Már említettem korábban, hogy volt egy nyűgöm a kormányommal. Pontosabban nekem az égvilágon semmi nyűgöm nem volt, de a szerelőm mondta, hogy nyűgöm van vele. Itt írtam már róla korábban. Röviden a lényeg, hogy mivel kikoptak az axiálcsuklók a kormányműben, ezért pár millimétert lötyögnek a kerekek oldalirányba, ami jó eséllyel buktához vezet a műszaki vizsgán. Amikor a probléma felmerült, nekiálltam a keresésnek, de nem jutottam semmire, inkább nekiálltam az OT-val foglalkozni. Miután viszont meglett az OT, ez a probléma került előtérbe és mentem pár kört, mire meglett a megoldás.
Két megoldás lett volna. Az egyik, hogy okosan oldjuk meg a problémát. Kiszedjük a kormányművet és felújíttatjuk valahol, aztán vissza. Ez elméletileg nem lett volna túl drága, ellenben elég sok utánajárással és főleg rettentően sok idővel járt volna. A másik az erőből megoldás volt, azaz vegyünk új kormányművet. Inkább az első megoldást támogattam, mert úgy érzésre a felújítás 40-50e Ft-ból meglett volna maximum, a teljes kormánymű a ki és beszereléssel viszont 150 körül jött volna ki.
A probléma a fenti képen látható. A nyíllal jelölt rész lötyögött kicsit befelé, mindkét oldalon, összesen összehozva azt a pár millimétert. Ez azért van, mert ennek a csuklónak a belső részén van egy kupak és egy rugó, ami ellentart a csuklórésznek, de valami közepesen okos tervező úgy gondolta, hogy oda a műanyagkupak is pont elég lesz. Ez a műanyagkupak aztán az évek során eltörik, szétveri a rugót, aztán lötyögni kezd az egész.
Emiatt aztán leveleztem az Eddel egy sort, megkérdeztem a helyi szerelőket, írtam a dmctalk-ra, majd mivel mindenki csak a fejét csóválta vagy mindenféle nagyon drága felújító kiteket ajánlgatott, ezért vettem egy nagy levegőt és megvettem Ed kormányműjét. Ezek rendesen összerakott, a belső problémás részen megerősített alkatrészek, remélem, hogy nem lesz vele gond, mert őszintén szólva ez egy nagyon fájdalmas vásárlás volt. főleg azért, mert én még a másikat sem éreztem rossznak és őszintén szólva most sem érzek változást a kormányzással kapcsolatban. Mindegy, túl vagyok rajta, ez volt a kilenc év alatt az első olyan alkatrész, amit nagyon nehezemre esett megjavíttatni / kicseréltetni.
Ezen kívül a szerelőnél már csak egy javítani való dolog volt, az a szemét zörgés, amivel OT vizsgán az agyamra ment az autó. Ez még a régi karambolnak az utóhatása, valahogy azóta nem sikerült ezt a hővédőlemezt rendesen beállítani és néha eszébe jut, hogy a hőtől elhajoljon, aztán ezután nekiáll alapjáraton nekiütődni a generátor csavarjának.
Amikor megmondtam a szerelőnek, hogy megint ez a bajom, csak röhögött, majd mondta, hogy most már csinál vele valamit, ami végleges lesz. Ezért aztán berakott egy távtartót a motor és a lemez közé, aztán most így jónak tűnik. Remélem jövőre nem áll neki megint, mert akkor mérges leszek.
Ezután el lehetett hozni az autót, már csak pár kisebb lámpakérdés várt megoldásra, de azokat már otthon megoldottam. Jövő héten kiejtem bővebben.