Bopat autója elég nyűgös az idén. Az augsburgi szerelés után sem akart összeállni, pedig sokat küzdött vele. Mondjuk azóta a fő gond két dologból adódik. Az legnagyobb baj, hogy az ő környékén egyszerűen nem bír egy rendes, hozzáértő és lelkiismeretes szerelőt találni, márpedig anélkül bármilyen autót nehéz életben tartani. A másik dolog pedig a valódi hiba az autóval, ami tényleg hozzáértőért kiált. És ezt most már teljesen biztosan mondhatom, mert mindent megpróbáltunk mi is, amit tudtunk. Na de kezdem kicsit korábbról.
A lényeg, hogy amikor jött haza Augsburgból, az út vége nem egészen úgy alakult, ahogy kellett volna, mert éppen hazaéréskor már alig bírt beállni a garázsba, mert annyira össze-vissza járt a motor. Aztán ez később sem javult meg. Próbálkozott mindenféle szerelőkkel, nem sok sikerrel, amikor mi elmentünk, mi is próbálkoztunk, de pont ugyanannyit haladtunk, mint előttünk bárki. Takarítottunk csatlakozókat, alapjárati motort, csöveket. Mozgattunk vezetéket, olvastuk a nagy okos könyveket, de semmi. Nem jutottunk előbbre.
Erre én azt a tanácsot adtam, hogy nincs mese, el kell menni Érdre a szakikhoz, hogy megcsinálják a gépet, mert nekünk elfogyott a lendületünk. Bopat is kezdett ráállni a dologra, de előbb még úgy gondolta, megpróbálja egy ismerősének a tudását is Vácon, aki szintén egy mindent összerakó ezermester. Miután a legvalószínűbbnek a lambda szonda és a bemelegedésszabályzó hibája tűnt, ezért elvittem az én tartalékomat, Bopat pedig vitte az autót. Még szerencse, hogy aznap éppen arra volt dolgom.
Így aztán kicsivel négy után megérkeztem és csatlakoztam a szereléshez. Persze én szokás szerint az elméletet tudtam csak mondani, de a szerelőnek szerencsére voltak konkrét ötletei is. Részletesen elmondta a K-Jet működését, mi bólogattunk, bár azért mernék egy közepes összegben fogadni, hogy a Bopat sem tudná visszamondani, amit ott hallottunk. A lényeg, hogy hol ezt, hol azt szedte ki a szerelő, tényleg mindent megpróbált ő is, de az autó nem adta meg magát. Ugyanolyan büdös volt fél perc járatás után, mint előtte. Azt már eddigre meg is szokták a Bopaték, hogy minden teszt után pár percig szellőztetni kellett, mert nem lehetett megmaradni a műhelyben a füstszagtól.
Hét óráig maradtam, addig arra jutottunk, hogy a hiba biztos, miszerint valamiért melegen túldúsít a K-Jet, de nem tudtunk ráhatással lenni, hogy ne így legyen. A végeredmény pedig az lett, hogy Bopat valamikor majd elviszi még idén az autót Érdre, ők biztosan összerakják. Kíváncsi vagyok milyen hibát fognak találni.