HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Újabb Delorean kerül felújításra - VIN2899 - 2. rész

2022.05.18. 10:00 :: Sidaries

Tavaly márciusban már írtam a Győrbe behozott Beverly Hills Car Clubos autóról és kb. egy hónapja volt lehetőségem a saját autóm OT-ja mellett beugrani megnézni, hogy hogyan alakulnak a felújítási munkálatai. Emellett pedig sikerült egy jót beszélgetni is a történésekről. 

A legfontosabb dolog egyértelműen az, hogy az autó eladásra került. Az előző tulajdonos, akivel találkoztam is még a "kubai találkozón" sajnos kilépett a felújításból, és eladta az autót. Ha jól tudom akkor anyagi problémák álltak a háttérben, de mindenféle pletykákat itt nem akarok leírni. A lényeg, hogy egy kis szünet után folytatódott az új tulajdonosnál - ha nem is óriási léptekkel - a komplett restauráció. Most már egyértelműen az összerakás fázisánál járnak, a részegységek szinte mindegyike átesett a szükséges javításokon és felújításokon.

A teljesen használhatatlan és javíthatatlan alvázat leadták vasba, majd vettek egy újat Edtől, a motort szintén neki küldték el teljes felújításra, aminek a MÁV raklapját mi is láthattuk nála, a váltót szintén sikerült rendberakni, az acélelemek szépek, a belső pedig még újraépítés közben van. Ennek ellenére még mindig rengeteg a munka, ahogy az majd a képeken is látszódni fog. Az egyik legdurvább dolog számomra a teljesen elrohadt üléstartó sín és kézifék, ami csak úgy lehetséges, hogy évekig ázott az autó belseje. Ami egyébként könnyen elképzelhető az összedrótozott szélvédőből és az emlékeim szerint hiányzó bal oldali ablakból kiindulva. Röviden összefoglalva ami jó, az a motor, a váltó, a futómű és a külső megjelenés nagy része.

Azonban van három olyan problémás rész, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Az első az alváz. Gyönyörű, galvanizált, és ennyi. Többekkel beszéltem, és mindenki azt mondta, hogy egy galvanizált alvázra még kell rakni egy védőréteget, mert az első kisebb sérülés után azon a részen már nulla védelmet ad. Itt ez nem történt meg. Elméletileg ez az autó csak egy gyűjteményben fog állni, de ez akkor is egy hiba. Amikor rákérdeztem, akkor az volt a válasz, hogy ez volt Ed kimondott utasítása, hogy ehhez nem szabad hozzányúlni. Szerintem ez valami félreértés lehet, Ed angolját néha tényleg nem könnyű megérteni.

A másik pedig az ülések és az első-hátsó lökhárító. Az ülések szépen meg lettek csinálva, azonban a bőr redőzése nem olyan, mint kéne lennie. Nem komoly hiba, de említésre méltó. Sokkal inkább bántotta azonban a szememet az első és hátsó lökhárító színe. Az eredeti szín, mint pl. az enyém is, ennél sokkal világosabb szürke és kevésbé csillogó. Ez annyiban bánt, hogy ilyen lett, mert direkt felhívtam a Vurdon figyelmét, hogy ez egy speciális szürke, nem sokan tudják a rendes színt kikeverni, ezért szívesen segítek nekik, de azt mondták, hogy találtak valakit, aki meg tudja csinálni. Megcsinálta valóban, de rosszul, bár a fekete részek nagyon szépek lettek. Ez a hiba mondjuk aránylag olcsón javítható, de akkor is elkerülhető lett volna.

Szóval érdeklődve várom, hogy mi lesz a vége a felújításnak, ezeket a kétségeimet elmondtam a Vurdonnak is, kíváncsi vagyok, hogy megfogadják-e. Az alváz rendes védelme most már kicsit költségesebb lenne, de a másik két probléma még aránylag könnyen és olcsón javítható. Főleg ha figyelembe vesszük, hogy ennek az autónak a restaurációs ára bőven 20 millió Ft fölött lesz. Akkor lehetne már tökéletes is.

Szólj hozzá!

Címkék: új delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr817833711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása