, akkor tapasztalatból tudom, hogy benne van az első néhány kérdésben ez is. Tehát érdekes.
Mellesleg pedig mindent nagyon komolyan rendszerezek az autóval kapcsolatban. Képeket, videókat, szereléseket, cikkeket, mindent. A költségeket sem szabad kihagyni.

streakynuts 2012.06.27. 21:30:04

Simsonommal jártam ilyenformán egyszer. Megyek, minden baj nélkül, elkezd pöfögni, leáll, hiába húzom a gázt, nem reagál. Utána megy rendesen, napokig semmi, gyújtást hatszor szétkap-összerak...Kiderült, hogy a tank alján a benzincsap szűrője volt eldugulva. :)

p-parker 2012.06.28. 21:38:48

Hát én is ledöbbentem kicsit amikor kiderült ,hogy a benzinpumpa rosszalkodott ,hiszen nem rég cserélted !Elvileg simán bírni kellene 100-120 000 km-t !

bopat 2012.07.10. 04:47:48

Eredetit rendeltem az enyémbe, de már az upgradelt, kíváncsi vagyok meddig bírja.
süti beállítások módosítása