HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A fa makett

2014.03.14. 10:00 :: Sidaries

Régi adósságomat törlesztem most. Valószínűleg senki más nem érzi ezt így, de nekem határozott megnyugvást jelent, hogy végre találtam jó minőségű képeket a Giugiaro által készített famakettről. Elméletileg a belfasti közlekedési múzeumban van kiállítva, de amikor Írországban voltunk, akkor valamiért éppen nem volt a helyén, bár arra emlékszem hol kellett volna lennie. Az 50000 mérföldes tesztautó is itt van a múzeumban, azt le is fotóztam és írtam is róla többször. Ez viszont kimaradt.

A történetéről sok újat nem tudok mondani, de azt azért összefoglalom. Amikor Delorean megbízta Giugiarot a formatervvel és kiválasztották a rajzok közül a legmegfelelőbbet, akkor Giugiaro elkészítette ezt a famakettet, mert azért így mégiscsak jobban látszanak az arányok. Ez alapján aztán már neki lehetett állni a gyártás előkészítésének. Ezután a famakettel nem tudom mi történt, de gondolom valami raktárba került és az árverésen ezt is eladták. Érdekesség, hogy az autó jobb és bal oldala nem azonos, a felnik és a lámpák is mások. A bal oldal közelebb áll a végleges verzióhoz, a jobb oldal inkább a prototípusra hasonlít. Most pedig a képek:

famakettelolrol.jpg

famaketthatulrol.jpg

famakettkerek.jpg

famakettkormany.jpg

És végül egy kép John Deloreanről és a makettről.

deloreanesdelorean.jpg

2 komment

Címkék: történelem dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr445859269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bopat 2014.03.14. 12:04:56

Erre tényleg nem emlékszem... nem volt ott a múzeumban.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.03.14. 12:07:21

@bopat: Pedig én nagyon kerestem, mert tudtam hogy ott kéne lennie.
süti beállítások módosítása