HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Motorfelújítás I.

2016.04.27. 10:00 :: Sidaries

Ott hagytam abba, hogy a szerelők nekiálltak a bontásnak. Ez elég komoly meló, mert a hengerfejtömítéseken, amiknek a cseréjét kinéztük magunknak, van kb. 30-40 cm felépítmény. Ez sok autónál motorkiszerelést jelentene, de szerencsére a Delorean esetében elég leszedni a hátsó lökhárítót és máris aránylag könnyű a hozzáférés a motorhoz. Eleinte itt is felmerült a motorkiszedés ötlete, de szerencsére inkább ez utóbbi mellett döntöttek.

motorfelujitas1.jpgAmikor először meglátogattam az autót, addigra a bal oldalon végeztek a leszereléssel, a jobb oldalon még volt hátra egy kis munka. A bal oldali hengerfejtömítés az egyik hengernél minimálisan meg volt égve, a jobb oldali - mint később megtudtam - kicsit rosszabb állapotban volt, de ezt sajnos nem láttam. A kicsit rosszabbról csináltam képet, pirossal bekereteztem ezt a problémás részt. Az általános vélekedés szerint azonban valószínűleg gond nélkül megcsinálta volna az autó az írországi utat, de biztos ami biztos alapon azért jó volt hogy elhoztam. Én is így gondolom.

motorfelujitas2.jpgMikorra teljesen végeztek a szerelők a szétszedéssel, újra elmentem és megbeszéltük, hogy milyen alkatrészekre lesz szükség. Mivel a lánc és minden fontosabb rész nagyon jó állapotban volt, ezért zömében a mindenhol jelenlevő tömítések cseréje volt a rendelések nagy része, a hengerfejtől a kipufogóig. Egy nagyobb tétel volt csak, kellett két láncfeszítő (Én ezeket csak szakszerűen görbe vaslófaszoknak hívtam.), mert a motorban levők már kicsit el voltak deformálódva és a végük le is volt törve. Az egész cumó így 45e Ft volt, ebből 30e Ft volt a két láncfeszítő, plusz még pár dolgot meg lehetett venni a Unixtól is, aminek egyelőre csak becsülni tudom az árát, további 10-15e Ft-nyi dologról lehet szó. Tehát az alkatrészköltség nem vészes, a munkaidő lesz az, ami majd megdobja az egészet. Ezeket a dolgokat két hete csütörtökön két óra körül beszéltük meg, háromkor leadtam a rendelést, négykor pedig csipogott a telefonom, hogy Ed átadta a Fedexnek a csomagot. Ez aztán a support!

A csomag múlt hétfőn érkezett meg, a szokásos két munkanap alatt, de amikor ránéztem már éreztem, hogy ez nem lesz jó, mert szét volt szakadva az oldala. És valóban. Kipakolás után kiderült, hogy a láncot takaró lap tömítései elég durván megsérültek a szállítás során. Ennyire:

motorfelujitas4.jpg

És ennyire:

motorfelujitas3.jpg

Gondolkodtunk a szerelőkkel, hogy most mi legyen. A második elméletileg nem volt használhatatlan és az első is javítható lett volna talán, de akkor feltettem két kérdést. Az egyik az volt, hogy ha itt hagyom ezt a két tömítést, akkor ez 30 évet ki fog-e bírni? A második pedig, hogy az autó készen lesz-e a hétvégére? Egyik válasz sem az volt, hogy nanáhogypersze, ezért magamban itt leírtam a Biatorbágyi évadnyitó találkozót, majd megmondtam, hogy akkor most két nap szünet, mert megrendelem az Edtől a cseredarabokat. Beszéltem Eddel, aki ingyen elküldte ismét a szükséges tömítéseket, majd mikor ezek épségben megérkeztek csütörtökön, ismét neki is lehetett állni a munkának. A következő, azaz a mostani héten.

Innen folytatom jövő héten.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr808665862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása