Ahogy az Atinak megy a Ford sagája évek óta, úgy megy nekem is a hűtés sagám már két éve, de főleg az elmúlt negyedévben. Eleinte persze csak a meglevő régi alkatrészek megelőző cseréje volt a menü, de a múlt évi forralásomnak úgy érzem, hosszú távú következményei lesznek, ami a blog szempontjából örvendetes, de a pénztárcám szempontjából kevésbé pozitív fejlemény.
Miután kicsit jobb idő lett, elérkezett az ideje az év eleji általános karbantartásnak. A szokásos dolgokról most csak röviden beszélnék, miszerint megvolt az olaj és légszűrőcsere, megzsírozták az angle drive-ot és úgy általában átnézték az autót. Mivel mondtam, hogy Írországra patentnak kell lennie a gépnek, ezért kicsit jobban átnéztek mindent. Ennek a fő áldozatai a fékek lettek, ahol mindent szétszedtek és megtisztítottak. Nem megyek annyira sokat az autóval (főleg télen), hogy ez ne forduljon elő, cserébe viszont legalább rossz időben is használom az autót, még ha ritkán is. Ezek miatt eltartott pár napig, de szükséges volt, mert nagyon sok kosz és rozsda volt mindenhol. Azóta tényleg más a fékezés érzete, mert sokkal könnyebb lett a pedál, bár a fékhatás továbbra sem közelíti meg az új autókét, nyomni kell rendesen, ha hirtelen szeretnék megállni. Nagy előny azonban, hogy a jobb első kerék, aminek a fékje kimondottan ramaty állapotban volt, már nem blokkol hamarabb, mint a többi. Alkatrészt nem kellett rendelnem, de egy fékmunkahenger felújító készlet azt mondták nem ártana majd valamikor és egy kerékanya is cserés lett. Szerencsére egy Fordé teljesen jól illett és nagyon hasonló kívülről is. Azért majd valamikor szerzek egy eredetit.
Ezen kívül volt a hűtési problémám is, mert nem mindig kapcsolt be a ventilátor, amikor kellett volna neki. Ezt végül úgy sikerült orvosolni, hogy (McFly tanácsát megfogadva) mindössze megtisztították a hőgomba csatlakozóját, meg úgy egyáltalán a szóba jöhető csatlakozókat. Csodák csodájára amióta ez megtörtént 100%-os lett a hőgomba és ezt azóta egy elég hosszú stresszteszten is bizonyította a gép, de erről majd jövő héten fogok beszámolni. Légtelenítették is a rendszert, mert volt benne még bőven, nem tudta az összeset kidolgozni ez a néhányszor 10 km használat, gondolom ez is segített a rendes hűtés helyreállításában. Szóval úgy tűnt ez is megoldódott, úgy működik minden, ahogy mindig is működött.
Volt még egy gyanú arra, hogy a hengerfejtömítés esetleg problémás lehet, de a tesztek alapján ez nem tűnt megalapozottnak, ezért a motor megbontására nem került sor. Így aztán amikor elkészült a gép, nagy örömmel mentem haza egy tökéletesen működő autóval. 20000 Ft-ba került a dolog, igazán baráti az ár, úgy gondolom, de jövő héten jön a folytatása ennek a bejegyzésnek, ami azért kicsit árnyalja a helyzetet.