HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

OT készülődés - Tibibá'

2012.01.25. 10:00 :: Sidaries

Nagyon közeledik ez az OT vizsga, mese nincs, szerelni kell. Nagyon szerencsém van, hogy ilyen enyhe a tél, mert így igazából nem is kellett letenni az autót, hanem kis utakra lehet vele közlekedni. Ráadásul mivel a szerelés legvége egy marha nagy takarítás és átnézés lesz, ezért a sózástól sem félek. Ezért januárban az autó nem is volt otthon, mert amint beköszöntött az új év, már mentem is Tibibá'-hoz, hogy megszerelje nekem a mechanikai nyűgöket.

Ezek egy részéről már szóltam korábban, mert elég sok visszatérő hiba van, remélem ezekkel most már nem kell többet foglalkoznom. Először is itt van a sebváltóm olajfolyása, amit még 2009-ben vettem észre először. Akkor cseréltem egy szimeringet, aztán 2010-ben egy másikat, de még így sem lett tökéletes. Írországba is úgy mentem el, hogy kicsit csöpögött az olaj, úgy is jöttem meg és az egész nyár is így ment el. Az OT vizsgán viszont a legkisebb olajfolyás is automatikus bukta, úgyhogy meg kellett csinálni. Megint rendeltem két új szimeringet, be is szerelték és remélem ezúttal már tökéletes lesz. A hiba komolyságáról csak annyit, hogy egy év és egy Írországi út alatt összesen két deci olaj folyt el a 3,7 literből.

Ezen felül volt még pár kisebb hiba is. Az egyik levegőcsövemet valahol elhagytam az elmúlt egy évben és azt kellett pótolni, valamint az alsó motorháztetőnek eltört az a fémrésze, ahova a felső motorháztető bekattan. Ez egy kb. 3 centis kis fémbasz, kb. ingyen küldte az Ed, de ha már nekiállunk, legyen szép.

Ezen kívül volt még egy futóműbeállítás, mert a legutóbbi vagy elmászott vagy nem is volt jó, de mindenesetre nem működött tökéletesen. Arra emlékszem, hogy a szerelő nagy futóműkönyvében természetesen nem volt szó a Deloreanről, ezért a saját tapasztalataira alapozva állította be egyébként meglepően jól. Egy gond volt csak vele, hogy ha teljesen eltekertem a kormányt, akkor néha csikorgott a kerék, ami szerintem nem volt normális. Most viszont igazi tíz pontos userhez méltóan belenéztem a User's Manualba és leghátul mit találtam? Hát az összes fontos értéket, ami kell. Azt mondjuk nem tudom, hogy legutóbb hogyan lehettem ilyen hülye, hogy nem találtam meg, de aki régóta olvassa a blogot az tudja, hogy egy kis dilettantizmusért nem megyek a szomszédba.

Mikor végül elkészült az autó és mentem volna érte, akkor szólt a szerelő, hogy inkább mégsem kéne mennem, mert most vették észre, hogy egy kicsit folyat a hűtőm (már megint). Emiatt nem tudtam azonnal elhozni az autót, de legalább megint befoltoztatták. Ők is elnézést kértek, mert csak egy hűtőszerelőt ismernek és a Delorean hűtőjét már legalább háromszor kellett vinni. Végül aztán ez is meglett, kifizettem 30000 Ft-ot és át is mentem az autóvillamossági szerelőhöz. Ezt meg majd a következő részben.

(képet meg nem csináltam egyet sem, de ha valakit érdekel milyen lehetett az jobb oldalt klikkeljen a szerelés címszóra és már nézegetheti is. Mondjuk itt

2 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr503743110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2012.01.25. 13:17:02

A 37 deciből a 2 deci az 5.5%, az nem olyan kevés, főleg, ha azt nézed, mekkora olajfoltot tud csinálni ekkora mennyiség. Jó ötlet volt a tömítések cseréje.

Kb 60 ezer egy új hűtő, nem veszel?

Az user manualról meg annyit, hogy nekem se volt annyi eszem, hogy megnézzem benne, milyen fajta váltóolaj kell az automata váltóba, egyből a netnek ugrottam neki. Lehet, hogy meg kéne tanulni, hogy a Google előtt is volt élet...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.01.25. 16:29:57

@scuynat: Azt a két decit széthagytam az úton mindenfelé, úgyhogy nem lett belőle nagy folt, de azért remélem most már oké lesz.

Új hűtőben meg már gondolkodom. Ha megint előjön a hiba, akkor veszek. Egyelőre még nem, kell hagyni pénzköltési lehetőséget a jövőre is. :)
süti beállítások módosítása