HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Lóerők? Stílus? Mi ez az egész?

2012.11.14. 10:00 :: Sidaries

Két világ összecsapása. Ez jutott az eszembe, mikor ez a beszélgetés lefolyt köztem és McFly között. Majd másfél órán keresztül beszélgettünk nagyon eltérő autóélvezeti szokásainkról. McFlynak egy Mitsubishi Galantja van, és azon gondolkodott, hogy veszt mellé egy másik sokkal brutálisabbat is. Ebből alakult ki a vitánk. Habár néha kicsit keményebb a szöveg, fontos megjegyezni, hogy ez általános köztünk, nem utáljuk meg egymást egy ilyen után. Szóval jöjjön most a blog egy újabb lépése általános autósbloggá válása felé. :)

Természetesen csak a beszélgetés fontosabb részeit hagyom bent, mert így is elfoglalja a fél blogot.  McFly nem használ ékezetet az angol billentyűkiosztása, én pedig í-t az angol billentyűzetem miatt. Azért szerintem így is érthető.

Természetesen mindkét részről szemellenzős elvakultság a jellemző. Ti melyik világba tartoztok?


2012.06.05. 12:52:43 McFly: gondolkozok nagyon egy hobbi auton :)
2012.06.05. 12:53:33 Sidaries: vegyél delót :)
2012.06.05. 12:53:45 McFly: annyi penzem nincs :S

.

2012.06.05. 12:54:32 McFly: egy millio amit akarok 
2012.06.05. 12:55:03 McFly:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/galant/mitsubishi_galant_legnum_vr-4_magyarorszagi-5105995 

(már nem működik a link)

2012.06.05. 12:56:38 Sidaries: de minek akarsz szinte ugyanolyat mint a mostanid? 
2012.06.05. 12:56:57 McFly: nezd meg hany lo (280) :) 
2012.06.05. 12:57:09 McFly: es ez a gyari adat :)
2012.06.05. 12:57:23 McFly: egesz mas a ketto
2012.06.05. 12:57:49 Sidaries: és? 150 fölött értelmetlen az egész szerintem. ezzel nem fogsz meggyőzni. ezzel csak a kis golfos köcsögök között tudsz felvágni. :)
2012.06.05. 12:58:09 McFly: itt nem arrol van szo :D
2012.06.05. 12:58:19 McFly: ez meg ritkabb mint a delo
2012.06.05. 12:58:31 McFly: csak kizarolag japanban gyarotottak 
2012.06.05. 12:58:44 McFly: csak jobb kormanyos van belole 
2012.06.05. 12:58:54 McFly: osszkerekes KOMBI!!!
2012.06.05. 12:59:01 Sidaries: és ezt rajtad kivül hányan tudják az országban? és miért jó egy jobb kormányos ide? 
2012.06.05. 12:59:20 Sidaries: elhiszem hogy különleges, de nincs értelme :)
2012.06.05. 12:59:26 McFly: majd egyszer megmutatom :D

.

2012.06.05. 13:00:21 McFly: ez olyan mint a nissan skyline csak 100x durvabb 
2012.06.05. 13:01:29 Sidaries: az sem érdekel túlzottan. ez a lóerőhajszolás a világ legfeleslegesebb dolga 
2012.06.05. 13:01:42 McFly: dehogy
2012.06.05. 13:02:40 McFly: na majd megmutatom
2012.06.05. 13:04:44 Sidaries: na jó. elmondom miért felesleges. beülök hozzád, gyorsulsz egy 0-100-at mondjuk 5mp alatt. azt mondom húaztakurva. majd kiszállok és hazamegyek az autópályán 130-cal úgy, hogy 11 alatt gyorsultam 100-ra. és kész. ha a benzin 200ft lenne és a 300 lóerő mondjuk 50e ft plusz a normál autó árához képest akkor megérné. igy viszont nem

.

2012.06.05. 13:20:23 Sidaries: viszont ha már hobbiautót akarsz akkor én inkább egy más milyet vennék. ami azért kicsit legalább különbözik 
2012.06.05. 13:21:09 McFly: nalam csak japan vagy amcsi, mas opcio nem letezik 
2012.06.05. 13:21:47 McFly: nekem a nemet auto nem fekszik 
2012.06.05. 13:22:24 McFly: se opel se vw audi bmw egyik sem a merci meg legfokepp nem
2012.06.05. 13:22:35 McFly: tucatauto
2012.06.05. 13:22:49 Sidaries: audi, vw nekem oké a többi én sem szeretem
2012.06.05. 13:23:26 McFly: japanbol meg minden beteg :)
2012.06.05. 13:23:38 McFly: kurvajok
2012.06.05. 13:23:57 Sidaries: ebben egyetértek. a japán belpiacos cuccok nem normálisak 

2012.06.05. 13:25:21 Sidaries: egyik ismerősöm mitsubishi fto-t vett
2012.06.05. 13:25:22 Sidaries: http://azfto.blog.hu/
2012.06.05. 13:25:26 Sidaries: irtam a blogon is
2012.06.05. 13:25:47 Sidaries: szintén jobb kormányos belpiacos cucc 
2012.06.05. 13:25:51 Sidaries: ja és 2db
2012.06.05. 13:26:39 McFly: a komoly gepekbol csak jobbkormanyos van
2012.06.05. 13:26:53 McFly: mert azt maguknak csinaltak a japcsik 

.

2012.06.05. 13:41:33 McFly: en a penzem nagyreszet kocsira koltom 
2012.06.05. 13:41:56 McFly: nekem az az egyik legfontosabb hobbim

.

2012.06.05. 13:50:43 McFly: egyebkent egesz mas elmenyt ad 
2012.06.05. 13:50:52 McFly: amikor ugy odabasz ugy megy
2012.06.05. 13:51:07 McFly: es nem azt jelenti hogy 200-al mesz 
2012.06.05. 13:51:13 McFly: 50-es tablanal 
2012.06.05. 13:51:32 McFly: es 300-zal auto palyan 
2012.06.05. 13:53:49 McFly: mar csak azert megvennem hogy a sok buzi bmw-s keperol letoroljem a mosolyt
2012.06.05. 13:54:37 McFly: mert x5 x6 meg ezek nem ellenfelei :)
2012.06.05. 13:54:40 Sidaries: ezzel nem fogod. a delóval fogod, mikor kinyitod az ajtót. gázt nyomni mindenki tud, de felfelé ajtót nyitni nem. :)
2012.06.05. 13:54:55 McFly: persze
2012.06.05. 13:55:03 McFly: az megint egesz mas feeling
2012.06.05. 13:56:13 Sidaries: a gyorsulási verseny az hülyegyerekek a homokozóban. amikor viszont jól láthatóan leszarod, mert a te autód egyszerűen stilusában utolérhetetlen, az az igazi győzelem. 
2012.06.05. 13:56:27 McFly: persze
2012.06.05. 13:56:32 McFly: ez is teljesen igaz 
2012.06.05. 13:56:53 Sidaries: ez:
2012.06.05. 13:56:54 Sidaries: http://www.pazarlamasyon.com/2011/03/araba-firmalarinin-kavgasi/
2012.06.05. 13:57:05 Sidaries: ismered ezt a linket?
2012.06.05. 13:57:18 McFly: nem :D
2012.06.05. 13:57:20 McFly: de jo :D
2012.06.05. 13:57:51 Sidaries: és látod? a bentley nem gyorsul, nem versenyez, bemutat
2012.06.05. 13:58:00 Sidaries: és a delorean ezt tudja elérni
2012.06.05. 13:58:08 Sidaries: és ezért értelmetlen a lóerőhajkurászásod
2012.06.05. 13:58:32 McFly: nem egeszen
2012.06.05. 13:58:38 McFly: egesz masfajta elmenyt ad
2012.06.05. 13:59:39 Sidaries: persze. más élmény megdugni kiszel tündét és cindy crawfordot, de én inkább a másodiknál maradnék.
2012.06.05. 13:59:53 Sidaries: és a gyorsulási verseny a vagányság kiszel tündéje 
2012.06.05. 13:59:58 McFly: en inkabb egyiknel sem :D
2012.06.05. 14:00:46 McFly: meg nem tapasztaltad meg azt a fajta elmenyt :D
2012.06.05. 14:01:16 McFly: amikor pislogni nem tudsz a radhato G-tol
2012.06.05. 14:01:30 Sidaries: de
2012.06.05. 14:02:19 Sidaries: vittek 7 literes v8-cal, az előbb linkelt csávó végigkente a budai hegyeket velem az fto-val és habár egynek jó, de egyik sem kéne
2012.06.05. 14:02:42 Sidaries: pedig azok az autók 280le fölött voltak
2012.06.05. 14:03:13 Sidaries: és kurva jó a 4 mp-s százra gyorsulás, de nagyon nem érdekes hosszú távon
2012.06.05. 14:03:29 McFly: ez is igaz
2012.06.05. 14:04:56 Sidaries: na de engedelmeddel ebből a beszélgetésből irok majd egy blogot :)

2012.06.05. 14:09:54 McFly: :D 
2012.06.05. 14:09:58 McFly: nyugodtan
2012.06.05. 14:10:00 McFly: :)

2012.06.05. 14:10:26 McFly: szerinted en miert vettem galantot? :D 
2012.06.05. 14:10:37 Sidaries: ? 

2012.06.05. 14:11:44 McFly: nem egy erogep 
2012.06.05. 14:12:03 McFly: de megvan a tekintelye 
2012.06.05. 14:12:22 McFly: nem azert vettem meg mert irgalmatlanul megy 
2012.06.05. 14:12:37 McFly: hanem egyszeruen csak azert mert szerintem gyonyoru
2012.06.05. 14:12:52 Sidaries: :)
2012.06.05. 14:12:58 McFly: teljes mertekben nalam kimeriti az auto fogalmat 
2012.06.05. 14:13:46 McFly: mert elegans is sportos is
2012.06.05. 14:13:58 McFly: meg meg megy is
2012.06.05. 14:14:00 McFly: megbizhato
2012.06.05. 14:14:25 McFly: es tenyleg utana forognak az emberek
2012.06.05. 14:14:28 McFly: hogy mi volt ez
2012.06.05. 14:14:38 McFly: mert nem minden harmadik auto ilyen
2012.06.05. 14:14:41 McFly: alig van belole
2012.06.05. 14:15:20 Sidaries: ez igaz
2012.06.05. 14:15:36 Sidaries: nekem ezért van a passat és a deló is. a delóért forognak, a passat meg elvisz bárhova :)
2012.06.05. 14:15:46 McFly: es pont ez a lenyege amit akarok
2012.06.05. 14:15:49 McFly: hogy egy elegans auto
2012.06.05. 14:15:57 McFly: nem sejteti hogy mi van benne
2012.06.05. 14:16:04 McFly: foleg hogy kombi
2012.06.05. 14:17:01 McFly: es osszekerekes
2012.06.05. 14:17:10 McFly: nem mindennapi konstrukcio

2012.06.05. 14:24:46 Sidaries: azon gondolkodok hogy mi legyen a bejegyzésben
2012.06.05. 14:25:09 Sidaries: mert azért legalább kicsit pártatlannak kéne látszanom, de azt hiszem nem leszek az :)

 

Hát ennyi. Tudom, hogy horrorhosszúságú, de aki végigrágta magát rajta, talán nem bánja. Végül pedig egy off téma. A pénteki blog pedig a héten kicsit speciális lesz. 18+ :)))

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr444905660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2012.11.14. 11:14:04

A következők kizárólag a személyes véleményemet tükrözik, tudom, ez itt egy blog, nem egy fórum, de hát na. McFly ide fog nézni valamikor, hogy leoltson? Mert úgy lenne az igazi. Najó, Sid, te is olthatsz ;)

1. A Galantnak VOLT tekintélye (bár akkor se a kombinak), ma már csak egy régi nagy autó. Azért fordulnak utána, mert kevés van belőle, ennyi. Egy Zaporozseccel is el lehet ezt érni. Ettől függetlenül nekem is tetszik a Galant, de azért nem kéne, pláne nem jobbkormányos.

2. Van értelme 150 lóerő fölött. Jobban mondva 200 lóerő fölött kezdődik az igazi vezetési élmény. A Delorean más tészta, abban nem érezném magam biztonságban sokkal erősebb motorral (azért plusz 30 lóerő még elférne), meg abba tényleg nem is kell. ("I'm a legend.") A Magnum ugye majdnem 350 lovas, szinte minden gyári (nem M illetve nem S) BMW-t, Audit legyorsulnék vele, ha kéne (általában nem kell), de nem szoktam annyira, csak ha valaki igazi paraszt, és direkt nem enged be, pedig látja, hogy elfogy a sávom, ilyesmik. Amiért a V8 az igazi, az viszont a hangja.

3. A kiszel tünde vs Cindy Crwaford hasonlat nem stimmel, a Cindy Crawford lehet a Delorean, de azért bőven nem kiszel tünde egy ilyen japán kocsi sem, hanem mondjuk legyen egy fiatal, jól kinéző lányka. Azért az sem rossz. A kiszel tünde az mondjuk egy roma Lada (azzal is lehet közlekedni, még akkor is, ha nagyon gatya állapotú).

4. Alapvetően annyiban maradhatnánk, hogy a Delorean kb így jó, ahogy van. Annak meg nincs értelme, hogy egy totál zéró külsejű autó (pl. VW Golf) úgy menjen, mint a barom. A Magnum nekem marhára tetszik (na annak van tekintélye, bár manapság az ilyen autókat egy bizonyos népcsoport veszi szívesebben), ha csak 200 lóerős lenne, akkor is. Persze ha McFly-nak egy Galant jelenti ugyanezt, azt is meg lehet érteni.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.11.14. 12:41:18

@scuynat: Csak a harmadik pontra válaszolnék. Én nem a Galantot Kiszel Tündéztem le, hanem a gyorsulási versenyeket. A Galant egy teljesen rendben levő gép. Csak a felhasználási módjával nem értek nagyon egyet.

dubniczki 2012.11.14. 14:07:33

Na Srácok ez egy nagyon fasza kis poszt! :) Annyi hülyeséget beszéltek össze vissza, amennyit csak a hithű autóbuzik tudnak. Imádom! Összehasonlítani egy Galantot és egy Deloreant ...már ez is egy beteg dolog. Én magam részéről nem nagyon vagyok oda a Japó cuccokért (csak a régi, különleges és belpiacos cuccokért), de értem a rajongást. Én soha sem vennék Japánt, de ez az én bajom. Deloreant persze nagyon vennék, de nem ilyen okokból, ami nektek fontos. Azzal pedig nagyon nem értek egyet, hogy 150, meg 200 lóerő felett van csak vezetési élmény. MI van az MX-5-tel? A Super7-el? ..és a többi roadster? És az, hogy egy nagy kombi erős, szerintem csak különleges, de ettől még nem lesz nagy vezetési élmény (nekem a vezetési élmény főleg a kanyarsebességről szól), legfeljebb klassz lesz a gyorsulás. Az M5 is egy faszság, de legalább fájdalmasan drága és különleges faszság. :) Az igazi hülyeség pedig a DMC-12, de az meg egyszerűen KELL.

dubniczki 2012.11.14. 14:11:51

@Sidaries: a gyorsulási versenyekkel mi a baj? Pont olyan fanatikus kreténség, mint bármelyik autós hobbi. Azért reszelgetik az emberek a vasakat, rengeteget ráköltve, hogy egyenes vonalban nagyon gyorsan megtegyenek 401 métert. Mások meg arra költenek hogy gyorsan kanyarodjanak, mások meg arra, hogy villogjon, meg ugráljon, te pedig arra, hogy minnél eredetibb legyen a kocsi. Szerintem az egyik sem jobb minta a másik, legfeljebb csak Más. Szerintem tisztelendő minden efféle elhovatottság. Kiszel Tünde simán szar, a gyorsulás pedig csak az autó világ egy szelete.

McFly. 2012.11.14. 19:10:46

Sziasztok! :) Eloszor is jelentem az emlitett auto mar a tulajdonomat kepezi egy honapja! :) (szerintem jo vetel volt :D ) Abszolut nem osszehasonlithato a Deloval de mas altalanos utcai autoval sem. Teljesen MAS! Az autovezetes uj dimenzioit lehet megismerni, a japanok nem normalis dolgokat epitenek maguknak egeszen mas az ember biztonsagerzete amikor tudod hogy van "tartalek", foleg elozeseknel meg azokban az esetekben amikor mar fel oraja indexelsz alazatosan es nem tolod be a kocsi orrat, de megse engednek be vagy direkt gyorsitanak amikor siman befernel hogy meg fekeznie se keljen... (gondolom mindenkinek ismeros) Meg nem utolso sorban az elvezet is minden alkalommal amikor az ember beleul a kocsiba. Jobbkormany?? Kozel tiz eve vezetek autot minden nap, korubelul 2 nap hasznalat utan olyan mintha vilag eletembe csak ilyet vezettem volna, nagyon gyorsan megszokhato. Varosban meg jobb is (szerintem) orszaguton az elozes viszont teljesen mas technikat igenyel, kicsit ovatosabbnak kell lenni, de szerintem abszolut nem problemas ott a 2,5-os V6 twin turbo :)) Az hogy miert kombi? Egesz egyszeruen mert szerintem a szedan nem szep de hat ez is izlesek es pofonok! Dubniczki irasara valaszolva nekem is elsokent talan a kanyarteljesitmeny ami a legjobban szamit, a 4x4 meg az AYC (Active Yaw Control) ez van az EVOn is, teljes merteken kielegito kanyarsebesseget tesz lehetove :)) Na de a lenyeg! Sid mindig azt mondja, hogy legyek turelmes es gyujtsek inkabb delora es ne verjem el a penzt minden fele "szarokra". Ebben igaza van, de en egy kicsit turelmetlen vagyok, nekem is a legnagyobb almom hogy legyen egy delom de tudom, hogy ez legjobb esetbe is max 5-6 ev mig megtudnam ra teremteni a keretet, ezert inkabb az elerhetobb almok fele kozelitettem :))

streakynuts 2012.11.14. 22:00:46

Kiszel Tünde helyett talán a Kelemen Anna lenne jobb hasonlat. Divatos, mindenki azt mondja, hogy údekurvajónő, de ha jobban megnézed, egy műanyag, akiben még nőiesség sincs, ha megdugod csak a diszkóban tudsz hencegni a hülyegyerekeknek, aki tudja, milyen az igazi nő, az csak legyintene rá. :)

bopat 2012.11.14. 22:30:40

McFly a te pártodon vagyok :)
Autóban a lóerő sosem elég, legyen minél több. Az nem érdekel, hogy megnéznek, mert egy ilyen autót a saját kedvtelésemnek veszem, nem másnak.

Galantot én is nagyon szeretem, ez a modell volt a legszebb szerintem. Főleg ennyi lóval nagyon szép :)

hdnctrl 2012.11.14. 22:36:48

Öcsémnek is a kanyarodás a vezetési élmény, nekem a gyorsulás, meg a motorhang. Meg hogy milyen faszán vált a váltó. Ennek ellenére a gyorsulási versenynek nem látom értelmét. Na mindegy, majd megbeszéljük sör mellett ;)

Rocko- 2012.11.15. 10:50:14

amiket kimelnék:

"2012.06.05. 12:57:49 Sidaries: és? 150 fölött értelmetlen az egész szerintem."
nem értelmetlen. mások vagyunk, mások az ízlésbeli elvárásaink. valaki azt szereti ha állandóan hátbarúgja a kocsi gyorsulása, más pedig odavan egy olasz formatervért. ugyanezen az elven feltehetnénk a kérdést, hogy delóban minek a sirályszárnyas ajtó meg a rozsadamentes acél? elvan több ezer más típus ezek nélkül. szóval ezen tényleg felesleges vitázni. :)

"2012.06.05. 12:59:01 Sidaries: és ezt rajtad kivül hányan tudják az országban?"
hánynak kell tudnia? egynek: nekem. (jó, ha kiterjesztem, akkor annak aki szereli majd a kocsit - akár én - akár más, de ennyi.)
magamnak veszem a kocsit, az én örömömre. a szomszédnak villantás ideig-óráig működik, de igazán boldoggá nem tesz. (nekem legalábbis) az kell hogy az ÉN kocsim ENGEM tegyen boldoggá, a többiekre meg teszek magasra. (teszem hozzá a hobbiautó témán túl: rengetegen ebbe buktak bele, hogy vitték hitelre a kocsit, csak hogy megmutathassák a szomszédnak: hú de jó nekik. na, hát most is hú de jó.)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.11.15. 15:05:04

Nem vitatkozok senkivel, mert ahogy írtátok is, mindenkinek megvan a saját véleménye az autózás élvezetéről és ebbe belekötni nem érdemes.
Inkább csak annak örülök, hogy sokan végigolvasták a beszélgetésünket, pedig féltem tőle, hogy ez aztán senkit nem fog érdekelni. Frankó. :)

JSHannibal 2013.01.20. 09:01:24

Talán nem kövez meg senki egy utólagos véleménynyilvánításért a témához: Nekem Ladám van, ami lett, nem én akartam, de koránt sem asszociálok vele kapcsolatban Kiszel Tündére :D
Olcsó autó, de ár/érték arányban páratlan alkotás. Ugyanolyan megbízható, mint bármi, ha már összeszoktatok. Így alakult ki bennem az az érzés is, hogy míg élek, Lada a háznál márpedig lesz.

V8. Ez a másik szerelem az életemben, de V8-hoz tonnakróm kaszni is dukál nálam, vagy ha nem, akkor Camaro. Elég egyszer beleülni egy ilyenbe, és az a túláradó benzinzabáló erőmű, ami gerjeszti az ember jobb lábát, gyógyíthatatlan betegség nálam. Egyelőre terv.

Német és japán autók nálam egy kaptafa a franciákkal együtt: Unalmasak. Van egy-két kivétel természetesen, de azok pont azok, amikből a legtöbb mászkál az utakon. A ritka gyöngyszemek aromája még nem jött át nekem, úgyhogy egyelőre a távolságtartás áll fenn velük.

Az utakon közlekedő járművek 99%-a eszköz, haszontárgy a tulajdonosainak, semmi több, maximum megvásárolják bele a komfortot, és/vagy a lóerőt. Számomra ez nem az autóimádat, hanem a presztízskérdés. Az a kevés kivétel, aki mégis szándékosan választ magának nagy szürke suvot, vagy szedánt, hidegen hagy.

Nem szeretem az ultra ritka autókat sem, mert azt meg már használni nem merném, drága az alkatrész, nem ért hozzá senki, mi lesz, ha összetörik, stb...

Ami pedig a hobbi szintű autós kategóriákat illeti: egy autó lehet hiánypótló termék, lehet sebességőrület kiteljesítője, vagy akár szobadísz, esetleg ezek kombinációja.. Szerintem ez az a kérdés, hogy lekváros kenyeret, vagy sajtosszendvicset eszel vacsorára? Én mindkettőt szeretem.

JSHannibal 2013.01.20. 09:04:12

A Delorean-t pedig szándékosan azért hagytam ki a felsorolásból, mert az meg az a (mindenében más) lány, aki mindig el tudja csavarni a fejem és ezért is vagyok köztetek :)
süti beállítások módosítása