HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Újra OT

2022.05.04. 10:00 :: Sidaries

Megint eltelt 5 év, megint ideje volt az OT vizsgának. Ami azt jelenti, hogy megint foglalkozni kellett az autó optikai megjelenésével is, nem csak a műszaki tartalommal. Szerencsére nagy gondok nem voltak, de akadtak azért foglalkozós részletek. Összegyűjtöttem, hogy miket kell megnézni, majd elkezdtem a Vurdonnak az agyára menni. Már tavaly év végén mondtam, hogy tavasszal meg fogok jelenni, aztán utána nagyjából havonta beszéltünk és nyugtattak, hogy ismerik az autót, nem kell ide ennyire parázni. Először április 20. volt az OT vizsga időpontja, de aztán átrakták 21-re. Én pedig az előző héten vittem volna az autót, de megcsúsztak a szerelők, így csak a vizsga előtt két nappal vették át. Őszintén szólva ezt egy kicsit szűknek éreztem, de mikor mondták, hogy három ember van a munkára, akkor megnyugodtam. Addigra ezeket a dolgokat szedtem össze:

- Az utastér lámpája lóg.

- A jobb oldali ajtókárpit egy kis részen az ablak felől szintén lóg. 

- Nyikorog a kuplung, WD 40-nel ez tudom, hogy orvosolható.

- A vezető felől levő gumikéder elvált a fémtől. Vettem újat, ki kell cserélni.

- Motormosás.

- És hát persze az autó alja, amivel a legnagyobb meló lesz.

Igaz erős túlórázással, de szerencsére simán sikerült tartani a két napos határidőt, így amikor 21-én reggel mentem az autóért, már minden készen állt. Beültem, és mentem is a vizsgahelyszínre, ahova még 9 előtt odaértem. Útközben főleg a kézifékkel fékeztem, mert mondták, hogy vasalni kell, hogy rendesen összekopjon és a műszakin ne legyen vele gond.

2022otvizsga-vurdonnal.jpg

És itt el is értünk a változásokhoz. Az első, egyértelműen pozitív változás az, hogy az eddigi gyakorlattal ellentétben, az OT vizsga és a műszaki vizsga egy időben és egy helyszínen történik. Ez egyértelműen nagy könnyebbség, örültem is neki. Van ezen felül még egy fontos változás, amiről viszont nem tudtam, pedig jó lett volna. Az, hogy ezentúl az OT-s autóknál is van környezetvédelmi mérés a műszaki vizsga alatt. Természetesen nem a legszigorúbb, hanem az autó korának és műszaki felszereltségének megfelelő környezetvédelmi normáknak kell megfelelni, de ez ott és akkor eléggé meglepett. Negatív értelemben. Annak ellenére, hogy támogatom ezt a mérést, mégsem voltam boldog, mert ahogy azt korábban már többször is írtam, a Delorean jelenleg érezhetően túldúsít és emiatt túlfogyaszt pár literrel. Márpedig biztos voltam benne, hogy ez a kibocsátási értékeken is látszódni fog. Így már két dolog volt, ami miatt izgulhattam, mert bár úgy voltam vele, hogy a kézifék lesz a fő gond, hirtelen már a CO lett a főellenség. Na majd meglátjuk.

2022otvizsga-otvizsgan.jpg

Maradjunk annyiban, hogy nem volt egy túl gyors ügymenet ez a dupla vizsga. Sokat álltam és vártam csak úgy üresen, pontosabban a többi vizsgázóval beszélgetve, mert csak pár óránként volt tennivaló, általában akkor sem sok. A papírokat gyorsan elintéztem, befizettem az OT vizsgát, majd vártam. Aztán lassacskán beállhattam a sorba, majd a vizsgasorra és a Delorean csont nélkül átment. Én is lementem az aknába megnézni, hogy milyen munkát végeztek a Vurdonék, és nagyon örültem neki, amit láttam. Bár azért tegyük hozzá, hogy a képeket McFlynak átküldve, ő azért felhívta a figyelmemet egy szerinte fontos hibára, miszerint a hosszú hűtőcsöveket összekötő gumicsöveket nem kellett volna telibe fújni, és ebben igaza is van. Viszont engem azért ez annyira nem vert földhöz, főleg, hogy a vizsgán semmi gondot nem okozott, egyetlen kritikaként a néhány rozsdás ajtófogó csavart hozták fel a vizsgáztatók.

2022otvizsga-deloalja.jpg

Ezután jött a műszaki, egy jó kis várakozás után. Jó fejek voltak az autóklubosok, mert először tulajdonképpen levizsgáztatják az autót tesztjelleggel, majd amikor úgy látják, hogy minden oké, utána szólnak csak, hogy na lehet befizetni a vizsgadíjat. Ez is megvolt, megint vártam egy jó darabot, aztán jött a műszaki vizsga. A kézifékkel szerencsére nem volt gond, az első lengéscsillapítókkal szintén nem, bár ehhez valószínűleg köze volt annak a sok kiló kockakőnek, amit az autó elejébe pakoltam még otthon. 

2022otvizsga-kockako.jpg

Aztán jött a CO. Hát az tényleg nem ment könnyen, de szerencsére sikerült találni egy olyan fordulatszámot, ahol a Lambda és a CO is zöld volt, azt gyorsan elmentették, így megvoltam ezzel is. Őszintén szólva ide kellett egy kis jóindulat, de mivel május 2-re már be volt az autó jelentve K-Jet beállításra, ezért nem éreztem ezt indokolatlannak. (Azóta már oda is ért, majd arról is lesz bejegyzés.) Az biztos, hogy a katalizátor év eleji cseréje eddigre már duplán jó ötletnek tűnt.

2022otvizsga-motorter.jpg

Na de a lényeg, hogy végül meglett mindegyik vizsga, megkaptam a szükséges papírokat, majd 3 óra körül átballagtam a szemben levő Barney's-ba és ettem egy hamburgert a késői reggeli alkalmából. Innen már csak a szokás szerint eseménytelen hazaút volt hátra.

2022otvizsga-barneys.jpg

Az autó rendberakása 200 000 Ft volt, valamint a két vizsga összesen 65e Ft volt. Tehát 5 évente ennyibe kerül a Delorean papírozása. Az éves biztosításom meg 13 000 Ft. Nem is rossz. Végül még egy fontos dolog, hogy az idei vizsgán ki lett javítva az első vizsgán elírt motorkód és motorszám. Azóta pedig már az új forgalmim is megvan. Csodálatos.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés forgalombahelyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr2817822935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása