Még mindig azt az egy hetet írom, amit legutóbb is említettem, csak most már a jövő hétfői napot. (Oké, ez így 8 nap, de ezen most essünk túl.) Megjöttem Császárról, letettem az autót, hétfőn megjöttek az új lámpák és neki is feküdtem a szerelésnek még azon a délutánon. Természetesen a fene gondolta, hogy ennyit fogok szenvedni vele.
Elméletileg az egész lámpacsere annyi, hogy kicsavarod a lámpabúrákat tartó keretet, lehúzod a lámpát, rádugod az újat, aztán vissza az egész. Hát nem, ez egy Delorean. A mostani lámpák H4-es típusúak, viszont a Delorean gyári lámpája nem az, hanem egy úgynevezett 4656-os foglalat vagy angolul sealed beam. Ja igen, egy kis előtörténet a kezdőknek. A Delorean lámpája nem a mostani szokások szerint épül fel, hogy van a búra és benne a cserélhető lámpa. Itt ez a két rész egyben van. Előnye, hogy sokkal strapabíróbb konstrukció, (nekem a reflektoraim még a 34 éves gyáriak), hátránya, hogy ha valami kiég, akkor az egész búrát kell cserélni jóval drágábbért, mint egy égő lenne. A delorean.eu-ról vehető lámpák már az új módit követik, az égők külön is cserélhetőek. Gondolom pár évente, nem pedig 30. Szóval vissza az alaptémára. A két típus nem sokban különbözik, csak annyiban, hogy két drótot össze kell cserélni a foglalatban, eképpen:



Miután kiszedtem mindkét csatlakozót, már csak egy kis takarítás és a csere volt hátra, majd a visszaszerelés. Sokat elmond, hogy az első lámpa berakása kb. 70, a második lámpa berakása pedig kb. 15 percet vett igénybe. Oda kell még figyelni a nagyon rossz helyen levő búratartó csavarokra is, szokásuk leesni az első műanyagrészbe, ahonnan a kihalászásuk reménytelen. Szerencsére, ha kicsit különlegesek is ezek a csavarok, de szabványos metrikusak, ezért az elhagyott kettőt tudtam pótolni az otthoni készletből. Igaz, így is hiányzik még pár, lehet, hogy egyet kiszedek referenciának, aztán egy csavarboltban veszek párat hogy pótoljam őket. Viszont ez a jövő zenéje egyelőre, most még örülök, hogy frankó lett.
