Ott hagytam abba, hogy egy szép keddi napon átértem az autóvillamossági szerelőhöz. Három hibát kellett elhárítani, de mivel láttam, hogy elég sok autó van nála, ezért tudtam, hogy nem lesz meg a dolog egy nap alatt. Annyit azonban előrebocsáthatok, hogy ekkora csúszást a szerelésben a legrosszabb álmomban sem gondoltam volna.
A három hiba nem volt egyébként olyan veszettül komoly. Az ajtókban ki kellett cserélni a hagyományos izzókat ledekre, vettem jobb oldali ablakemelőt, azt kellett berakni a helyére, és a lámpakapcsolómat átnézni, hogy egyes állásban miért nem ég a helyzetjelző. A szerelő szerdára ígérte az autót, de többszöri késés után végül péntekben egyeztünk meg. Elmentem munka után és a következőt találtam.
A ledeket beszerelte, nagyon jól néz ki, tökéletes és itt kb. vége is a jó dolgoknak.
A lámpakapcsoló pont olyan, mint volt. Mikor megkérdeztem, hogy miért, ezért elmondta, hogy azért, mert nem sikerült előidézni a hibát. Öööö, hogy? Bekapcsolod, nem megy. Mi ebben a gond? Hát az, hogy a papíron nem ez van.
Itt egy kis kitérő. Mikor odavittem az autót, megmondtam az egyik szerelőnek, hogy megmutatom a hibákat. Mondta, hogy diktáljam csak le a csajnak, hogy mi a gond. Mondom én inkább megmutatnám. Áááá, dehogy, jó lesz úgy. Lediktáltam, hogy egyes állásban nem megy a helyzetjelző, a csaj meg felírta, hogy nem megy a tompított. Ó, hogy a kurva. Nem voltam boldog.
Most vissza a történésekre. Megmutattam a szerelőnek a hibát, most már hozzá is eljutott az információ, oké majd megnézi. Csodás. Közben pedig nyitott ajtóval beszélgettünk és mikor beraktam a kulcsot azonnal el kezdett búgni az övjelző, de aztán úgy is maradt.
Megint egy kitérő. Az övjelzőnek úgy kell működnie, hogy ha ül valaki az autóban, gyújtást ad és nincs bekapcsolva az öve, akkor az övjelző lámpa felvillan és 10 másodpercig búg a jelzőhang.
Itt viszont valahogy sikerült megoldani, hogy az övjelzőből ajtónyitás-jelző lett. Ha bent volt a kulcs és nyitva volt az ajtó, akkor folyamatosan búgott a jelzőhang, amit azt hiszem nem kell megmondanom, hogy mennyire idegesítő. Lépjünk tovább.
A jobb oldali ablakemlőt nem tudta berakni, mert néhány dolog máshogy van az újban, mint a régiben lehetett. Ez előfordulhat, ezért megegyeztünk, hogy miután három nap alatt sikerült a ledeket kicserélni és egy dolgot cserébe elrontani, ezért most megint itt hagynám az autót és vasárnap majd bedobom a régi ablakemelőt, hogy annak a segítségével rendesen összerakják.
Így a hétvégét is ott töltötte az autó, majd többször hívtam és csak késett a dolog. Végül aztán csütörtökre elkészült a gép. Akkor már úgy voltam, hogy igazából nem is érdekelt, hogy mi lett kész és mi nem, most már elhozom. Kifizettem 18000 Ft-ot és eljöttem, majd hétvégén jól átnéztem mindent.
A jobb oldali ablakemelő tökéletes lett. A szerelést én magam is láttam, hogy elég parás lehetett, mert az előző szét volt rohadva és amikor McFly segítségével szétszedtük eléggé megszenvedtünk vele. Az új, természetesen nem illett tökéletesen az ajtóba és még az ablak sínjei is össze vissza álltak. Ezeket összerakták, kiegyenesítették, letakarították, gyártottak új tartóelemeket ahol szükséges volt. Igazából jó munkát végeztek.
A helyzetjelzők most már szépen mennek ahogy kell, viszont itt találtam egy hibát. Ahhoz, hogy kiszedjék a lámpakapcsolót szét kell szedni a középkonzolt és az összerakásba egy kis hiba csúszott. Az, hogy két lámpát kicseréltek visszarakásnál és most az ajtózárjelző lámpája az ablakfűtésjelző mögött van és fordítva. Valahogy így:
Ez azt jelenti, hogy ha bezárom az ajtót, a középső lámpa kapcsol le a jobb oldali helyett, ha pedig bekapcsolom a hátsóablak fűtést, akkor meg a jobb oldali kapcsol le. Nem nagy hiba, ha egyszer nem -10 fok lesz, akkor fél óra alatt megcsinálom. Inkább vicces.
A ledek frankók. Egy baj van csak, hogy az utastér felső részén levő olvasólámpa(?) elég gyenge lett. Ezért ezt hétvégén kiszedtem, visszaraktam a régi égőt és azzal minden jó. Tehát itt a led az ami ennyire gyenge. A ledet szépen elraktam egy zacskóba és ezzel meg lett oldva a hiba. Kár érte.
A negyedik általuk előidézett hiba (az övjelző ajtónyitásjelzővé alakulása) megszűnt. Eleinte egyáltalán nem ment a búgás, de most már rendben van. Igazi Deloreanhoz méltó totálisan reprodukálhatatlan hülye hiba volt. :)
Egy járulékos öröm is járt a javításokkal. Miután most már vissza lett kötve az összes lámpa az ajtón, ezért megint ég a nyitott ajtó ikon is bal alul a műszerfalon. Régen láttam már.