Legutóbb is azt írtam, hogy már régen írtam költségösszesítőt, márpedig akkor csak három év telt el a kettő között, most meg hét. Viszont pár hónapja egy lazább hétvégén összeszedtem magam, és a számlákból és a blogbejegyzésekből összeszedtem, hogy akkor milyen szerelések is történtek a Deloreanen az elmúlt időszakban. Akkor még egy ülésbőrözés hátra volt, azt még meg akartam várni, mostanra viszont az is megvan. Terv szerint idén már nem fogok költeni a Deloreanre, így ezt lehet úgy venni, hogy ez a 2023.01.01-i állapot.
Íme akkor az egyre gyarapodó táblázat, a kiemelkedően drága OT-s éveket kiemelve:
Most pedig a hozzáfűznivalók:
Először is a szokásos. Ebben a táblázatban nincsen benne a a benzinköltség, az autópályadíjak és a biztosítások, csak a szerelések és alkatrészek árai. Viszont a forgalomba helyezés, az OT vizsga és az azzal kapcsolatos költségek benne vannak. Ezen felül persze előfordulhat, hogy néhány dolgot trehány módon elfelejtettem felírni, de nem hiszem, hogy túl sok ilyen lehet, a nagyságrendeket ez biztosan nem befolyásolja.
Következzen néhány érdekes számolás. Éves átlagban a Deloreanre 413 966 Ft-ot költök. Ez több, mint amire számítottam, mert én régebben inkább 200e, újabban pedig 300e Ft körülre tippeltem volna. Szerencsére a fizetős munkák ezt szinte már minden évben már fedezik.
Amióta megvan a Delorean, azóta 35 923 mérföldet tettem meg vele, ami 57 800 kilométernek felel meg. Ehhez hozzátartozik, hogy az első hónapokban nem működött a kilométeróra, szóval ez valamennyivel több, de sokat nem számít. Ebből kiszámolható, hogy egy kilométer megtétele 93 Ft csak a szervizköltségek beleszámolásával, ha pedig 11 literes átlagfogyasztással és 480 Ft-os benzinárral számolva az üzemanyagot is belevesszük, akkor 146 Ft/km. Ez szerintem simán elfogadható.
Végül pedig az egész Deloreanezés 14 éves végösszege, 9 831 122 Ft. Hát ez egy bitang jó szám, mert ha belegondolok, hogy az, aki most akar beleugrani, az minimum 20, de inkább 30 millióról indul, hát az nagyon durva. Jókor vettem a Deloreant.