HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Év eleji olajcsere

2017.04.12. 10:00 :: Sidaries

Miután megszereztem az új gumikat, mehettem az év eleji olajcserére és javításokra. Nem terveztem túl nagy dolgokat, de úgy voltam vele, hogy az OT miatt azért egy kicsit erősebb átnézést kéne csinálni, nehogy gond legyen. Ennek meg is lett az eredménye, meg nem is.

Az olajcsere, légszűrő és olajszűrőcsere lement terv szerint, innentől jöttek az extra dolgok. Először is a tél folyamán, a -20 fokok eléggé megviselték a gázteleszkópokat és a két első, csomagtartóban levőből mindkettő, a motortér fölött levőkből pedig az egyik elhalálozott. A két ajtót tartóval nincs gond. Megírtam az Ednek, hogy mennyi garancia van rájuk, mert két éve vettem őket és erre azt válaszolta, hogy csak egy év, de az egyik párt ingyen küldi, mert ennek ellenére nem kellett volna megdögleniük. Ez azért kedves dolog volt.

jointproblem.jpgAztán ezen kívül rátették a Deloreant a rázópadra és ha papír nélkül is, de csináltak vele egy műszaki vizsgát. Egy problémát találtak, ami sajnos elég komoly. Azt, hogy a kerekek nem állnak teljesen stabilan a helyükön, mert van egy nagyon kicsi mozgásuk oldalirányba. Ez valószínűleg az axiálcsuklók kikopásának a következménye, amiket a felső képen be is jelöltem. Ez a csukló, a kerékig tartó fémrúddal együtt, egy párezer forintos tétel minden autóhoz, de az Ed nem tud ilyet külön küldeni, csak az egész kormányművet fogasléccel, mindennel, több, mint 100e Ft-ért. Ezért megrendeltem minden extra csatlakozást, hogy legalább ott ne legyen lötyögés, majd ezt a problémát elnapoltam. Majd a Vurdonnal megpróbálok valamit elérni, esetleg írok Delomannek.

Ezen kívül már csak egy probléma volt. Az, hogy induláskor, amikor hideg volt az autó, nagyon zörgött valami hátul, egészen addig, amíg be nem melegedett. Elsőre azt hittük, hogy a légkondi kompresszor csapágya, de aztán kiderült, hogy nem az a hibás, csak a hang jött arról. A kipufogó volt a hang forrása. Van egy része a kipufogónak, ami elvált a tartójától, ami egy kör alakú fémdarab, és addig amíg hideg volt, annak ütődött neki folyamatosan. Viszont bemelegedés után, a hőtágulás hatására szépen belefeszült, és innentől csendben tette a dolgát. Ez kapott most egy új bandázst, most egy darabig kihúzza. Aztán az OT után úgyis kezdeni kell valamit ezzel a kipufogó dologgal, mert egyre problémásabb, ahogy öregszik.

Az összes alkatrész 52e Ft volt, a szerelés pedig egy újabb 20e, ha jól emlékszem. Lassacskán haladok az OT felé.

2 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr8512418087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2017.04.12. 22:07:55

Gondolom, nem így fog kinézni a kocsi alja OT-re.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2017.04.18. 20:43:55

@scuynat: Természetesen nem. Éppen most hoztam el, le van kezelve minden. Nem csillagos ötös, de nem is az volt az elvárás.
süti beállítások módosítása