HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Gumijavítás és járatás

2016.01.20. 10:00 :: Sidaries

Egy ideje már nyűglődtem azzal, hogy a Delorean jobb első gumija folyamatosan leeresztett. Őszintén szólva már 2010 óta csinálta, amióta vettem őket, ezért 2012-ben, az OT-re készülve kicseréltettem benne a szelepet. Akkor jó volt pár hónapig, aztán megint elkezdte a leeresztést. Elvittem gumishoz, semmit sem találtak, úgyhogy hagytam a fenébe inkább, mondom majd együtt élek vele valahogy. Viszont mostanra már elég rossz lett a helyzet. Voltak időszakok, amikor egyáltalán nem eresztett le, de olyan is volt, hogy egy héten belül 1 barra esett a nyomás. Egyébként csak eddig ment le, laposabb soha nem volt. Gondoltam hát, hogy itt az ideje egy új megnézésnek, hátha találnak végre valamit.

gumileszedes.jpgÉs ezúttal találtak is egy szöget, amit kiszedtek, a gumit befoltozták, majd szerelhettem is vissza a kereket. Mert ezúttal egy kicsit máshogy volt a szerelés a szokásoshoz képest. Eddig mindig az volt, hogy ha valami nyűgje volt a gépnek, akkor lábon vittem a szervizbe, de mostanában olyan latyakos, szar idő volt, hogy nem volt szívem kivinni. Ezért aztán azt csináltam, ami szigorúan tilos: Sima emelővel megemeltem az autót, megkockáztatva a szélvédő repedését és úgy szedtem le a kereket. Mondjuk volt egy kis zavar a csavarméretekkel is, de aztán az megoldódott. Ha jól emlékszem, akkor 19-es a menete, de erre azért most nem mernék mérget venni.

karacsonyijaratas2015.jpgSzóval leszedtem, felraktam és ahogy legutóbb néztem, pár hét után minden rendben levőnek tűnt. Közben pont jött az időjárásban egy kicsit szárazabb időszak, amikor viszont éreztem, hogy nagyon kívánja az autó, hogy menjünk egy kört, ezért engedtem a kívánságának és beindítottam. Elég hamar indult, majd kiálltam, hagytam egy kicsit járni, leellenőriztem a leellenőriznivalókat, aztán elindultam. Egy szokásos kört mentem csak, ami alatt rendesen bemelegedett a motor, éppen megmozgattam, megjárattam mindent, a ventilátortól a légkondin át az összes fogyasztóig, aztán álltam is vissza a garázsba. Semmi gond nem volt, a kezdeti kis kedvetlenkedést levéve szépen ment minden. És mivel már ez is több hete volt, lassan itt az ideje az újabb körnek.

2 komment

Címkék: vezetés szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr1008286922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2016.01.27. 20:05:28

Nem metrikus méretű a csavar. 3/4", azaz 19,05 mm, tehát elvileg nem jó rá a 19-es kulcs.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.02.02. 20:32:10

@scuynat: Gyakorlatilag viszont éppen tökéletes. :)
süti beállítások módosítása