John Deloreannek voltak érdekes és értékes barátai. Zora Duntovot már többször említettem, most azonban jöjjön egy levél, amit ő maga írt. Ebből, valamint az előző említésekből is körvonalazódik, hogy a Delorean legnagyobb hibájának a kiküszöbölésében játszott szerepet, abban, hogy a Delorean menetdinamikája nem volt olyan jó, mint kellett volna. A korábbi cikk a turbós Deloreanekről szólt, ez a levél pedig a gyári felszereltségű autók oldalgyorsulásának a fejlesztéséről szól.
Kedves John,
Tudom, hogy ebben a pillanatban nem a Delorean oldalgyorsulásának a növelése a legnagyobb gondod, de azért leírom, hogy a hátsó stabilizátorainkkal elértük a 0,792g-s értéket, szemben a gyári 0,753g-s értékkel.
Két autót teszteltünk le január 27-én, egy gyári és egy hátsó stabilizátorral ellátottat. A tesztkörnyezet ugyanaz volt, mint amit az R&T is használt korábban. Meggyőződésem, hogy az újabb autók esetében elérhető lenne a 0,800g fölötti gyorsulás is.
A tesztautók olyan korai, 1981 márciusi gyártású autók voltak, amiket az irvine-i QAC is használt kiképzési célokra. A stabilizátoros autónak elég darabos és szoros volt a kormányműve.
Azonban az az ötletem támadt, hogy rakjuk rá a stabilizátorrudat egy új autóra és ismételjük meg a mérést az R&T-vel.
Két stabilizátort készíttettünk a Triaddal New Yorkban, egy 0,5-öst és egy 0,625-öst, az összes szükséges kiegészítő alkatrésszel. Az irvinie-i tesztek azt mutatták, hogy több (erősebb?) stabilizátorra lesz szükségünk.
Felvettem a kapcsolatot a Briggs Cunninghammel és a központjukban hideghajlítottunk egy 0,75-ös stabilizátort is. Az összes sikeres tesztet ezzel a 0,75-ös stabilizátorral végeztük.
A helyzet bizonytalansága miatt hazatértem Detroitba és ott várom meg a fejleményeket.
A levél keltezése 1982 február 1. azaz pár héttel a csődvédelem előtt íródott. Látszik, hogy John Delorean is tudatában volt annak, hogy a végén járnak a pénzüknek és ezt elmondta kollégájának is. Ezen túl már csak egy kérdésem maradt. Fennmaradt valami más is erről a tesztről? Esetleg pár stabilizátor?