Volt egy idő amikor tétováztam, hogy az elkészülő autómra sima Sk rendszámot tegyek, vagy OT-t. A költségeket elnézve, nagyon hamar döntöttem. Az arány kb 3.000 EUR vs kb 300 EUR volt. Szóval sokat nem kellett gondolkoznom.
Ennek ellenére sokan megpróbáltak lebeszélni, hogy az itteni H mint historical rendszám nem jó, macerás, nehéz megszerezni, illetve utána a rendőrök cseszegetnek állandóan. Amikor már lépnem kellett, úgy döntöttem utánajárok a dolognak.
Első körben a rendőrségi kapcsolataimat igénybe vettem, és rákérdeztem hogyisvanez? Meglepetésemre csak néztek rám, hogy milyen cseszegetésről beszélek. Körbekérdeztek több kollégánál, de senki nem emlékszik olyan esetről, ahol egy H-s rendszámú autót megbüntettek volna. Szóval megnyugtattak, hogy ettől ne féljek. Persze áruszállításra ne használjam, azaz gazdasági tevékenységre ne használjam. Na igen, ezért vettem, hogy cementes zsákokat hordjak, egyenként.
A másik mítosz, a komplikált Historical vizsga. Itt már nem volt olyan sima a dolog, azaz volt alapja a mendemondáknak. Először is időpont csak kétszer van egy évben, tavasszal és ősszel. Mivel az idén akartam már autózni, a tavaszit el kellett érnem. Minimum 3 héttel korábban be kell jelentkezni, befizetni 50EUR előleget, és elküldeni kinyomtatva (!) mindent adatot az autóról. Mivel első ilyen autó volt mindent kértek róla. Még a képeket is papíron kérték. Pontosan meg volt adva hogy milyen szögből, mit kell fotóznom.
A visszaigazolás kicsit nehezen jött, kétszer is hívtam a vizsgabiztost. Egy ember intézi az egész országban a veterán vizsgákat. Hmm. Ja és nem fiatal, ez azért megmagyarázta a dolgok menetét illetve sebességét.
Egy esős tavaszi napon megjelentem a vizsgán, ami egy itteni vizsgaállomáson volt, szombaton. Eléggé elhúzodott a dolog, pedig pontosan érkeztem a megadott időpontra. Amúgy annyira nem bántam dolgot, hisz nagyon sok szép autó és motor volt jelen, volt min bámészkodni.
Szlovén veterán volt ez előtte...
Ezek itt klasszikus autók ...
Ami meglepő, a motorosok itt nagyon sokan vannak, nagyon erős a jelenlétük a veterános világban, szerintem jóval többen vannak mint az autósok.
Maga a vizsga nagyon gyorsan ment.
Kb. így:
Működnek a lámpák? Igen.
EU kompatibilis? Nem.
Ködlámpa van? Nincs.
Fék ? Az is jó.
Felemelték az autót, megnézték az alját is, majd kint a kerítés előtt lefotózták az autót. Ez a kép került aztán az autó „személyibe”
Kifizettem a megmaradt 50 EUR vizsgadíjat és ennyi volt.
Kb 2 hét alatt megjött a papír amivel mehettem a rendőrségre. Itt néztek rám, mintha épp a holdról jöttem volna, vissza kellett jönnöm másnap, mert csak 1 személy intézi a H rendszámokat. Kifizettem a 66 EUR díjat, majd 3 nap múlva zsebemben volt a rendszám. Biztosítás egy vicc. Éves kötelező 17 EUR J
Szóval így ...
Még pár kép, csak úgy... ugyanis én szeretek fényképezni :)