HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Bemelegedésszabályzó csere

2015.06.17. 10:00 :: Sidaries

Még mindig pihentetem egy kicsit Hollandiát, mert annyi szerelés és mindenféle volt mostanában, hogy inkább azokat akarom megírni. Egy kicsit előre (vagy vissza) -utalok azért a holland kirándulásra annyiban, hogy ott derült ki, hogy az Érden felújított bemelegedésszabályzó nem éppen működik jól. Ezt majd ott leírom pontosan, egyelőre maradjunk ennyiben. Szóval mostanában sokat járkálok mindenfelé, ezért múlt hét elején Érdre is eljutottam és elvittem nekik a rossz bemelegedésszabályzómat. Megmérték és el is ismerték a hibát, majd megígérték, hogy pár napon belül küldik is a javított darabot. Így is történt.

Múlt pénteken megjött a csomag, benne a most már jó cumóval és úgy gondoltam, hogy ezúttal nem viszem szerelőhöz a Deloreant csak ezért, megoldom én magam ezt a cserét. Első ránézésre nem tűnt túl nehéz dolognak, persze Deloreanről van szó, szóval lettek komplikációk, de semmi vészes.

wur1.jpgA régi kiszedése aránylag könnyen ment, elvégre csak két csavar fogja, egy kisebb bökkenőt levéve. A jobb fényviszonyok miatt ki kellett állnom az autóval a garázsból, ezért pedig be kellett indítanom. Ez pedig azt jelentette, hogy mikor leszedtem a két benzincsövet a szabályzó tetejéről, kifojt egy kis benzin a környékre. Nem sok, de azért éppen annyi, hogy mindent jól eláztasson. Szerencsére elég sokáig szereltem ahhoz, hogy ez mind maradéktalanul elpárologjon mire végeztem.

Az új szabályzó beszerelése nehezebbnek bizonyult, mert az új csavarok egyszerűen nem akartak beletalálni a menetükbe és mivel ez az alkatrész éppen a motor távolabbi oldalára van rögzítve, ezért elég sokat kellett szenvednem, mire sikerült összerakni. Innen már csak a hiányzó vákuumcsövet kellett rádugni, visszarakni a benzincsöveket és az áramcsatlakozót, aztán jöhetett a teszt.

wur2.jpgAz autó szépen indult, nem eresztett sehol semmi, igazából kívánta a próbakört a szerkezet. Amit meg is kapott pár percen belül és nem tudom máshogy mondani, de baromi jól ment a Delorean! Mintha legalább 10, de akár 20 lóerőt kapott volna. Elvileg el tudom képzelni, hogy ez lehetséges, bár nem értek hozzá. Máskor is volt már, hogy néha kicsit háklisabb vagy boldogabb volt, de most a legszebb jókedvét idézte a menetteljesítménye. Ezért aztán nagy örömmel álltam vissza a garázsba, hogy ilyen komoly szerelés után nem csak hogy ugyanolyan, hanem még jobb is lett az autó.

wur3.jpgMost pedig van egy extra bemelegedésszabályzóm, amire ugyan egy vákuumcső már nem fér rá, de a Delorean anélkül is elég jól működik. Legalábbis Hollandiát simán meg lehet járni vele. Szóval ha valakinek ilyen kell, csak szóljon! Tartaléknak éppen jó lesz.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr767550066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása