HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Néhány szerelési és használati tudnivaló 2.

2011.08.24. 10:00 :: Sidaries

Valamikor régen, már volt egy első része ennek a bejegyzésnek. Mostanra megint összejött pár dolog, amit megírok. Az egyik képet fel is használom onnan.

6. Túlmelegszik az autó.

Az első legfontosabb, hogy tisztázzuk mennyi is a túlmelegedés? Nos az én autóm hőmérséklet mutatója jellemzően az első negyed környékén mászkál, ahogy az a képen is látszik. Mikor éppen elhagyja az első negyedet, akkor kapcsolnak be a hűtőventilátorok. Ez normál sebességű autózás közben nem nagyon történik meg, de dugóban álláskor vagy ha baromi meleg van, akkor azért előfordulhat.

Ehhez viszont hozzá szeretném fűzni, hogy skynet autója kicsit máshogy működik, mert nála a mutató simán felmegy a skála feléig, bár ha majd patentre össze lesz rakva, akkor kíváncsi leszek rá. A régi dmctalkon ezt az értéket már magasnak szokták venni. Mindenesetre a piros rész már túl sok az biztos.

Szóval, ha túlmelegszik az autó, akkor azonnal le kell állni. Négy jellemző hibalehetőség van.

- Az egyik, hogy nem kapcsolnak be a hűtőventilátorok. Ilyenkor meg kell nézni az 5. biztosítékot. Ha szerencsénk van, csak az ment ki.

- A másik pedig, hogy szépen elfolyt valahol a hűtővíz. Ilyenkor töltsük újra és keressük meg minél hamarabb a lyukat. Az autó 30 éves és jó eséllyel a vízcsövei is ugyanennyi idősek, szóval nem annyira ritka a hiba. Ha lehet, akkor azért ne érjünk el eddig, mert ilyenkor fellevegősödhet a rendszer és ez megfelelő mennyiségű hűtővíz esetén is túlmelegedést okozhat.

- A harmadik hibalehetőség a második egy durvább változata. Ez akkor történik, amikor a víz nem csak szépen elfolyik valahol, hanem valamelyik régi cső egyszerűen eldurran. A másodikkal szemben előny, hogy nem lehet nem észrevenni, ahogy az autó hátulja gőzfelhőbe burkolózik, így a hiba teljesen nyilvánvaló. Hátrány viszont, hogy ez a hiba az út mellett biztosan nem oldható meg. Ha valaki idáig jut, akkor csak utólagos korrekcióra van lehetőség, ajánlott az összes, esetleg még nem annyira rosszul kinéző vízcső cseréje is.

- A negyedik pedig, hogy a termosztát döglődik. Olcsó kis bigyó, nem éri meg tökölődni a cserével.

Még egy valami a túlmelegedéshez. Talán ez a legveszélyesebb dolog, ami egy Deloreannel történhet. Mivel a motor hátul van, ezért a hűtőrendszer bedöglésével a motor szinte semmilyen hűtést nem kap, míg egy orrmotoros autónál azért a menetszél még tudja valamelyest hűteni. Emiatt a hőfok pillanatok alatt tud a veszélyes értékbe érni és a motor pillanatok alatt tud tönkremenni. És ez még a jobbik lehetőség, mert azt hiszem többen láttunk már a neten motortűz által rommá égett Deloreant.

7. Ajtólámpák

Ez igazából csak egy tanács. Este normál esetben az autó a sok lámpa miatt pont úgy néz ki, mint a karácsonyfa. Ezek nagy része természetesen lekapcsolható, de pl. az ajtólámpák nem. Ez összesen hat darab sima izzót jelent még a régi áramevősebb fajtából. Na már most, ha mondjuk elmegyünk egy autós találkozóra, kinyitjuk az ajtókat és egész nap úgy hagyjuk, akkor ez a hat izzó vígan megcsócsálja az akkumulátort és este nézhetjük, hogy nem indul az autó. Ennek a problémának a megoldására két lehetőség van.

- Az első, hogy kicseréljük az izzókat ledekre. Nem drága és jó megoldás.

- A második még olcsóbb, bár optikailag nem annyira tökéletes. Egyszerűen széthúzzuk az áramkört és az autó nem fogja tudni, hogy az ajtók nyitva vannak. Ezt a legegyszerűbben a bal ajtó keretének az első részén található nyitásjelző mögötti kapcsolók kiiktatásával tehetjük meg. Mivel egy kép többet mond ezer szónál, ezért inkább rakok egy képet, mert ez alapján a leírás alapján még én magam sem tudnám, hogy mire gondolok.

Innentől kezdve nem égnek az ajtó lámpák. Nekem így van, de pár éve már tervezem a ledesítést.

 

3 komment

Címkék: szerelés használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr103173069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bopat 2011.08.24. 20:39:22

Az ajtólámpák akkor is világítanak ha le van kapcsolva a világítás?

hdnctrl 2011.08.25. 18:13:06

mint ahogy minden átlagos autóban is világít a belső világítás kinyitott ajtók esetén, ez kb. ugyanaz.
süti beállítások módosítása