Azt hiszem ez már szokásnak mondható, hogy ha végzek egy nagyobb kirándulásommal akkor utána mindig szervizben állok meg. Hollandiából a sebváltó, Írországból szintén sebváltó olajfolyása plusz hűtővíztartály, München után mondjuk nem volt semmi, de most megint sebváltó és hűtővízcsöpögés. Azt hiszem az autó hibái elég konzekvensek.
Előbb viszont egy kis összefoglaló az útról. A teljes táv körülbelül 1800 km volt, ami - nem Írországhoz viszonyítva - átlagosnak mondható. Ez alatt az egy indulási anomáliát levéve nem volt műszaki probléma és a fogyasztás az összes tankolásnál 9,5 l/100 km -re jött ki. Ez mondjuk elég érthetetlen, mert igencsak különböző részekből állt össze az út, de van rá egy esetleges magyarázat. Az odaút és visszaút autópályás 9,5-es fogyasztása nagyjából érthető, mert légkondival mentünk elég változatos tempóban. Az olasz autópályás 9,5-es fogyasztás kicsit sok, mert nem volt légkondi, de cserébe a padovai és veronai 9,5-es fogyasztás nagyon kevés, mert végig dugóban álltunk. A 13 sokkal reálisabb lett volna. Szóval egészében véve minden oké, valószínűleg egy tankolásnál nem tankoltam tele rendesen az autót.
Na de akkor vissza a szerelésekre. Odaértem a szervizbe és megmutattam a vízhibámat, elmondtam az indítási gondot és újra előhoztam a sebváltó olajfolyását, majd elmentem haza. Kb. egy hétig hagytam ott az autót, mert nem kellett különösebben, ez alatt sikerült elérni némi haladást. A beindulási hiba eltűnt magától, gondolom a kiszáradás miatt, szóval azzal nem csináltak semmit. A sebváltóhoz vittem extra alkatrészt, amivel sikerült megcsinálni. Komolyan. Most már tényleg.
A hűtővízzel meg nem jutottak semmire, mert amíg ott volt az autó, addig nem folyatott semmit. Ez végül is érthető, mert nekem az 1800 km alatt 1 litert kellett rátölteni, ezért a folyás a kb. 5 kilométeres tesztvezetés alatt nem feltétlenül jön elő. Viszont mivel én már láttam a gondot, ezért tudtam, hogy mit kell nézni ilyenkor. A kupak rugó alatti részén van egy tömítés. Ez rányomódik a tartály teteje és a betöltőnyílás közötti karimára és így zár. Volt egy gyanúm, hogy itt lehet a gond és itt nem zár rendesen a rendszer. Emiatt pedig itt kipárolog a 80 fokos víz. Úgy gondoltam, hogy az előbb említett karimában álló hűtővíz szintén ezt az elméletet erősíti. Emiatt vettem az Edtől egy kupakot, becsavartam, majd elmentem Olaszországba. A helyzet nem változott, ezért felmerült, hogy esetleg a tartály a gyártáshibás. Hogyan lehetne ezt megoldani? Hát mondjuk így:
Kerestünk egy olyan gumigyűrűt, ami ráillik a tartály és betöltő rész közötti karimára, rácsavartuk így a kupakot, majd elindultam haza. Hazáig egy pár csepp még kijött, valószínűleg a még csőben levő víz, aztán másnap elmentem a Sokadalomra, amit aztán megjártam egy csöpp hűtővíz elvesztése nélkül. Még egy félelmem van, hogy nem túl vastag-e a gyűrű, mert akkor előfordulhat, hogy az előírt 15 psi (1 bar) nyomás helyett csak nagyobb nyomáson nyit a rendszer és emiatt eldurran valami kevésbé erős cső. Emiatt még valahol kell egy nyomástesztet csinálnom mostanában, ha el nem linkeskedem.
Tehát elmondhatom, hogy négy év után sikerült elérnem, hogy semmi sem folyik az autóból. Furcsa érzés. :)