Pár bejegyzéssel ezelőtt már írtam, hogy a légkondi cserés lett a Deloreanben, de pár szóban ismét leírom, hogy mi is történt, hogy ne kelljen visszakattintani. Szóval a Deloreant 1981-ben még freonos, R12-es gázzal töltött légkondicionálóval szerelték, de miután betiltották a freont, egyre nehezebb lett beszerezni. Ennek lett az eredménye az R134-re átállás, ami megoldást, plusz némi extra szerelési költséget jelentett. Mivel itt a vadkeleten lassabban mennek a dolgok, ezért én 2008-ban még könnyen tudtam R12-t szerezni, ami az autóval való ismerkedés miatt jól is jött, mert sok egyebet kellett megtanulni, kitapasztalni, nem kellett még a légkondi extra szerelése is a nyakamba. Mostanra viszont ismét kiment a gáz, aminek végül is örülhetek, mert 10 évig bírta. Most viszont már nem akartam újra R12 után kajtatni. Inkább meg akartam csinálni rendesen, ne miattam pusztuljanak a pingvinek a Déli sarkon.

Másnap mentem vissza az autóért, fizettem, majd elmentem egy körre, hogy megnézzem, minden oké-e. Fújta a gép a hideget, nem volt gond egy szál sem. Viszont egy dolog még elmaradt. Mondta a szerelő, hogy most jó lenne pár órát nyomatni a légkondit, hogy kiderüljön, hogy minden tényleg rendben van-e, aztán még egyszer lecserélni a gázt és olajat. Ezért aztán a hétvégén elmentünk egy kisebb kirándulásra, most pénteken pedig megyek és lecseréltetem utoljára is a gázt. Onnantól pedig elméletileg készen vagyok, mehet a hűtés ezerrel.
A szerelőnek 45e Ft-ot fizettem, ami a 40e Ft-os alkatrészköltséggel annyira nem is vészes a modernizálásra.