Már említettem, hogy mennyire durván ugrál az alapjárata a Deloreannek. Ahogy írtam múlt héten:
Most már sokszor van olyan, hogy beáll 800-ra, elkezd csökkenni, majd 500 körül hirtelen észbe kap, felmegy 1500-ig, majd lassan megint visszaesik. Ha a légkondi be van kapcsolva, akkor gyakrabban csinálja, valamint ha terhelés alá kerül a motor, mondjuk éppen egyesben indulok, akkor szintén jobban leesik a fordulat, mint illene. Emiatt párszor már az is előfordult, hogy egyszerűen lefulladt a motor.
Ezért aztán úgy gondoltam, hogy hétvégén tenni kéne valamit az ügy érdekében. Abból indultam ki, hogy a Delorean esetében a hibák nem szoktak nagyok lenni. Egy kis takarítás és pár elektromos csatlakozó átnézése jellemzően megoldja a gondokat. Viszont ha már úgyis ilyeneket csinálok, akkor gondoltam szólok McFlynak hogy van-e kedve eljönni. Szerencsére volt, úgyhogy reggel kilencre találkoztunk otthon és egy gyors reggeli után nekiestünk az autónak.
Az első és legfontosabb amit meg akartam csinálni az a felső képen látható rész volt. Minden csatlakozót lehúztunk, takarítottunk, összenyomtunk, visszaraktunk. Az egyik (jobb felső) csatlakozó nagyon laza volt. Lehet, hogy emiatt volt az elázás utáni indulási gond, de aztán a fene tudja. Majd még kiderül, de az biztos, hogy köze van hozzá. Mikor ezzel végeztünk, akkor azért elindítottam az autót, hogy megy-e. Ment szépen és nem ingadozott az alapjárat sem. Ennek nem volt értelme, szóval hagytuk menni és kicsit később el is romlott. Mentünk is tovább a szétszedésben.
Leszedtük a légszűrőt, aztán itt is kitakarítottunk mindent amit találtunk. Volt kosz itt is, ez már a takarítás utáni állapot. Ami számomra meglepő volt, hogy a légszűrő megint tiszta retek volt, pedig annyira sokat nem is mentem az autóval idén. Eddig két évente cseréltem a Passatbeli tapasztalatok miatt, de szerintem átállok az évesre.
Szóval miután ezzel is végeztünk megint indítottunk, megint ingadozott az alapjárat ahogy elvárt volt és akkor felfigyeltünk valamire. A motor jobb oldalán van egy kis valami, ami furán zizegett. Amikor jó volt az alapjárat akkor halkabban, amikor rossz volt, akkor pedig hangosabban. A hangos zizegés - erős túlzással - olyan volt, mint amikor egy tesla tekercsben csapkod az áram. Persze nem annyira durván, de arra emlékeztető hang volt. Nem hangzott egészségesnek.
Leszedtük és amikor böködtük, ütögettük, közben sokszor lefulladt a motor. Úgy tűnt megvan a hibás alkatrész, de sokat kezdeni nem tudtunk vele. Annyi időnk nem volt, hogy mindent szétszedjünk, de már ez is jó, hogy idáig eljutottunk. Viszont jó kérdés, hogy mi lehet a hiba oka? Pár napra rá egy hosszú skype beszélgetés alatt arra jutottunk, hogy akár sima eltömődés is lehet, mert akkor jött elő ez a hiba, amikor a tank annyira üres volt, hogy talán felszívhatott valami koszt a tank aljáról.
Aztán persze megnéztem, hogy mi is ez. Frequency valve a becsületes neve és egy új belőle 433 euró. Azt hiszem inkább javítás lesz.