HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Olajcsere, légkondi, meg pár fotó

2018.04.25. 10:00 :: Sidaries

Idén elég nehezen jutottam el az év eleji olajcserére. Volt év, amikor már február végén megvoltam vele, most meg április közepe volt, mire sikerült végre összehozni. Ennek persze a pont rosszkor történt zsanértörés volt az oka, mert az időjárás nem lett volna annyira rossz. A lényeg, hogy múlt hétre volt időpontom, és mivel semmi más dolgom nem volt, ezért az idei szerelés csak abból állt, hogy odamentem, megvártam az olaj és légszűrő cseréjét, az angle drive lezsírozását, aztán jöttem is el.

Közben persze beszélgettünk erről-arról, megnéztem az autó alját, és továbbra sincs nagy baj vele. Egy-két helyen, főleg a futómű környékén már van pár rozsdafolt, de semmi vészes. Majd valamikor ránézek, de egyelőre nem számottevő. Volt még ezen kívül pár érdeklődő, akik az autójukért indultak, aztán Deloreannézőbe érkeztek, velük jót dumáltam. Mivel pedig tényleg nem volt gond a géppel, ezért 16e Ft-ból meg is úsztam az egész kirándulást.

olajcsere.jpgInnen pedig mentem a környékbeli autóvillamossági szerelőhöz, aki mellesleg légkondival is foglalkozik. Mivel a tavalyi olasz kirándulást már légkondi nélkül fejeztük be, azóta pedig az utolsó szusz gáz is kiment a rendszerből, ezért itt volt az ideje a fejlesztésnek. Addig, amíg benne volt a freonos R12, addig nem bolygattam, de 10 év után jöhet a csere. Edtől már megrendeltem a szükséges alkatrészeket, amik R134 kompatibilissá teszik a rendszert. Ez, a légszűrővel, olajszűrővel együtt 40e Ft volt. A szerelő meg azért kellett, mert más dolog feltölteni gázzal egy rendszert és más kicserélni a gázt, az olajat, meg néhány alkatrészt. Szerencsére csak egy szűrőt, meg pár egyéb szelepet és csatlakozót kell cserélni, azok pedig jól elérhető helyen vannak. A szűrő a jobb első kerék mellett, a kompresszor meg a motortér legtetején. Nagyon frankó, hogy azok az alkatrészek, amikhez az ember 3x évente nyúl, ilyen jó helyen vannak, szemben mondjuk minden mással. Na de nem nyafogok, vannak sokkal rosszabbul szerelhető autók is.

Szerencsémre a szerelő, miután nagy nehezen időt szakított rám a másik 10 ember mellett, átnézte a gépet, majd mondta, hogy elvállalja a szerelést, mert nem tűnik annyira vészesnek. Májusra kaptam időpontot, remélem nem lesz nagy gond.

Ezután már csak a hazamenetel volt hátra, meg pár nap múlva egy kis élményautózás, ami csak azért volt, mert szerettünk volna pár képet készíteni a világ egyik legfotogénebb kutyájáról, aztán ha már kiálltunk, akkor nehogy már ne menjünk egy kört.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr9013868018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása