Hétfőn már írtam, hogy meglett a rendszám, most jön a kifejtős rész. Ott hagytam abba, hogy meglett a műszaki és már csak a rendszámért kell elmenni és már mehetek is az autóval ahova akarok. Aha, persze.
A gond az volt, hogy mint írtam korábban volt egy extra veszprémi utam, mert az OT papíromra nem írták rá a lámpáim szimmetrikus voltát és így a javítás megtörténtétől újra kezdték a két hetes kiküldési határidőt. Emiatt csak vártam és vártam, de a papír nem akart megérkezni. Végül ha jól emlékszem május hetedikén megérkezett a Magyar Autóklubos boríték. Minden benne volt ami kellett, így elméletileg már nem állt semmi a pesti utam előtt.
Másnap kedden beszéltem skynettel, hogy neki hogy is ment ez. Megadott egy telefonszámot (kösz!), akivel el lehet intézni könnyen gyorsan ezeket a dolgokat, majd fel is hívtam a fickót. Körülbelül 10 perc beszélgetés után úgy döntöttem, hogy minek tököljek, megyek Pestre ebben a pillanatban és így is lett. Gyors szedelődzködés (autótakarítás, ebéd :) ) után már mentem is és este hatkor találkoztam a kontakttal. Átadtam a papírokat, majd indultam haza és másnap délutánra meg is lett a rendszám, amiért viszont már nem tudtam (és őszintén szólva nem is nagyon akartam) a héten elmenni ismét, de szerencsére volt B tervem.
Ez a kis móka a benzint nem számítva eddig 90 ezer forintba került. Ebből 55000 Ft volt az átíratás (mert én skynettel szemben technikailag az országon belül a Vurdontól vettem az autót) a maradék pedig a rendszám költsége.
A B terv pedig a következő volt. Mivel úgyis megyek Pestre szombaton a Bopat miatt (BB Rally - a delorean.hu-n lesz majd ebből egy bejegyzés), ezért megkértem dubnickia-t, hogy szedje össze nekem a rendszámot és hozza el szombat reggel fél hétre a Rally indulási helyére. Szerencsére terv szerint ő is korán kelt aznap reggel, ezért annyira nem éreztem szarul magam, hogy szombat hajnalban ugráltatom. Mint kiderült, mégsem kelt volna korán, de ezt már csak aznap mondta meg, ezért külön kösz neki a segítséget!
Így a rendszámot és a friss ropogós forgalmit is elvittük magunkkal a rallyra, de aztán annak végével már lehetett megint gondolkodni a további lépéseken. Mert volt még egy dolog. Na ki jön rá micsoda?
Hát a kötelező biztosítás. Úgy gondoltam ez már aztán könnyű dolog lesz, de megint tévedtem. Először az Allianznál próbálkoztam, de ők megmondták, hogy itt Győrben a világvégén nem lehet ezt megoldani, veteránautó biztosítás miatt bizony Pestre kell menni. Megint. Hát itt azért már elmormoltam egy krvnyd-ot, aztán ott is hagytam őket. Őszintén szólva már úgy járok a fővárosba mintha ott laknék, ezért már semmi kedvem nem volt hozzá. Átmentem hát a Generalihoz. Mellesleg megjegyzem, hogy veteránbiztosítást ez a két biztosító tud kötni, így itt már nagyon bíztam benne, hogy meg tudják oldani ezt az óriási problémát. Szerintetek?
Naná, hogy el lettem küldve. Ezúttal azért, mert arra a kérdésre, hogy: "Milyen veteránklub tagja vagyok?" úgy válaszoltam, hogy egyiknek sem. Azt mondták, hogy ebben az esetben nem tudnak segíteni. Mondtam, hogy ez marhaság, mert a skynetnek minden gond nélkül meg tudták kötni a biztosítást, ezért azt mondták utánanéznek. Itt azért elgondolkodtam pár dolgon amiben központi szerepet kapott egy lángszóró és jelentősebb mennyiségű gyúlékony anyag. Szerencséjükre másnap felhívtak, hogy tényleg lehet biztosítást kötnöm, mert a veteránklubos tagság és nyilatkozat csak a nem OT rendszámos veteránokra vonatkozik. Ezért aztán tegnap (május 15.) bementem, kifizettem a 14600 Ft-os éves biztosítást és a 4000 Ft-os baleseti adót.
Cserébe viszont egy hét híján 4 év várakozása ért véget és most már tényleg 100% legálisan vezethetem az OT 42-95-ös rendszámú Deloreant. Fárasztó volt, de megérte.