HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Szereltünk megint

2013.09.11. 10:00 :: Sidaries

Már említettem, hogy mennyire durván ugrál az alapjárata a Deloreannek. Ahogy írtam múlt héten:

Most már sokszor van olyan, hogy beáll 800-ra, elkezd csökkenni, majd 500 körül hirtelen észbe kap, felmegy 1500-ig, majd lassan megint visszaesik. Ha a légkondi be van kapcsolva, akkor gyakrabban csinálja, valamint ha terhelés alá kerül a motor, mondjuk éppen egyesben indulok, akkor szintén jobban leesik a fordulat, mint illene. Emiatt párszor már az is előfordult, hogy egyszerűen lefulladt a motor.

Ezért aztán úgy gondoltam, hogy hétvégén tenni kéne valamit az ügy érdekében. Abból indultam ki, hogy a Delorean esetében a hibák nem szoktak nagyok lenni. Egy kis takarítás és pár elektromos csatlakozó átnézése jellemzően megoldja a gondokat. Viszont ha már úgyis ilyeneket csinálok, akkor gondoltam szólok McFlynak hogy van-e kedve eljönni. Szerencsére volt, úgyhogy reggel kilencre találkoztunk otthon és egy gyors reggeli után nekiestünk az autónak.

takaritanivalo.jpgAz első és legfontosabb amit meg akartam csinálni az a felső képen látható rész volt. Minden csatlakozót lehúztunk, takarítottunk, összenyomtunk, visszaraktunk. Az egyik (jobb felső) csatlakozó nagyon laza volt. Lehet, hogy emiatt volt az elázás utáni indulási gond, de aztán a fene tudja. Majd még kiderül, de az biztos, hogy köze van hozzá. Mikor ezzel végeztünk, akkor azért elindítottam az autót, hogy megy-e. Ment szépen és nem ingadozott az alapjárat sem. Ennek nem volt értelme, szóval hagytuk menni és kicsit később el is romlott. Mentünk is tovább a szétszedésben.

takaritanivalo2.jpgLeszedtük a légszűrőt, aztán itt is kitakarítottunk mindent amit találtunk. Volt kosz itt is, ez már a takarítás utáni állapot. Ami számomra meglepő volt, hogy a légszűrő megint tiszta retek volt, pedig annyira sokat nem is mentem az autóval idén. Eddig két évente cseréltem a Passatbeli tapasztalatok miatt, de szerintem átállok az évesre. 

legszuro.jpgSzóval miután ezzel is végeztünk megint indítottunk, megint ingadozott az alapjárat ahogy elvárt volt és akkor felfigyeltünk valamire. A motor jobb oldalán van egy kis valami, ami furán zizegett. Amikor jó volt az alapjárat akkor halkabban, amikor rossz volt, akkor pedig hangosabban. A hangos zizegés - erős túlzással - olyan volt, mint amikor egy tesla tekercsben csapkod az áram. Persze nem annyira durván, de arra emlékeztető hang volt. Nem hangzott egészségesnek.

frequencyvalve.JPGLeszedtük és amikor böködtük, ütögettük, közben sokszor lefulladt a motor. Úgy tűnt megvan a hibás alkatrész, de sokat kezdeni nem tudtunk vele. Annyi időnk nem volt, hogy mindent szétszedjünk, de már ez is jó, hogy idáig eljutottunk. Viszont jó kérdés, hogy mi lehet a hiba oka? Pár napra rá egy hosszú skype beszélgetés alatt arra jutottunk, hogy akár sima eltömődés is lehet, mert akkor jött elő ez a hiba, amikor a tank annyira üres volt, hogy talán felszívhatott valami koszt a tank aljáról.

Aztán persze megnéztem, hogy mi is ez. Frequency valve a becsületes neve és egy új belőle 433 euró. Azt hiszem inkább javítás lesz.

10 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr605505499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2013.09.11. 10:32:41

Ha ez a hidegindító szelep, akkor kicsikét túlzás lesz ez a 433 euró. Ez egy 15-20 ezer forintos holmi. Nem kellene megnézni a kompatibilis holmikat?

dubniczki 2013.09.11. 10:39:20

Kicsit utánanéztem. Nem 15-20 ezere, hanem inkább 50-60 ezer forint, de kedvezményekkel még mindig a töredéke a 433 eurónak.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.09.11. 10:48:41

@dubniczki: Egyértelmű, hogy ennyiért nem fogom megvenni. Biztosan ezt is valahonnan összelopták, szóval kell, hogy legyen pótlás. Ha nem javítható, akkor majd rákérdezek pár helyen.

dubniczki 2013.09.11. 10:52:03

Én kiindulásképpen a 3.0 V6 Renault K-jet-hez néztem cuccot. kb. 50ezer forint a gyári Bosch. Ha megvan, hogy pontosan mire is van szükség, akkor kérlek szólj, mert van néháyn helyen kedvezményem.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.09.11. 10:53:53

@dubniczki: Kösz a segítséget, ha kelleni fog akkor szólok, abban biztos lehetsz. :)

hdnctrl 2013.09.11. 10:58:06

Cold Start Valve:
store.delorean.com/p-6624-cold-start-valve.aspx

Frequency Valve:
store.delorean.com/p-6642-frequency-valve.aspx

Látszik a képeken, hogy az FV-ről lehet szó, nem a CSV-ről.

Plusz:
"The function of the Frequency Valve (FV) is to keep the fuel/air mixture in the stochiometric range, so that the catalytic converter can operate efficiently.

The FV changes frequency in response to the signal from the O2 sensor, a signal that is available after the O2 sensor reaches operating temperature."

Tehát a FV csak meleg motornál működik, és ahogy Sid írta: először "Ment szépen és nem ingadozott az alapjárat sem. Ennek nem volt értelme, szóval hagytuk menni és kicsit később el is romlott."

Kicsit később = amikor a lambda-szonda már elérte a működési hőmérsékletet.

Szóval szerintem FV kell bele. Hogy javítani lehet-e, nem tudom.

Más: Sid, egy mukesz szerint az én kocsimban azért nincs olyan mikrokapcsoló a motorban, mint a tiedben, mert az a motorfék-üzemben kell, (hagyományos) automataváltónál olyan meg nincsen.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.09.11. 11:01:40

@scuynat: Igen, szerintem is FV kell, de nem tudom, hogy azt hogyan mondják magyarul. Remélem nem kell új, mert az szép keresés lesz. Még a Lambda szonda is felmerült mint potenciális hibaforrás.

Azt a mikrokapcsolóhiányt éppen tegnap fejtette meg nekem a McFly. Így viszont akkor már biztos.

JSHannibal 2013.09.15. 08:30:33

Valamelyik másik Delóból nem tudjátok áttenni, hogy lásstok hogy ezzel tényleg megszűnik-e a gond?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.09.16. 09:26:39

@JSHannibal: Nincs a közelben másik. A győri nem játszik ilyen esetben, skyneté meg messze van.
süti beállítások módosítása