Itt olvasható az előző rész, ezúttal pedig a 40 mérföld / órás teszt következik.
A második tesztet 1981 október 15-én végezték el. A jármű súlya az előző tesztnek megfelelő teljes felszereléssel 3347 font, azaz 1518 kg volt. A teszt körülményei nagyon hasonlóak voltak az elsőéhez, de eszközöltek azért néhány változtatást.
A legfontosabb egyértelműen az volt, hogy a sikeres első teszt után megemelték az ütközés tervezett sebességét 35 mph-ról 40 mph-ra, ami végül 40,6 mph lett; Az utasoldali légzsákot úgy állították be, hogy ezúttal ne a bábu oldalát, hanem a mellkasát találja el, megelőzendő az előző teszten tapasztalt elfordulást; Egy kicsit megnövelték a vezetőoldali légzsák térfogatát (feltételezem a sofőr lecsúszása miatt).
A teszt végrehajtása után ezeket az eredményeket mérték:
Sérülés típusa | Sofőr | Utas | "208"-as határérték |
Fejsérülés | 366 | 684 | 1000 |
Törzssérülés | 46 | 52,5 | 60 |
Combcsont terhelés | |||
Jobb | 1220 | 1160 | 2250 |
Bal | 920 | 2110(1150) | 2250 |
Mint látható, ezek az értékek is jóval alatta maradnak a maximálisnak és igazából csak kisebb növekedés látható az előzőekhez képest. Az utas bal combját ért magas érték itt is a műszer zajosságának köszönhető. Első látásra elég rettenetesnek néz ki az ütközés, de a tesztelők (és az értékek) szerint éppen az ellentéte az igaz. Habár a mérések szerint mintegy 110 cm-rel lett rövidebb az autó, de az utasok számára még mindig elegendő hely maradt a túlélésre. Ezúttal is a lábtérnél volt számottevő sérülés valamint a középkonzol is megroppant. (Szigorúan a magánvéleményem, de szerintem akkor itt már az alváz is komolyan megsérült.)
Fontos momentuma volt a tesztnek, hogy ezek a Deloreanek nagyon koraiak voltak (VIN515 és talán a VIN517) és elég sok kozmetikai és egyéb hiányossággal rendelkeztek. Ezek egyike az volt, hogy az ajtajaik nem csukódtak rendesen és emiatt a szakemberek a vezető oldali ajtót nem tudták rendesen lecsukni, ami azt jelentette, hogy csak az első zár kattant be, a hátsó nyitva maradt. Ez a teszt során abban nyilvánult meg, hogy amikor az ajtót terhelés érte, akkor az azt nem elnyelte, hanem inkább felnyitódott és ezzel az autó egy fontos strukturális pontot vesztett. Mindemellett pedig az autó a bal oldalának az elgyengülése miatt - felülről nézve - az óramutató irányának megfelelően kicsit el is fordult.
A tesztelők külön figyelmet fordítottak ezúttal a hátfalra is a farmotor miatt, de úgy találták, hogy az utasok mögötti rész mindössze kisebb sérüléseket szenvedett el az ütközés során. A kormány ezúttal kb. 15 cm-t jött előrébb.
A szakértők szerint ez a teszt is sikerrel zárult mind a tesztelési módszerek, mind pedig az autó passzív biztonsága szempontjából.