HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Ventilátorszerelés

2020.08.26. 10:00 :: Sidaries

Most már összekapom magam, mert elképesztő, hogy mennyire trehányul nem írom meg azt a pár dolgot sem, ami idén történik. Oké, hogy 2020 eddig katasztrófa minden szinten, emiatt a Delorean is többet áll, mint bármikor amióta nálam  van, de azért ez már tényleg több a soknál. Szóval akkor ventilátorszerelés.

Ez a hiba olyan lassan alakult ki, hogy már az idejét sem tudom, hogy mikor kezdődött. A lényeg, hogy már 2008-ban sem volt túl jó a Delorean által befújt levegő mennyisége. Akkor McFly segítségével szétszedtük a középkonzolt, ahol aztán vissza és átdugdostuk a vákuumcsöveket, és sokkal jobb lett. Akkor annyiban hagytuk a dolgot, mert a légkondi megszerelése után már kielégítő lett az utastér hűtése. Nem mondom, hogy 35 fokban bent 20 fokra le tudott hűlni a hőmérséklet, de kibírható volt. Azonban mostanra megint előjött a probléma, hogy habár a légkondi megy, mégis alig van befújt levegő. Mivel ez a vákuumcsövekkel már nem magyarázható probléma volt, utánanéztem, hogy mi lehet a gond. A dmctalkon többen mondták, hogy könnyen lehet, hogy a levegőcsövek egyszerűen eltömődnek a behulló falevelektől, hát nekiálltam körbenézni, hogy mi lehet a megoldás.

ventilatorszereles1.jpg

Először a vezető oldalon szedtem szét a kormány alatti csöveket, ez aránylag könnyű művelet, de ameddig be tudtam nyúlni, semmi érdekeset nem találtam, teljesen tiszta volt minden. Ezután leszedtem az ablaktörlőket, majd az alattuk levő rácsot műtöttem ki. Ez már sokkal cifrább volt, de azért nem egy motorcsere. Ezután benyúltam addig ameddig tudtam, és már ki is tudtam szedni egy jó maréknyi szemetet, érződött, hogy jó helyen járok. Ezután egy slagból levágtam egy kb. 30 centis darabot, majd porszívóval lejjebb mentem, és onnan is ki tudtam porszívózni még valamennyi szemetet. Viszont a levegő mennyisége nem változott jelentősen, valahol volt még egy dugulás, mentem vissza a dmctalkra keresgetni. Mondták, hogy ilyenkor jön a ventilátormotor.

ventilatorszereles2.jpg

Hát akkor ventilátormotor. Ez az utas ülése előtt van, nagyjából a jobb lábfej fölött. Négy csavar tartja, nem bonyolult kiszedni, viszont oda bepréselni magam és kicsavarozni a csavarokat már más téma. A Deloreanszerelés és a jóga közvetlen rokonok, mondtam már? Kisebb bazmegolások után sikerült kiszedni, majd ahogy ott körbetapogattam bent, további két marék szemetet szedtem ki, főleg az autó közepe felől. Bingó, megvan a fő szemétkupac. A porszívóval további darabkákat szedtem ki, majd visszaraktam mindent.

Így most már sokkal jobb a levegőmennyiség, főleg oldalról, már van értelme járatni ventilátort, nem csak a búgást hallom, hanem haszna is van. Viszont a közepe még mindig nem az igazi, azzal még kell egy kört futnom valamikor.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr216173730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása