HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Turul

2016.11.09. 10:00 :: Sidaries

Két héttel ezelőtt megvolt az idei utolsó Deloreanjáratásom. Éppen jó idő volt, éppen otthon voltam, éppen társaság is akadt Dudu személyében, szóval predesztinálva voltam egy kis autózásra.

Szép vasárnap délelőtt volt, kiálltam az autóval, szokás szerint körbenéztem, hogy minden jó-e. Megnéztem a lámpákat, irányjelzőket, olajat, vizet és belefutottam egy óriási hibába. A bal első oldalfény nem égett. Még szerencse, hogy amikor az Eurofesten voltunk, két ilyen kis égőt vettem, ezért már állhattam is neki a szerelésnek. Kicsavaroztam a burát, kihúztam az égőt a foglalatával, majd felvontam a szemöldökömet. Azannyaköcsögit, ez aztán összenőtt. Próbáltam kiszedni az égőt, de semmire sem jutottam. Már erősen esélyes volt, hogy széttöröm az égőt, ezért inkább hagytam az egészet. Nem volt időm aznap egy órát eltölteni egy égő kiszerelésével. Inkább visszapakoltam mindent, felírtam a javítandók listájára (a zörgő klímakompresszor és a lötyögő bal első fékbetét mellé), aztán mentem inkább autózni. Majd egyszer, amikor olyan szar idő lesz, mint most, amikor írom a bejegyzést, megjavítom.

turulnal2.jpgÚgyhogy inkább elindultunk és kezdésnek mentünk egy kört a közeli tó körül, megnéztük, hogy ekkora szélben is megvan-e még, aztán meglátogattuk azt az utat, ahol az egyik kedvenc videómat felvettük. Ez az autófíliás videó, belinkelem megint, mert szerintem tényleg jó lett.

Innen aztán kicsit messzebbre mentünk és úgy döntöttem itt az ideje újra megnézni Tatabányán a Turul madarat, mert régen láttam. Felmentünk és meglepetésünkre teljesen tele volt a hely. Nem csak úgy kicsit, hanem csurig. Aztán eszembe jutott, hogy hát ja, október 23-án előfordul az ilyen. Ezért elég messze találtam csak parkolóhelyet, de egy kis sétát még én is kibírtam és hát a Turul még mindig elég bitangul néz ki. Aki nem látta még közelről, annak nagyon ajánlom, elég gonosz feje van ennek az állatnak.

turulnal1.jpgEddigre már eléggé kajaidő volt, el is indultunk hazafelé, de hát a Delorean az az autó, amelyiknél nem a legrövidebb, hanem a legélvezetesebb utat választod, ezért én is tettem egy kis kanyart, aminek eredményeképpen a kedvenc szakaszomnál úgy rendesen kinyomtam a szemét. Már el is felejtettem, hogy milyen 90-nél hármast, 120-nál meg négyes kapcsolni. Éljen a manuális váltó!

Végül aztán hazaértünk, beálltam a garázsba és egy vigyorral letakartam az autót. Jó menet volt, remélem lesz még idén lehetőségem menni egy ilyet.

9 komment

Címkék: vezetés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr3211943677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2016.11.09. 17:06:05

"Már el is felejtettem, hogy milyen 90-nél hármast, 120-nál meg négyes kapcsolni. Éljen a manuális váltó!"

Inkább: éljen a benzinmotor. A füstokádó szörnytraktorodban ha ezt megpróbálnád, darabokra hullana.

A D automatával, ha taposom, 100 alatt egy kicsivel vált hármasba (ezzel persze jól elrontja a 0-100-as gyorsulást).

Rocko- 2016.11.09. 23:15:11

már 7 éves ez a videó? :O
a minőségtől eltekintve mai napig üt.

hdnctrl 2016.11.10. 13:17:42

@Rocko-: valóban nem rossz videó, érdemes lenne fullhd-ben újra felvenni valami hasonlót.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.11.10. 14:56:10

@scuynat: Csak a te kedvedért kipróbáltam és a Passat is bírja hármasban a 120-at. Igaz, itt már 4500-at forog, ami már majdnem piros, de hát a Delorean is pont ugyanúgy a piros határán van 6000-nél. Szóval a manuális váltó a fasza. :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.11.10. 15:02:53

@scuynat: Jövőre tervezek egy drónos mókát. Az jól fog kinézni, ha sikerül.

Rocko- 2016.11.10. 18:33:22

@scuynat: nem hiszem, hogy prokee ilyenre ráér.
Sid talán.
:D

hdnctrl 2016.11.10. 19:09:43

@Rocko-: nekem mindegy, ki veszi fel, csak valami hasonlóra gondoltam ;)

hdnctrl 2016.11.10. 19:10:32

@Sidaries: nem áll az indoklás, de akkor legyen ;)
süti beállítások módosítása