HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A töréstesztek és azzal kapcsolatos dolgok III.

2012.10.05. 10:00 :: Sidaries

Itt olvasható az előző rész, ezúttal pedig a 40 mérföld / órás teszt következik.

A második tesztet 1981 október 15-én végezték el. A  jármű súlya az előző tesztnek megfelelő teljes felszereléssel 3347 font, azaz 1518 kg volt. A teszt körülményei nagyon hasonlóak voltak az elsőéhez, de eszközöltek azért néhány változtatást.

A legfontosabb egyértelműen az volt, hogy a sikeres első teszt után megemelték az ütközés tervezett sebességét 35 mph-ról 40 mph-ra, ami végül 40,6 mph lett; Az utasoldali légzsákot úgy állították be, hogy ezúttal ne a bábu oldalát, hanem a mellkasát találja el, megelőzendő az előző teszten tapasztalt elfordulást; Egy kicsit megnövelték a vezetőoldali légzsák térfogatát (feltételezem a sofőr lecsúszása miatt).

A teszt végrehajtása után ezeket az eredményeket mérték:

   Sérülés típusa Sofőr Utas "208"-as határérték
   Fejsérülés 366 684 1000
   Törzssérülés 46 52,5 60
   Combcsont terhelés
     Jobb 1220 1160 2250
     Bal 920 2110(1150) 2250

 

Mint látható, ezek az értékek is jóval alatta maradnak a maximálisnak és igazából csak kisebb növekedés látható az előzőekhez képest. Az utas bal combját ért magas érték itt is a műszer zajosságának köszönhető. Első látásra elég rettenetesnek néz ki az ütközés, de a tesztelők (és az értékek) szerint éppen az ellentéte az igaz. Habár a mérések szerint mintegy 110 cm-rel lett rövidebb az autó, de az utasok számára még mindig elegendő hely maradt a túlélésre. Ezúttal is a lábtérnél volt számottevő sérülés valamint a középkonzol is megroppant. (Szigorúan a magánvéleményem, de szerintem akkor itt már az alváz is komolyan megsérült.) 

Fontos momentuma volt a tesztnek, hogy ezek a Deloreanek nagyon koraiak voltak (VIN515 és talán a VIN517) és elég sok kozmetikai és egyéb hiányossággal rendelkeztek. Ezek egyike az volt, hogy az ajtajaik nem csukódtak rendesen és emiatt a szakemberek a vezető oldali ajtót nem tudták rendesen lecsukni, ami azt jelentette, hogy csak az első zár kattant be, a hátsó nyitva maradt. Ez a teszt során abban nyilvánult meg, hogy amikor az ajtót terhelés érte, akkor az azt nem elnyelte, hanem inkább felnyitódott és ezzel az autó egy fontos strukturális pontot vesztett. Mindemellett pedig az autó a bal oldalának az elgyengülése miatt - felülről nézve - az óramutató irányának megfelelően kicsit el is fordult.

A tesztelők külön figyelmet fordítottak ezúttal a hátfalra is a farmotor miatt, de úgy találták, hogy az utasok mögötti rész mindössze kisebb sérüléseket szenvedett el az ütközés során. A kormány ezúttal kb. 15 cm-t jött előrébb.

A szakértők szerint ez a teszt is sikerrel zárult mind a tesztelési módszerek, mind pedig az autó passzív biztonsága szempontjából.

Akit érdekel, annak van még egy linkem, ahol a teljes teszt megnézhető, nem csak ezek a kivágott verziók. Itt.

3 komment

Címkék: evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr1004820370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2012.10.05. 11:10:30

Az a kérdés, hogy az első kerekek mennyivel kerültek hátrébb.

hdnctrl 2012.10.12. 13:08:51

@Sidaries: hát akkor ez így eléggé trotty. Kb annyival rövidebb lett az alváz és vele az üvegszálas karosszéria is, mint a kerék átmérőjének 3/4-e.
süti beállítások módosítása