HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Légkondifejlesztés

2018.05.30. 10:00 :: Sidaries

Pár bejegyzéssel ezelőtt már írtam, hogy a légkondi cserés lett a Deloreanben, de pár szóban ismét leírom, hogy mi is történt, hogy ne kelljen visszakattintani. Szóval a Deloreant 1981-ben még freonos, R12-es gázzal töltött légkondicionálóval szerelték, de miután betiltották a freont, egyre nehezebb lett beszerezni. Ennek lett az eredménye az R134-re átállás, ami megoldást, plusz némi extra szerelési költséget jelentett. Mivel itt a vadkeleten lassabban mennek a dolgok, ezért én 2008-ban még könnyen tudtam R12-t szerezni, ami az autóval való ismerkedés miatt jól is jött, mert sok egyebet kellett megtanulni, kitapasztalni, nem kellett még a légkondi extra szerelése is a nyakamba. Mostanra viszont ismét kiment a gáz, aminek végül is örülhetek, mert 10 évig bírta. Most viszont már nem akartam újra R12 után kajtatni. Inkább meg akartam csinálni rendesen, ne miattam pusztuljanak a pingvinek a Déli sarkon.

legkondi.jpgMegvettem Ednél a szükséges alkatrészeket, megbeszéltem a szerelőmmel az időpontot, majd vittem és otthagytam a gépet. Kicsit féltem az egésztől, mert mondta, hogy többször fel kell tölteni, majd le kell ereszteni a gázt, az olaj miatt, mert a régi olajnak ki kell jönnie a rendszerből, az meg nem megy egyből. Féltem tőle, hogy egész nap járatni fogják az autót, az meg a Delorean legnagyobb ellensége. Elméletileg nem lehet gond, de amióta kis híján megfőztem egy kellemes téli napon, azóta kicsit parásabb vagyok a dologgal kapcsolatban. Szerencsére a szerelő megnyugtatott, hogy egyszerre maximum öt percig járatják, aztán kompresszor le, kevert, habos olaj ki, új olaj be, aztán megint járatás. plusz még mellé az összes kis bigyó, szűrő beszerelése. Így aztán egy nap el is ment a szereléssel, cserékkel.

Másnap mentem vissza az autóért, fizettem, majd elmentem egy körre, hogy megnézzem, minden oké-e. Fújta a gép a hideget, nem volt gond egy szál sem. Viszont egy dolog még elmaradt. Mondta a szerelő, hogy most jó lenne pár órát nyomatni a légkondit, hogy kiderüljön, hogy minden tényleg rendben van-e, aztán még egyszer lecserélni a gázt és olajat. Ezért aztán a hétvégén elmentünk egy kisebb kirándulásra, most pénteken pedig megyek és lecseréltetem utoljára is a gázt. Onnantól pedig elméletileg készen vagyok, mehet a hűtés ezerrel.

A szerelőnek 45e Ft-ot fizettem, ami a 40e Ft-os alkatrészköltséggel annyira nem is vészes a modernizálásra.

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr9114009042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása